Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

Sitter med en kylskåpskall öl (2,8) och slappar. Jag tycker jag har gjort mig förtjänt av det :)

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gott om RAM. Viss uppryckning från 3 till 16 GB RAM. Inte samma mini, dock. ^_^

post-28798-0-98248000-1371577179.png

post-28798-0-61836000-1371577178_thumb.png

• Rösta upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är väl få saker som är godare än en färsk mango man skär bitar från, och äter direkt? :yeahbaby: Lätt en av det godaste frukterna.

Nu lite kaffe, och en skål med mjölk/havrecrunchy. :kaffe:

Mano är en utmärkt sommarfrukt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Går det nå't snabbare också?

Jo, det får man nog säga. Men med vanlig mekanisk disk så är det ingen jätteskillnad. Dock segar det inte som förut när jag hade många program och filer öppna. Tänkte sätta i en SSD när garantin har gått ut. Då är de nog billigare också. Då kan jag utnyttja allt till max.

[+] Koolt! B) Har du kört nån Geekbench på den än? Har för mig att en matad mini m i7 är ≈> 11k. :crossfingers:

Jag hade tänkt köra det, men har inte kommit dit än. Just nu småfixar jag lite här och där. Bland annat måste jag lägga in mina spellistor i Itunes. Den nya är jag inte så förtjust i, men jag tror kanske inte 10.6.3 funkar? Ska testa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, det får man nog säga. Men med vanlig mekanisk disk så är det ingen jätteskillnad.

Ungefär som jag upplever det när jag växlar mellan min iMac (2 GHz C2D) och MBP (2,4 GHz i5). Det är inte så att jag upplever MBP'n som ett gigantiskt prestandalyft. Jag kanske skall byta till en SSD i den...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mano är en utmärkt sommarfrukt

Ja, det är "farligt gott". :D Och Siaglass har en "Mangosorbet" som är riktigt god med. Den köpper jag lite då och då. *slurp*

Jag hade tänkt köra det, men har inte kommit dit än. Just nu småfixar jag lite här och där. Bland annat måste jag lägga in mina spellistor i Itunes. Den nya är jag inte så förtjust i, men jag tror kanske inte 10.6.3 funkar? Ska testa.

Jag körde en när allt var nyinstallerat (innan jag la till en massa) och så ren som möjligt, mest för att se vad maxvärdet kunde bli.... ifall det bli lägre sen med mer mojjs i datorn. :crossfingers:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, det är "farligt gott". :D Och Siaglass har en "Mangosorbet" som är riktigt god med. Den köpper jag lite då och då. *slurp*

:crossfingers:

O Ja den tillhör favoriterna här också

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ungefär som jag upplever det när jag växlar mellan min iMac (2 GHz C2D) och MBP (2,4 GHz i5). Det är inte så att jag upplever MBP'n som ett gigantiskt prestandalyft. Jag kanske skall byta till en SSD i den...

Jag siktar på en Samsung 840 Pro när den har sjunkit lagom i pris. Då gör jag antingen en Fusion Drive eller en Linuxabrovink, där /var/ skrivs till SSD:n.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

... Jag körde en när allt var nyinstallerat (innan jag la till en massa) och så ren som möjligt, mest för att se vad maxvärdet kunde bli.... ifall det bli lägre sen med mer mojjs i datorn. :crossfingers:

Jag hör av mig om resultatet om min numera nedtyngda mini. :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Samma upplevelse här från min gamla C2D på 2.4 GHz till i5 på 2.4 GHz. Den gamla datorn är snabbare i allt vardagligt pga SSD. Men så fort det behöver ske beräkningar så drar ju nya datorn ifrån direkt. Men allt annat som inte är beroende av CPU sker snabbare på den gamla än den nya med samma version av OS X på båda.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men vad i hela världen är det som händer? Plötsligt visas bara en vit sida när jag försöker öppna gmail och jag måste markera standard html för att det ska funka. Hur kan det bli så här?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Mango+Sorbet+1.jpg

Här är favoriten

Redigerad av ronny
  • Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

[+] Aaah... Va gott! Mmmmmmmums! :yeahbaby:

det blir nog ett bar sådana i sommar Eric!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men vad i hela världen är det som händer? Plötsligt visas bara en vit sida när jag försöker öppna gmail och jag måste markera standard html för att det ska funka. Hur kan det bli så här?

har problemen försvunnit ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det blir nog ett bar sådana i sommar Eric!

:D ...ett par dussin. ^_^

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

:D ...ett par dussin. ^_^

vissta ja jag glömde ordet tjog

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

har problemen försvunnit ?

Nej, det är likadant. Jag har gjort det enda jag kunde komma på nämligen startat om datorn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Käka just nu mat, bara jag hemma sen ett par dagar tillbaka. Tar det lite lugnt och snackar i skype med ett par polare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Käka just nu mat, bara jag hemma sen ett par dagar tillbaka. Tar det lite lugnt och snackar i skype med ett par polare.

Inget golfande nu på sommarlovet? Eller kan du inte ta dig dit på egen hand?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hör av mig om resultatet om min numera nedtyngda mini. :D

10973 lyckades jag komma upp i. :)

Samma upplevelse här från min gamla C2D på 2.4 GHz till i5 på 2.4 GHz. Den gamla datorn är snabbare i allt vardagligt pga SSD. Men så fort det behöver ske beräkningar så drar ju nya datorn ifrån direkt. Men allt annat som inte är beroende av CPU sker snabbare på den gamla än den nya med samma version av OS X på båda.

Jag ska se hur det går att koda om film. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inget golfande nu på sommarlovet? Eller kan du inte ta dig dit på egen hand?

Jag undrar det samma

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

... Jag ska se hur det går att koda om film. :)

Jag kodar om en MPEG2 till MPEG4 via Handbrake (normal inställning). Den är på 4,27 GB, 1 t 50 m, 720 x 576. I min nya mini tar det cirka 8 minuter, i min gamla mini 40 minuter. Viss skillnad! :)

Processorn utnyttjas till närmare 500 procent! :D

post-28798-0-62289500-1371590624_thumb.png

MPEG Streamclip är inte alls lika snabb, antagligen för att det är 32-bitars.

post-28798-0-89793900-1371590999_thumb.png

Redigerad av Alix
  • Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...