Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

skit..7 rätt på V75 denna veckan med, och skral utdelning.

bättre lycka nästa gång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skit..7 rätt på V75 denna veckan med, och skral utdelning.

Ja va fan ska DU göra med pengarna om du vinner? Skänka till Rädda Barnen kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart får du byta avatar Ronny, för snart är det ju vår även uppe hos dig! :galetglad:

 

post-5952-0-79634400-1393096880.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart får du byta avatar Ronny, för snart är det ju vår även uppe hos dig! :galetglad:

 

attachicon.gifbeetle.png

ja än så länge talas de om bara i Götaland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

apropå Pocas bin och honung, av en slump så hamnade jag i en turkisk film som heter Honung, har precis sett en scen där de samlar in honung av vildbin.

 

Kanal Global

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart får du byta avatar Ronny, för snart är det ju vår även uppe hos dig! :galetglad:

 

 

Ja äntligen får man se solen

 

beetle-bailey-2a.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag längtar så att det blir varmt nog för moppen igen.

Jag inbillar mig att den likt mig fungerar bättre i varmt väder. sol.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag längtar så att det blir varmt nog för moppen igen.

Jag inbillar mig att den likt mig fungerar bättre i varmt väder. sol.gif

Det är så det är!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag rootat min vanliga mobil, rensat den på onödiga program (bloatware) och framför allt lagt in en annonsblockerare. Rootprogrammet var dock på kinesiska, så där fick man bara hoppas att man tryckte på rätt knapp... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Elitidrottsmän, ska de trovärdigt kunna klaga på att en slalombana var svår och konstig? Är den ändå inte lika för alla? :fundersam:

 

Stakningen var ju lika för alla. Det olämpliga var att sätta en sådan bana när underlaget var så dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Stakningen var ju lika för alla. Det olämpliga var att sätta en sådan bana när underlaget var så dåligt.

Jag fick intrycket att svensken var förbannad på banläggaren och att det underförstått var därför han ansåg att han misslyckades.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt för en stund sedan och uppdaterade en gammal Android från en dötrist 2.2 till en cyanomoddad 4.3.1. Lång historia, och jag har lärt mig massor, men det lustiga var att yngsta dottern, strax efter att jag var klar med det, ringde och var alldeles ifrån sig för att hennes mobil hade blivit fuktskadad i regnet när hon var och red. Då har jag något till dig, sade jag! Lite lustigt att hennes nya Android har ett lite äldre system än det hon har nu... Jag frågade också vilka appar hon var tvungen att ha. "Flappy bird" sade hon. Vilken tur då att jag har sparat det separat. "Är det inte bara att ladda ned igen från Google Play?" undrade hon storögt... Nej, det är borta. Så nu står farsgubben rätt högt i kurs. Den fuktskadade mobilen får just nu bekanta sig med några hundra riskorn i en plastpåse på elementet. Vi får väl se om den blir sig själv igen om några dagar. Kanske, kanske inte.

Bra jobbat, men är verkligen plastpåse lämpligt? Riskornen förväntas väl suga upp fukten, men en tygpåse borde väl ventilera bättre?

 

Nu har jag rootat min vanliga mobil, rensat den på onödiga program (bloatware) och framför allt lagt in en annonsblockerare. Rootprogrammet var dock på kinesiska, så där fick man bara hoppas att man tryckte på rätt knapp... :totaltgalen:

Påminner om en scen i filmen Graivity.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick intrycket att svensken var förbannad på banläggaren och att det underförstått var därför han ansåg att han misslyckades.

Samtidigt så var det över en tredjedel av åkarna som körde ur i andra åket, och det är verkligen inte normalt.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra jobbat, men är verkligen plastpåse lämpligt? Riskornen förväntas väl suga upp fukten, men en tygpåse borde väl ventilera bättre?

 

Påminner om en scen i filmen Graivity.

Min tanke var att det skulle bli en egen liten atmosfär, där strävandet efter utjämning av fuktighet skulle påskynda processen av torkning. Nu ligger mobilen på elementet as is, och den synliga fukten som man såg under skärmen är borta nu. Men den får ligga där något dygn till. Den blev inte doppad i vatten, bara genomfuktig via regnvåta kläder.

 

Haha. trots att jag har sett Gravity tre gånger nu kom jag ändå inte att tänka på det själv... :ThumbsUp:

 

Samtidigt så var det över en tredjedel av åkarna som körde ur i andra åket, och det är verkligen inte normalt.

Nej, det är det inte. Men två tredjedelar klarade ändå alltså av utmaningen? Och banan var fortfarande lika för alla? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Planterat om några Palmliljor som står på "fel" ställe.. Haft denm i flera år men vill inte blomma, tagit stryk varje vår då marken varit tjälad, (skyddad med granris)

Nu tar jag och sätter dem i krukor så länge, och väljer en bättre, mer väldränerad plats

 

http://www.bakker.se/produkt/palmlilja/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Planterat om några Palmliljor som står på "fel" ställe.. Haft denm i flera år men vill inte blomma, tagit stryk varje vår då marken varit tjälad, (skyddad med granris)

Nu tar jag och sätter dem i krukor så länge, och väljer en bättre, mer väldränerad plats

 

http://www.bakker.se/produkt/palmlilja/

Det där med sand, mycket sand, gör underverk för känsliga växter. De får gärna stå upphöjt över omgivningen typ i en ring med torv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja va fan ska DU göra med pengarna om du vinner? Skänka till Rädda Barnen kanske?

Det händer, men i första hand de som har det kämpigt i Sverige, finns många..

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med sand, mycket sand, gör underverk för känsliga växter. De får gärna stå upphöjt över omgivningen typ i en ring med torv.

Jo, jag har faktiskt tänkt göra det, Palmliljan är torktålig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min honung går åt, kan gott och väl fördubbla produktionen, från 500 till 1000 kg..

Den honung mina bin gjorde förra året är snart slut.

Därför ska jag idag fara iväg till en annan biodlare som gör "lika god honung" som min, och köpa 8 lådor till att börja med.

Vill inte att mina kunder ska köpa billig importhonung där man inte vet under vilka betingelser den är producerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som det är vår... bina surrar i sina kupor och djurlivet kommer igång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det händer, men i första hand de som har det kämpigt i Sverige, finns många..

[+] :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan. Kickstarten på moppen funkar inte. <_< Har batteriet på laddning nu. 6 eller 12 V? Har på 6 V för säkerhets skull. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var visst 12 V. :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...