Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Det var kul, men kort (limmet tog slut). :) Får köpa en flaska till imorgon. Synd att den var lite dyr bara (≈ 140,-). Det positiva var att jag kunde skära ut bitarna så det räcker till en 3'e dator... en jag håller på med till mig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte minnas att vi haft så mycket och så fina äpplen på vårt träd. Normalt är det ganska skruttigt. I år är det lysande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte minnas att vi haft så mycket och så fina äpplen på vårt träd. Normalt är det ganska skruttigt. I år är det lysande.

Våra äpplen är också otroligt fina i år, men det är inte mer än vanligt. Kvaliteten är dock super.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har mager jord som är i ett tunt lager ovanpå gammal gruvmark. Fördelen är att det är dränerande även om det kom en syndaflod. Nackdelen är att det inte är mycket att odla på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har mager jord som är i ett tunt lager ovanpå gammal gruvmark. Fördelen är att det är dränerande även om det kom en syndaflod. Nackdelen är att det inte är mycket att odla på.

Perfekt att odla vindruvor. Om klimatet hade dugt till det, alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har mager jord som är i ett tunt lager ovanpå gammal gruvmark. Fördelen är att det är dränerande även om det kom en syndaflod. Nackdelen är att det inte är mycket att odla på.

 

 

Perfekt att odla vindruvor. Om klimatet hade dugt till det, alltså.

.....men kärsen verkar trivas bra! :totaltgalen:

 

kunde inte låta bli :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

.....men kärsen verkar trivas bra! :totaltgalen:

 

kunde inte låta bli :hihihi:

Gagaga.....blablabla... :totaltgalen::totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sälj den nya hälsoprodukten "kirskålsspenat" i den lokala konsumbutiken :D

I den är bra men man måste byta namn på produkten så att den känns positiv. VEm ville ha senapskål innan man bytte namn till rucola? Men efter namnbytet blev det högsta mode på stureplan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har odlat senapskål i åratal innan det blev inne och de flesta som fick smaka tyckte inte om den. Men ruccola gillar dom; så du har rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några få blad på maten eller i salladen är ok men de är så beska att jag oftast petar undan både senapskålen och rucolan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God Middag på er :)

 

vad har ni tänkt att det nya namnen skall vara på kirsen?

 

fransk? Italienskt? Svenskt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fransk? Italienskt? Svenskt ?

Dalänsk el Faluänsk. :D

 

- - -

 

Börjat klippa bitar till den 3'e... i brist på annat. Kikade lite nu på de bitarna jag limmade i morse. Är riktigt nöjd med det. Ser bra ut. :crossfingers: Skall klippa lite till, sen ner och slå en majonäs. Var slut i burken nu. Ägg o olja står på bänken nu och får samma temp. :yeahbaby:

 

:kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Gjorde ett snabbt och enkelt program i Chipmunk BASIC för att lista Fibonaccital och tittar förvånat på hur snabbt det växer. :nerd:

 

 

10 a = 0
20 b = 1
30 print a
40 print b
50 t = a
60 a = b
70 b = t+b
80 print b;
90 get x$
100 goto 50

 

Kortare och snyggare kod i Haskell. Modda koden så du får ut kvoten mellan 2 intilliggande tal. Fundera på svaret.

Tack Agnes :)

Det där ska jag allt kolla upp, jag har gjort vin någon gång förut och då också på äppelmust. MEn det var säkert 20 år sedan eller så. Kollade lite på nätet och hittade ett recept där man inte behövde göra must först, så jag tror jag ska prova det.

 

Så damejeanner har jag några på vinden som jag måste försöka få absolut ordentligt rena inuti, för jag har nämligen använt dem när jag tömt om och grejat med akvariet jag hade förut.

 

Som parentes kan jag berätta att jag gjorde vin en gång på blåbär och röda vinbär, det blev väldigt gott. Hade karaktär som fyllligt rödvin. Äppelmustvinet blev också bra. Däremot de här vinsatserna som var så populära ett tag var då ingenting att hålla på med.

Köp ordentligt rengöringsmedel från bryggbutik, ex humle.se. Diskmedel räcker ej.

Redigerad av Mattiasgbg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kortare och snyggare kod i Haskell. Modda koden så du får ut kvoten mellan 2 intilliggande tal. Fundera på svaret.

Visa gärna vad du menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God Middag på er :)

Gomedda! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dalänsk el Faluänsk. :D

Kom just på att det är lätt att tro att Axelmannen bor i Falköping han också, Falan alltså. :)

Falan är gammalsvenska för ett slättlandskap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom just på att det är lätt att tro att Axelmannen bor i Falköping han också, Falan alltså. :)

Falan är gammalsvenska för ett slättlandskap.

Nu tror jag det snurrade till i pallet på någon Falköpingsbo..... :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tror jag det snurrade till i pallet på någon Falköpingsbo..... :hihihi:

För lite kaffe. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Falun, Falköping, Falklandsöarna.... var tar det slut? Vid bilden kanske....? ;)6555801087_7be78fae96_z.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under tiden en kortare fibonaccigenerator.

10 a = 0
20 b = 1
30 print a;
40 get x$
50 b = a+b
60 a = b-a
70 goto 30
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Agnes :)

Det där ska jag allt kolla upp, jag har gjort vin någon gång förut och då också på äppelmust. MEn det var säkert 20 år sedan eller så. Kollade lite på nätet och hittade ett recept där man inte behövde göra must först, så jag tror jag ska prova det.

 

Så damejeanner har jag några på vinden som jag måste försöka få absolut ordentligt rena inuti, för jag har nämligen använt dem när jag tömt om och grejat med akvariet jag hade förut.

 

Som parentes kan jag berätta att jag gjorde vin en gång på blåbär och röda vinbär, det blev väldigt gott. Hade karaktär som fyllligt rödvin. Äppelmustvinet blev också bra. Däremot de här vinsatserna som var så populära ett tag var då ingenting att hålla på med.

 

Akta dig bara för vildjäsning. Vi har en god vän som försökte sig på det och han var tvungen att kasta alltsammans.

 

Blåbär och röda vinbär i kombination låter jättegott!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En påse Tutti frutti med lakrits igen. Farligt gott!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En påse Tutti frutti med lakrits igen. Farligt gott!

Så farligt är det inte. Beroende gott kanske

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...