Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

nu har jag varit hos Tele2 och fått kortet klippt så att det passar

Å det funkar? :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej nu dags för en stunds meditation, umm, en tur med eu-moppen menar jag. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frun har bakat supergoda kanelbullar så är någon i närheten finns det kaffe å bulle! Kom vetja och drick kaffe och snacka lite POLITIK för sjutton!!!!!! Jag garanterar att jag kastar ut alla handgripligen som jag inte håller med mig!!!!!!!!!! :whistling::hihihi::totaltgalen:

 

 

Jag tror bara att de hinner fram till politiker tråden

 

 

Nej nu dags för en stunds meditation, umm, en tur med eu-moppen menar jag. :hihihi:

hi hi hi :hihihi::hihihi::hihihi:

 

en kanelbulle hade varit gott, liksom en meditativ moppetur. Fast jag ska nog ägna eftermiddagen och kvällen åt en cykeltur på fika hos våra bästa vänner, mannen har varit mycket svårt sjuk och nu håller det på att ordna upp sig så det ska vi fira - kanske med en kanelbulle :);)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej nu dags för en stunds meditation, umm, en tur med eu-moppen menar jag. :hihihi:

Meditation med moppe det var något nytt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slopar mopeditationen och bakar istället.

Har varit ute och plockat en liter björnbär; mycket märkvärdigt eftersom vi bor norr om björnbärsgränsen egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slopar mopeditationen och bakar istället.

Har varit ute och plockat en liter björnbär; mycket märkvärdigt eftersom vi bor norr om björnbärsgränsen egentligen.

Inte vilda då, antar jag? :fundersam:

 

Här växer bara skogsbjörnbär, de smakar mest likt sura hallon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte vilda då, antar jag? :fundersam:

 

Här växer bara skogsbjörnbär, de smakar mest likt sura hallon.

Nej, vi tog en rot från kompisar i Borlänge, jag har ingen aning om vad det är för sort. Dom mognar i omgångar och har massor av hemska taggar. Smaken är bra men lite klen men det blir bra sylt och fin färg när man bakar paj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, vi tog en rot från kompisar i Borlänge, jag har ingen aning om vad det är för sort. Dom mognar i omgångar och har massor av hemska taggar. Smaken är bra men lite klen men det blir bra sylt och fin färg när man bakar paj.

Oj, det finns ett 80-tal apomiktiska småarter i Norden, så det är inte lätt att avgöra vad det är för art. Har du ett soligt och skyddat läge kan jag tipsa om armeniskt björnbär. Bären blir stora och ytterst välsmakande, fast de gör de sig bäst naturella, eller som topping på dessert. I Skåne växer den som ganska aggressivt ogräs. Men hos dig kanske den håller sig på mattan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag blev det en runda till Ryd i Småland 20 mil från där jag bor.

Flugkastning och teknikfinslipning med goa vänner.

 

Å vilket fantastiskt väder.

 

Korvgrillning och kaffe.

 

Kan det bli bättre.

 

Christer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit uppe vid sjön på utflykt med äldsta dottern. Vi fikade och låg på en filt och solade och myste. Själv tog jag ett dopp. Uppfriskande, men inte alltför kallt. En vidunderlig sensommardag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag blev det en runda till Ryd i Småland 20 mil från där jag bor.

Flugkastning och teknikfinslipning med goa vänner.

 

Å vilket fantastiskt väder.

 

Korvgrillning och kaffe.

R

Kan det bli bättre.

 

Christer

Det låter ju fantastiskt
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan jagade xxxxkål och fick ihop en överfull skottkärra. Nu är det nästan slut men det blev ett stort antal skottisar bara med xxxxeländet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det dags för grillad ryggbiff, blomkål, gröna ärtor och friterade lökringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härlig cykeltur på ett par mil till bästa kompisarna denna underbart härliga sensommardag. Bästa väninnan som jag vuxit upp i hop med och som gifte sig med en av min mans bästa kompisar. Så vi har hållit i hop i ler och långhalm under decennier. Nu har han varit så sjuk och det är ett under att han lever, men nu verkar det gå bättre och han har fått en hjärtstartare inopererad. Så skönt att träffa dem i dag och se att allt var som det ska med dem. Nu behöver vi alla runt dem försöka hjälpa till så gott vi kan med allt runt dem, med jordbruk, gård och alla djuren. Kunde jag hjälpa till med plöjningen så skulle jag det, men tror inte det rä så god idé. Det var nog en sisådär 35 år sedan jag gjorde det sist, så att......

 

Nu är jag hemkommen och sitter ute på altanen i den sköna sommarkvällen, fast lite kyligt börjar det allt bli. Retar mig så att det inte verkar gå att lyssna på iTunes Radio på iPaden? Så det får bli Radio Play istället. Så skönt att sitta ute och greja lite datagrejs och låta musiken strömma på låg volym ur den lilla magnifika högtalaren Big Jambox som jag skaffade förut, har ett glas rött bredvid mig också....... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev plötsligt väldigt tyst.

Inte här utan HÄR, där jag är.

Tystnad är den ljuvaste av musik.

Jag lyssnar nu... :nattinatti:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev plötsligt väldigt tyst.

Inte här utan HÄR, där jag är.

Tystnad är den ljuvaste av musik.

Jag lyssnar nu... :nattinatti:

Natti

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fixade in "afp://" (netatalk) i en Linuxburk här. Väldigt smidigt istället för att Dropbox'a filer fram och tillbaka. F F a mkt snabbare. :) Lar lite pilligt och jag fixk inte till "gäst-login", men men... Har gjort det så det bara funkar i lokala nätverk.

 

Var riktigt trött igår, vaknade vid 12-1 på dan. Var vaken ngn timme och kände att man bara höll på att nicka till hela tiden. La mig en stund till, och vakna nu. Var väl kanske inte meningen då, men utsövd är man i a f.

 

Nu luktar det nybryggt kaffe ... :kaffe:aahh.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fixade in "afp://" (netatalk) i en Linuxburk här. Väldigt smidigt istället för att Dropbox'a filer fram och tillbaka. F F a mkt snabbare. :) Lar lite pilligt och jag fixk inte till "gäst-login", men men... Har gjort det så det bara funkar i lokala nätverk.

 

Var riktigt trött igår, vaknade vid 12-1 på dan. Var vaken ngn timme och kände att man bara höll på att nicka till hela tiden. La mig en stund till, och vakna nu. Var väl kanske inte meningen då, men utsövd är man i a f.

 

Nu luktar det nybryggt kaffe ... :kaffe:aahh.

Ja, jag började just undra vart du hade tagit vägen... :P Önskar jag kunde sova som du just nu, för jag är sömnlös denna natt. Så blir det ibland. Bra med afp:n. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajdå, är det insomniac ikväll. Hoppas du hittar nåt bra trick att bli trött på. :crosffingers: Äta lit varma mackor kanske. En bit mat brukar man bli slumrig av.

 

Ja, jag skall se om jag kan pilla in smb:// (samba) med senare. Men jag upplevde att de inställningarna var mer krångliga. Skall sätta mig med exFat nu. Fanns en del olika varianter. Den som heter "exfat-utils-svn" verkar rätt ok, och finns till många olika dist. http://code.google.com/p/exfat/ :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu har vi +23° och ska äta i trädgården. Yohoooo! :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarlig hjärtklappning; måste minska på medicinen. Det tråkiga är att då återkommer andra symtom. Vilket ska jag välja- pest eller kolera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...