Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

Mac pron är vacker, inte tu tal om det, men det blir ingen ny dator på länge ändå.

Det räcker så bra med MBP från 2011. :wub:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mac pron är vacker, inte tu tal om det, men det blir ingen ny dator på länge ändå.

Det räcker så bra med MBP från 2011. :wub:

Ja, blir nog inget nytt här heller, även om jag gärna köpt mig en bärbar som kan hantera 16 GB RAM, 8 GB är max min nuvarande från 2010. Gillar "nuvarande" designen på MBP 15" så det blir till att jaga tag på en begagnad om den försvinner ur sortimenten den dagen jag har råd att köpa "nytt".

Gläds åt att systemkraven ser låga ut för nya OS X :kartjej: :

• iMac (från mitten på 2007 eller senare)
• MacBook (Aluminiummodellen från 2008 Aluminum, början på 2009 eller senare)
• MacBook Pro (Från mitten på 2007 eller senare)
• MacBook Air (Från mitten på 2008 eller senare)
• Mac mini (Från början på 2009 eller senare)
• Mac Pro (Från början på 2008 eller senare)
• Xserve (Från början på 2009 eller senare)
Samtliga maskiner behöver 2GB internminne eller mer samt 10GB ledig diskyta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God middag på er!!!

Jag väntar bara på att få beställa!

förmodligen lagom till skolstarten

då blir det säkert med OS X 10.9 inuti macen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag och hunden har flyttat ut i hängmattan. Blir en förmiddag i lugnets tecken tillsammans med kaffekoppen. I eftermiddag ska jag ha barnen några timmar och ikväll så firar sambons näst äldsta tös sin student. Som tur är så har hon redan flyttat ihop med sin kille så här hemma råder lugnet. De ska hålla till i deras hus som de hyr.... Känns riktigt bra att slippa allt stök :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag och hunden har flyttat ut i hängmattan. Blir en förmiddag i lugnets tecken tillsammans med kaffekoppen. I eftermiddag ska jag ha barnen några timmar och ikväll så firar sambons näst äldsta tös sin student. Som tur är så har hon redan flyttat ihop med sin kille så här hemma råder lugnet. De ska hålla till i deras hus som de hyr.... Känns riktigt bra att slippa allt stök :D

Har solbrännan läkt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har solbrännan läkt?

Hängmattan är under förmiddagen i ett av de stora äppelträdens skugga. Men det börjar lägga sig med den värsta solbrännan. Otroligt nog har jag inte ens börjat fjälla på benen eller fötterna. Dock pannan och näsan har fjällat ordentligt de senaste dagarna....

Så just nu är här bara skönt, hör ett rikt fågelliv med bland annat gök, duvor, grannens höns, här är gott om svalor som flyger högt också och kvittrar. Livet är härligt med andra ord.

Lite utsikt från hängmattan:

post-34005-0-89243500-1370939503_thumb.jpg

post-34005-0-10976700-1370939513_thumb.jpg

post-34005-0-22323800-1370939521_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Åt fjällandet är väl inte mycket att göra, hoppas det inte smärtar/värker/kliar bara. Annars ser det gott ut där i trädgården! Här är tyvärr rätt molnigt. SMHI lovade inte det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, inget kliande som tur är. :crossfingers:

Dags att gå in och fylla på thermomuggen nu ^_^

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu kom det lite sol! Ska cykla upp och ta ett dopp i sjön. ^_^

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nyfiken på hur 10.9 förbättrar äldre Macar i prestanda och i batteritid. Som vanligt LÅTER det ju bra....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nyfiken på hur 10.9 förbättrar äldre Macar i prestanda och i batteritid. Som vanligt LÅTER det ju bra....

Förbättrar? Tror du det? Snarare kräver det mer av redan existerande macar. Så har det väl alltid varit?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Blev visst en påse med daimkulor till :kaffe:... gott... :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förbättrar? Tror du det? Snarare kräver det mer av redan existerande macar. Så har det väl alltid varit?

OM du inte tittade på eventet så kan jag meddela att 10.9 har en lång rad "nya" tricks hur datorn ska spara batteri och hur den ska snabba upp processerna. Det var avsevärda förbättringslöften!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OM du inte tittade på eventet så kan jag meddela att 10.9 har en lång rad "nya" tricks hur datorn ska spara batteri och hur den ska snabba upp processerna. Det var avsevärda förbättringslöften!

Nej, jag såg inte det. Är inte så intresserad av reklam med tillhörande spekulationer. Tids nog får vi veta hur det faktiskt förhåller sig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var iofs länge sedan jag tittade på det. Just nu är jag sittandes och väntar på att bli frisk så jag lät det stå på vid sidan av och kollade in lite då och då. Jobs var mycket bättre när han gjorde det. Det känns om om allihopa nästan ber om ursäkt att de står på scenen. Steve kom med pondus och ägde den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

En av de nya batterisparande tricksen finns redan idag, men i 10.9 så har automatiserat det. Det är det där med att om man lägger ett program över ett annat så går programmet "bakom" ner i sparläge. Man kan pausa/starta manuellt i Terminalen.

Ex:

# Stoppa Safari
killall -STOP Safari

# Stoppa Chrome
killall -STOP -c "Google Chrome"

# Återuppta
killall -CONT Safari

# Återuppta
killall -CONT -c "Google Chrome"

Finns en liten artikel om det här.

- - -

Strax lite frukost på G. :kaffe:

Redigerad av iEricF

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Önskar att saker jag vill läsa funnits på svenska; katterna tycker jag är konstig när jag pratar engelska med dem och det vore trevligt att drömma på svenska igen. Tur att jag tvingas tänka svenska här i alla fall.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hittade ett trevligt semestermål. I alla fall för oss som gillar att bada. Men den sista grejjen vågar inte jag åka i.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har käkat lunch, köttbullar med mos. Ska strax ha teknik, efter det matte och sen slut :) Kanske blir det golf i eftermiddag!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har käkat lunch, köttbullar med mos. Ska strax ha teknik, efter det matte och sen slut :) Kanske blir det golf i eftermiddag!

Går du fortf i skolan? Har ni sen student?

....eller har du åkt på "sommarskola". ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skolan slutar väl inte förrän i nästa vecka? Det är väl bara de som slutar trean på gymnasiet som slutar en vecka tidigare? Ja, och så de som pluggar på universitetet där terminen slutar den siste maj förstås.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hehe ja vi slutar på torsdag ;) Ingen sommmaskola inte :P

Skolan slutar väl inte förrän i nästa vecka? Det är väl bara de som slutar trean på gymnasiet som slutar en vecka tidigare? Ja, och så de som pluggar på universitetet där terminen slutar den siste maj förstås.

Vi slutar denna vecka, de som tar studenten slutar dagen efter oss andra på min skola.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hehe ja vi slutar på torsdag ;) Ingen sommmaskola inte :P

Vi slutar denna vecka, de som tar studenten slutar dagen efter oss andra på min skola.

Om man bara fick ta en den nya mac Pron dagen efter skolavslutningen

det skulle sitta gott eller hur

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här slutar alla samma vecka men lite olika dagar. Makens skola har avslutning idag, vanliga gymnasiet på torsdag tror jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade tenta (GU) 10/6.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...