Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Har använts i ljudkomprimering och verkar även användbart i diverse data/matte-tillämpningar som ligger långt utanför min kompetens

Jämför längd/bredd på svenska flaggan.

kombinationer och permutationer också som fanns i gymnasie matematiken

men just exemplet med kaniner som beskrevs här åvan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit i stan och köpt med spraylim, lite juice och sen såna lite större chassiskruvar till PCchassin - såna man kan skriva med handen istället för med kryssmejsel. :ThumbsUp:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit i stan och köpt med spraylim, lite juice och sen såna lite större chassiskruvar till PCchassin - såna man kan skriva med handen istället för med kryssmejsel. :ThumbsUp:

Lyckat köp med andra ord

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckat köp med andra ord

Yes! :ThumbsUp:

 

Lite lunch nu... köpte varmkorv häromdagen. De hade 2 pkt i paketpris. Godast är naturligtvis att låta de sjuda sig varma i lite vatten med lite lök och några korn kryddpeppar. :) Och lite Västerviksenap till det, så blir själen lycklig.

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var tvungen att slå upp fibonaccital i wikipedia, så nu vet jag vad det är.

 

och då inställer sig frågan; har man någon nytta av talen? eller är det bara en avancerad mattelek?

 

EDIT; inser att jag inte läste hela wikipediasidan om det :) lästa bara tills jag fick en förklaring på hur talen är uppbyggda, men blev inte så mkt klokare efter att kollat lite mera

Jo, vissa blommor (solrosor, tusenskönor) arrangerar sina frön för att få dem så väl packade som möjligt på en cirkulär yta. Det har ytterst med Fibonaccital att göra. Läs mer här.

 

post-28798-0-39279600-1380540021.jpeg

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte göra köttfäslimpa idag, så nu har jag plockat fram ett paket blandfärs ur frysen bestående av 70% älgfärs och 30% vildsvin.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte göra köttfäslimpa idag, så nu har jag plockat fram ett paket blandfärs ur frysen bestående av 70% älgfärs och 30% vildsvin.

 

smaskens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så sitter man ensam på ett patienthotell. Fullt på sjukhuset. I morgon åker kniven fram. Visst, det löser sig men nog hade det varit trevligare med lite folk runt omkring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så sitter man ensam på ett patienthotell. Fullt på sjukhuset. I morgon åker kniven fram. Visst, det löser sig men nog hade det varit trevligare med lite folk runt omkring.

Jag är ju där fast du inte ser mig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så sitter man ensam på ett patienthotell. Fullt på sjukhuset. I morgon åker kniven fram. Visst, det löser sig men nog hade det varit trevligare med lite folk runt omkring.

Det låter lite ensamt, men måste ändå någonstans kännas bra att få det oundvikliga gjort!

 

Vad det är du ska göra har jag inget grepp om och behöver inte heller ha, men önskar lycka till i alla fall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätter klaga. Tv på rummet är trevligt om inte alla kanaler såg ut som grynvälling. Blir youtube istället och så har jag några e-böcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ju där fast du inte ser mig..

tack det var snällt, jag har satt fram en stol.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så sitter man ensam på ett patienthotell. Fullt på sjukhuset. I morgon åker kniven fram. Visst, det löser sig men nog hade det varit trevligare med lite folk runt omkring.

Lycka till imorgon! :crossfingers::yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Isolerskivorna/spraylimmet räckte till en 3'e dator. :crossfingers: Blir nog rätt bra. :) Sidluckorna + "tak/golv"

 

post-64246-0-18379400-1380563133.jpg

De ser väldigt "vita" ut på bild, men de är nästan gråsvarta med lite vita prickar i.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite tidigt men nu ska jag försöka sova. Blev inte mycket à. Det förra natten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite tidigt men nu ska jag försöka sova. Blev inte mycket à. Det förra natten.

Tar ett stadigt tag i den virtuella handen! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för Hyacith igen

Hälsa så gott. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite tidigt men nu ska jag försöka sova. Blev inte mycket à. Det förra natten.

Hoppas det gick att sova nogorlunda. :crossfingers:

 

- - -

 

Snart dags för frukost, sen sätta igång och skriva rent/om lite filer. Skall nog göra både havregrynsgröt (med lingon) och en kopp choklad till mackorna. :kaffe:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyduschad med specialtvål sitter jag nu och väntar på taxi som ska föra mig tillbaka till sjukhuset. Jag har sovit förvånansvärt bra; bara vaknat lite då och då för att stirra på klockan. Det skulle vara lite pinsamt att sova över en sån här gång.

Att fasta känns inte precis som nåt problem, det skulle nog vara värre om jag var tvungen att äta men att inte få dricka vatten är verkligen ovant. Jag brukar börja varje dag med en rejäl dos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas det gick att sova nogorlunda. :crossfingers:

 

- - -

 

Snart dags för frukost, sen sätta igång och skriva rent/om lite filer. Skall nog göra både havregrynsgröt (med lingon) och en kopp choklad till mackorna. :kaffe:

Mm, gott! Men lingonsylt? Till havregrynsgröten? Nä, det där har du fått om bakfoten, äppelmos ska det va'

 

Eller annars så kan det ju oxå vara så här; Smaken är som baken...

 

Fast lingonsylt funkar till det mesta....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm, gott! Men lingonsylt? Till havregrynsgröten? Nä, det där har du fått om bakfoten, äppelmos ska det va'

 

Eller annars så kan det ju oxå vara så här; Smaken är som baken...

 

Fast lingonsylt funkar till det mesta....

Med lingonsylt, såklart. Prova ngn gång. :) Gör gärna gröten lite lösare än man brukar. Ngt tjockare än kräm ,men inget "stabb". :ThumbsUp:

Äppelmos... Till filmjölken kanske, med lite kanel på, eller till fläskkarrésteken, kanske till pannkakor. :) En snabb, helt ovetenskaplig undersökning, säger: havregrynsgröt lingonsylt vs havregrynsgröt äppelmos

 

post-64246-0-36423900-1380606099.jpg

 

#2¢

 

 

Fast lite allvar då... Tror nog att det är rätt regionalt. Har alltid haft (och mött) lingon till havregröten. Som jämförelse finns ju de i Västra Götaland som har bruna bönor på julbordet. För mig ngt helt otänkbart, men (uppenbarligen) OK för dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit, vilken dimma det var i morse. Rena ragnaröken. :chock:

 

Lyckade spilla en hel mugg kaffe, när jag plockade ut muggen ur micron. Städa-städa... Som tur var åkte inget ner->in i lådorna nedanför. Bara en massa på lådfronterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyduschad med specialtvål sitter jag nu och väntar på taxi som ska föra mig tillbaka till sjukhuset. Jag har sovit förvånansvärt bra; bara vaknat lite då och då för att stirra på klockan. Det skulle vara lite pinsamt att sova över en sån här gång.

Att fasta känns inte precis som nåt problem, det skulle nog vara värre om jag var tvungen att äta men att inte få dricka vatten är verkligen ovant. Jag brukar börja varje dag med en rejäl dos.

Vad kul att höra att det gick bra att sova

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...