Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Då är man sportlovsledig

Det hade en skön klang. ^_^
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande långtidssjukskriven. Ingen skön klang alls. :dumstrut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja 2 dagar OS kvar

Ja, tyvärr... Borde vara längre. :ThumbsUp:

 

- - -

 

Hade satt (bil)batteriet på laddning, men det var inte mkt som hade hänt där. Bytte säkring nu och förhoppningsvis kanske det kan ladda upp till imorgon då istället. :crossfingers: Såvida inge bil åker förbi man kan stanna och få lite starthjälp. Är väl en av nackdelarna med att bo i obydgen. Här räknar man inte bilar/timma utan med bilar/dygn. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit och sett filmen, Inte bara honung, och kommit än mer till insikt om att människan inte behövs på denna planeten.

 

Se filmen och ni förstår varför

Blev mycket illa berörd av den, om hur kortsiktigt människan tänker.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, tyvärr... Borde vara längre. :ThumbsUp:

- - -

Hade satt (bil)batteriet på laddning, men det var inte mkt som hade hänt där. Bytte säkring nu och förhoppningsvis kanske det kan ladda upp till imorgon då istället. :crossfingers: Såvida inge bil åker förbi man kan stanna och få lite starthjälp. Är väl en av nackdelarna med att bo i obydgen. Här räknar man inte bilar/timma utan med bilar/dygn. :rolleyes:

Absolut. Man får vara glad att världscupen fortsätter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, nu så....

tvättar och har dammsugit och tvättat golven på undervåningen. Nu dags för övervåningen....

Skönt med en helledig helg och faktiskt hinna med lite sånt där som man ju faktiskt måste göra hemma ibland. Alltför ofta är det maken som får dra fram dammsugaren....

 

Vilket väl nog också kan bero på att jag "har hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete" och maken var från början pedant, men jag har lyckats vänja av honom det värsta pedanterierna genom åren... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det skall bli riktigt skönt när det väl blir klart. :crossfingers: Men ComHem har väl bra hastigheter? Vi får 100/100. Ni kan väl få 250 och 500 om ni vill?

 

Ska vara 100/10 men det är möjligen mitt på dagen, om ingen annan är hemma i området, som hastigheten närmar sig det. Jämfört med 100/100 från BBB inne i stan så ligger jag låååångt under i verklig hastighet.

 

10k/hus - då ligger husen rätt nära varandra då om ni kommer ner så bra? Här landar ndet nog på 20k. 25k hetter det först, sen blev det 15k preliminärt, men kommer att kanda på ungf 20k. Usch... Men i slutänden är det värt det, såklart. :yeahbaby:

 

Det är faktiskt inte tätt mellan husen. Det är riktig Värmländsk glesbygd. Inga direkta "byar" utan hus i små klungor längs en landsortsväg väg. Det som höll nere priset var att det fanns folk i bygden som hjälpte till och ordnade grävningen både längs vägen och in till varje hus, och att fler än antalet beräknade fastigheter tillkom under resans gång.

 

[+] Riktigt gott! :yeahbaby:

 

Västevikssenap!

 

7310155601100.jpg

 

Åh, favoritsenapen!! Finns även på flaska och "bomb". Fick Västervikssenap på min Chorizo när jag besökte en grillmoj för något år sedan - Lyckan var total!

 

- - -

 

Planen idag är att åka och handla lite. Dock lite orolig för bilen ville ointe starta igår. Står på laddning nu. :crossfingers: Men, det blir nog bra.

 

Håller tummarna!

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, tyvärr... Borde vara längre. :ThumbsUp:

 

- - -

 

Hade satt (bil)batteriet på laddning, men det var inte mkt som hade hänt där. Bytte säkring nu och förhoppningsvis kanske det kan ladda upp till imorgon då istället. :crossfingers: Såvida inge bil åker förbi man kan stanna och få lite starthjälp. Är väl en av nackdelarna med att bo i obydgen. Här räknar man inte bilar/timma utan med bilar/dygn. :rolleyes:

 

 

 

 

 

Minns en ståupp med Ronny Eriksson ang. obygd/glesbygd

Molnet

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit och sett filmen, Inte bara honung, och kommit än mer till insikt om att människan inte behövs på denna planeten.

 

Se filmen och ni förstår varför

Blev mycket illa berörd av den, om hur kortsiktigt människan tänker.

 

 

 

Ja, det är ett elände. :deppig: Därför blir jag lite brydd över att du emellanåt ger rätt hårda kängor åt Miljöpartiet. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är ett elände. :deppig: Därför blir jag lite brydd över att du emellanåt ger rätt hårda kängor åt Miljöpartiet. :fundersam:

Vad kan miljöpartiet göra åt kapitalismen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kan miljöpartiet göra åt kapitalismen?

Nej, inte mycket. Det kan inga partier, inga ideologier, att förstöra miljön synes vara inbyggt i människan. Även vi som vill värna miljön deltar i miljöförstöringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, inte mycket. Det kan inga partier, inga ideologier, att förstöra miljön synes vara inbyggt i människan. Även vi som vill värna miljön deltar i miljöförstöringen.

Jo det är så, människan vill härska och styra över vår planet.

Bäst för planeten vore en världsomfattande pandemi, som tog 90% av mäskligheten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit hos min fd arbetsgivare och köpt (!) potatis, ägg och gul lök. Altihopa kravodlat/märkt och smakar mycket bra. Annat var det förr när jag jobbade där då fick jag all potatis.........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit hos min fd arbetsgivare och köpt (!) potatis, ägg och gul lök. Altihopa kravodlat/märkt och smakar mycket bra. Annat var det förr när jag jobbade där då fick jag all potatis.........

Blir det en ugnsstek i morgon kväll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skit..7 rätt på V75 denna veckan med, och skral utdelning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt för en stund sedan och uppdaterade en gammal Android från en dötrist 2.2 till en cyanomoddad 4.3.1. Lång historia, och jag har lärt mig massor, men det lustiga var att yngsta dottern, strax efter att jag var klar med det, ringde och var alldeles ifrån sig för att hennes mobil hade blivit fuktskadad i regnet när hon var och red. Då har jag något till dig, sade jag! Lite lustigt att hennes nya Android har ett lite äldre system än det hon har nu... Jag frågade också vilka appar hon var tvungen att ha. "Flappy bird" sade hon. Vilken tur då att jag har sparat det separat. "Är det inte bara att ladda ned igen från Google Play?" undrade hon storögt... Nej, det är borta. Så nu står farsgubben rätt högt i kurs. Den fuktskadade mobilen får just nu bekanta sig med några hundra riskorn i en plastpåse på elementet. Vi får väl se om den blir sig själv igen om några dagar. Kanske, kanske inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt för en stund sedan och uppdaterade en gammal Android från en dötrist 2.2 till en cyanomoddad 4.3.1. Lång historia, och jag har lärt mig massor, men det lustiga var att yngsta dottern, strax efter att jag var klar med det, ringde och var alldeles ifrån sig för att hennes mobil hade blivit fuktskadad i regnet när hon var och red. Då har jag något till dig, sade jag! Lite lustigt att hennes nya Android har ett lite äldre system än det hon har nu... Jag frågade också vilka appar hon var tvungen att ha. "Flappy bird" sade hon. Vilken tur då att jag har sparat det separat. "Är det inte bara att ladda ned igen från Google Play?" undrade hon storögt... Nej, det är borta. Så nu står farsgubben rätt högt i kurs. Den fuktskadade mobilen får just nu bekanta sig med några hundra riskorn i en plastpåse på elementet. Vi får väl se om den blir sig själv igen om några dagar. Kanske, kanske inte.

Då är du dagens vardagshjälte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...