Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

Hade lite mer ont i halsen i morse när jag vaknade :ThumbsDown: , men nu känns det bra igen :crossfingers: . Fortfarande förkyld med det har nog lättat lite det med. Värst om mornarna :bla:

Försöker jaga tag i platschefen på AF, men antingen är det måndag med alla dess former av möten eller så är hon fortfarande sjuk. Hennes röstbrevlåda förtäljer inte vilket och växeln har kö, så där får man inte reda på något. Talat in ett meddelande i all fall. Tänker inte ligga på latsidan och inte visa intresse :travolta:

Jobbet i Växjö blev det inget med, de hade fått tag på en SYV som hade stort kontaktnät bland traktens företagare och hade erfarenheter från liknande tjänster. Frågade om det var något man föll på eftersom jag var väldigt nöjd efter intervjun. Men inte mer än att det fanns en med mer erfarenhet, de gillade mig väldigt mycket annars och tyckte att jag gjort ett väldigt gott intryck :yeahbaby:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

God middag på er :) sommarvärme i Stockholm idag

Hur är det i andra delar av landet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jotack, här är svalt och skönt inne. Ute är det klarblå himmel och strålande solsken.

Dock gillar inte mina ögon att läsa ute i dagsljus/solsken, blir för starkt ljus. Så jag får ta dagens förberedande inför morgondagens tenta inomhus. Dock blir det promenader med hunden.

:kaffe:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag undrar hur man helt tar bort Tunnelblick och alla dess konfigureringar från Macen?

Försöker nämligen få Anonine att fungera men det vill sig inte. Jag har lyckats installera Anonine's konfigrationsfiler och då borde den väl dyka upp i Tunnelblick eller?

Jag har bara en massa gamla VPN's jag använde förr i min lista inne i Tunnelblick och jag har ingen aning on hur jag kan ta bort allt? Jag vill bara ha Anonine och inget annat!

Snälla hjälp! :(

Välkommen till Forumet hoppas att du kommer att trivas här lika bra som oss andra :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fick bli en skål med Yoggi, solrosfrön och pumpakärnor till lunch. Nu en tur med promenadlimpan

post-34005-0-47398800-1370254931_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God middag på er :) sommarvärme i Stockholm idag

Hur är det i andra delar av landet?

Här är det likadant ^^

- - -

Har lektion som snart är över, svenska. Hade en presentation om Kuba på spanskalektionen innan idag. Det var min sista riktiga spanskalektion i hela mitt liv. :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har lektion som snart är över, svenska. Hade en presentation om Kuba på spanskalektionen innan idag. Det var min sista riktiga spanskalektion i hela mitt liv. :D

Jaha, ni har hemspråksundervisning. ^_^

- - -

Usch o fy... Lite less på Telia idag. Inte på de man pratar med där - bara att internet la av (igen!). 10 dagar höll. Annat fel den här gången iofs. Mitt i natten la nätet av....MEN jag hade IP kvar = och uppkopplad. Kunde pinga noden, men inte mig själv och inte deras DNS. :S Innan han (supporten) förstod hur det var, menade han på att det kanske var min teleledning eller modemet. Men när jag förklarade för X'e gången att jag fårt IPadresser, och jag KAN köra en ping el traceroute mod noden - men inget mer... så är det ju inget fel på varken modem el ledning. (Jahaaaa...)

Jaja, nu har de fått igång det igen, och kaffet kan avnjutas utan stress. :kaffe:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har jag börjat titta på en annan serie: Jeremiah.

Svart människosyn hittills. Jag tror jag kommer att gilla den här.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Risken är man stänger in fukt i fasaden. Träet behöver tid på sig att torka ordentligt efter hösten/vintern. Det gör det inte efter bara några veckors värme. Tvättar man dessutom fasaden med högtryckstvätt trycker man in ännu mer fukt.

Allt enligt min far som var målare av den äldre skolan.

Å andra sidan ska man inte måla för sent, för då är det för fuktigt i luften... :stjarnsmall:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Å andra sidan ska man inte måla för sent, för då är det för fuktigt i luften... :stjarnsmall:

Nja, för sent och för sent, självklart är det väl inte så lämpligt att måla i slutet av November.

Har bara träet fått torka ut ordentligt är inte lite fukt i luften några problem, blåser torrt på nolltid.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här är det likadant ^^

- - -

Här är det likadant ^^

- - -

härligt det kom en eftermiddagsskur här

och tempen sjönk till 15°

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

"Myten om träning. Det är dags att avliva myten om att alla mår bättre av att jogga. För var femte person är träning faktiskt negativt. I den här filmen granskar BBC myter kring träning och hälsa. Bland annat får vi veta att man inte bör träna på morgonen och att det sällan hjälper att löpträna om man vill gå ner i vikt. Med hjälp av modern genteknik och hjärnavbildning avslöjas varför alla reagerar olika på träning." /TV.nu

Mycket lovande, Vetenskapens värld i SVT 2 kl 20.00! :D

• Rösta upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

"Myten om träning. Det är dags att avliva myten om att alla mår bättre av att jogga. För var femte person är träning faktiskt negativt. I den här filmen granskar BBC myter kring träning och hälsa. Bland annat får vi veta att man inte bör träna på morgonen och att det sällan hjälper att löpträna om man vill gå ner i vikt. Med hjälp av modern genteknik och hjärnavbildning avslöjas varför alla reagerar olika på träning." /TV.nu

Mycket lovande, Vetenskapens värld i SVT 2 kl 20.00! :D

Jag har sett det avsnittet tidigare men såg det igen nu hos en vän.

HIT var intressant att det gav så mycket.

Men jag anser att Michael Mosley inte undersökt alla möjligheter, som exempelvis att det finns flera möjligheter till att utsätta muskler för mycket stress, dvs. då många fler muskelfibrer sätts i bruk än vid normal motion.

På gymen är det populärt med superset, triset och gigaset.

Jag själv använder isometrisk träning, statisk kontraktion, för att ge musklerna superintensiv genomkörare.

Det värker i armarna den här kvällen också trots att jag hållit på i månader, för att ge en hint just om hur enormt intensivt man kan träna på mycket kort tid.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men jag anser att Michael Mosley inte undersökt alla möjligheter, som exempelvis att det finns flera möjligheter till att utsätta muskler för mycket stress, dvs. då många fler muskelfibrer sätts i bruk än vid normal motion.

Jag själv använder isometrisk träning, statisk kontraktion, för att ge musklerna superintensiv genomkörare.

Det värker i armarna den här kvällen också trots att jag hållit på i månader, för att ge en hint just om hur enormt intensivt man kan träna på mycket kort tid.

Lustigt nog intensivkör jag precis som angavs i programmet. Oftast cyklar/springer/går jag snabbt uppför backar. Rosslande blodsmak i munnen! Jag gör det för att det känns bra (masochist?). Kroppen kanske vet med sig det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De muskelfibrer som nervsystemet beordrar att arbeta sätts väl i arbete, så länge de orkar? Och det är väl till väldigt stor del beroende på belastningen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Somnade precis innan fotbollen. Var ju inte bra. Jag fick ju mina timmar i a f. Väntar på kaffet nu. Strax klart. morning1.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Somnade precis innan fotbollen. Var ju inte bra. Jag fick ju mina timmar i a f. Väntar på kaffet nu. Strax klart. morning1.gif

Sverige vann

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De muskelfibrer som nervsystemet beordrar att arbeta sätts väl i arbete, så länge de orkar? Och det är väl till väldigt stor del beroende på belastningen?

Kroppen är lat och engagerar bara så pass många muskelfibrer som den måste.

HIT, high intensity training, engagerar långt fler muskelfibrer än den vanliga motionen folk ägnar sig åt, något forskarna Mosley träffade talade om. Samma sak med statisk kontraktion, eller isometrisk träning, som fungerar likadant.

Intensitet, inte långvarighet, är nyckeln till framgångsrik träning.

Se gärna programmet som var ovanligt intressant i det avsnittet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

... Intensitet, inte långvarighet, är nyckeln till framgångsrik träning. ...

Jo, man ser ju hur magra spetor de där maratonlöparna blir efter ett tag. Som förvirrade flyktingar från ett koncentrationsläger.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men de beror ju på vad du vill åstadkomma med träningen. Du blir som du tränar och sen påverkar dina naturliga medfödda egenskaper resultatet. Vill du bli en sena så spring långt. Vill du bli en muskelknutte kör tungt. Vill du bli allround träna allround. Stavhoppare har nog den bästa fysiken sett till kroppskonstutionen. De är smärta men mycket starka och explosiva. Hela kroppen måste vara synkroniserad och stark och ändå ser de inte biffiga ut.

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kroppen är lat och engagerar bara så pass många muskelfibrer som den måste.

HIT, high intensity training, engagerar långt fler muskelfibrer än den vanliga motionen folk ägnar sig åt, något forskarna Mosley träffade talade om. Samma sak med statisk kontraktion, eller isometrisk träning, som fungerar likadant.

Intensitet, inte långvarighet, är nyckeln till framgångsrik träning.

Se gärna programmet som var ovanligt intressant i det avsnittet.

Vore ju dumt att engagera mer muskler än vad som behövs och att det behövs mer muskler vid intensiv träning är ju inget märkvärdigt. Men det där med blodsockret var intressant. Programmet nämnde inget om muskelbyggande.

Jo, man ser ju hur magra spetor de där maratonlöparna blir efter ett tag. Som förvirrade flyktingar från ett koncentrationsläger.

Läste någon gammal siffra om att världselitens längd (cm) / vikt (kg) ≈ 3.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vore ju dumt att engagera mer muskler än vad som behövs och att det behövs mer muskler vid intensiv träning är ju inget märkvärdigt. Men det där med blodsockret var intressant. Programmet nämnde inget om muskelbyggande.

Men det ena utesluter inte det andra utan allt är sammanflätat och berör varandra.

Trampar du som en galning på en motionscykel så tar musklerna blodfetter som gör dig friskare, men musklerna blir också starkare hos de flesta.

Fördelen är snabba och dramatiska resultat.

Jag använder detta som komplement till den huvudsakliga träningen och har fått just snabba och dramatiska resultat. Nackdelen är muskelvärk som ibland nästan varit olidlig men jag har som sagt fått bättre resultat än någonsin förr.

Se programmet (igen) om du inte tror mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men det ena utesluter inte det andra utan allt är sammanflätat och berör varandra.

Trampar du som en galning på en motionscykel så tar musklerna blodfetter som gör dig friskare, men musklerna blir också starkare hos de flesta.

Fördelen är snabba och dramatiska resultat.

Jag använder detta som komplement till den huvudsakliga träningen och har fått just snabba och dramatiska resultat. Nackdelen är muskelvärk som ibland nästan varit olidlig men jag har som sagt fått bättre resultat än någonsin förr.

Se programmet (igen) om du inte tror mig.

Jag tror dig, men för att muskelfibrer ska arbeta (dras ihop) krävs bränsle (ATP tror jag) och signal från nervsystemet, en nerv kontrollerar X fibrer. Något mer behövs inte för det, men sedan ska man ju övertyga nervsystemet att signalera.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Intressant dag idag. Började med ett möte med en kund som bestridit en (redan betald) faktura. Bestridandet tyder dock på att blandat ihop begreppen, problemet är att vi inte kan räkna ut hur blandningen skett... :stjarnsmall: Nu fick vi visa det dokument som vi visade (och lämnade) vid första mötet (ett möte som han bara var med på sista delen av), samt punkt för punkt förklara varför detta också stämmer överens med den faktura som vi sedan skickade. Till saken hör att det är hans fru (tillika ekonomichef på firman) som skött hela projektet, ringt och beställt extra saker, ändrat inriktningen på en del av kampanjen osv. Hon var dock inte med på mötet, vi anar att de inte är överens inom firman/familjen. Men hon tecknar firman lika mycket som han och har rätt att beställa.

Sen kikade vi på en lokal som dök upp oväntat igår och den känns rätt på nästan alla sätt. Och med tanke på att vi åker ut från nuvarande lokal den 30 juni, så känns det lite som en skänk från ovan. :galetglad:

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Just tryckt i mig 2 stora äggburgare, och ett glas bappelsinjuice. :yeahbaby:

Skall strax forts med lite renskrivning av lite anteckningar/(installations)grejjs. Kaffe först! :kaffe: Stark, svart, gott kaffe!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...