Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Skönt färdigjringt för i höst

Nu blir det bara komedier och sport på

Kvällarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt färdigjringt för i höst

Nu blir det bara komedier och sport på

Kvällarna

Ha det så skönt då. yes.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mmm, det självklara valet :totaltgalen:

Har såna jumbofries hemma. Blir xtra smaskens. Och lite "Bull's-Eye" hickory sås till allt sen. food.gif

.

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 kokta ägg igen. Smaskens! :P

ägg är gott! :hihihi:

 

men 6 stycken!?!? :whistling:

Går du på någon slags äggdiet, eller vad? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ägg är gott! :hihihi:

 

men 6 stycken!?!? :whistling:

Går du på någon slags äggdiet, eller vad? :huh:

Du kanske tycker att det verkar vara lite roligt men jag är mycket seriös med det.

Jag frågade en gång på sjukhuset om det kan vara skadligt med att äta många ägg men sjuksköterskan sa att det inte finns några vetenskapliga belägg för det så jag kunde fortsätta äta ägg som är bland det mest kompletta näringsmässigt. Det saknas bara kalcium och c-vitamin, och innehåller massor med proteiner som jag behöver i mängder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske tycker att det verkar vara lite roligt men jag är mycket seriös med det.

Jag frågade en gång på sjukhuset om det kan vara skadligt med att äta många ägg men sjuksköterskan sa att det inte finns några vetenskapliga belägg för det så jag kunde fortsätta äta ägg som är bland det mest kompletta näringsmässigt. Det saknas bara kalcium och c-vitamin, och innehåller massor med proteiner som jag behöver i mängder.

Skall väl vara kolerstolet då som kan höjas lite. :crossfingers: Men annars är ägg en fantastisk näringskälla. Brukar själv hoppa över äggulan om den är hård eller råkar blivit lite hård. Hårdkokta ägg funkar bara på mackor o isallad osv. Det är i vitan proteinet sitter.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall väl vara kolerstolet då som kan höjas lite. :crossfingers: Men annars är ägg en fantastisk näringskälla. Brukar själv hoppa över äggulan om den är hård eller råkar blivit lite hård. Hårdkokta ägg funkar bara på mackor o isallad osv. Det är i vitan proteinet sitter.

Men i gulan som allt det andra i näringsväg sitter så jag äter allt.

Jag är modig jag! yes.gif:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske tycker att det verkar vara lite roligt men jag är mycket seriös med det.

Jag frågade en gång på sjukhuset om det kan vara skadligt med att äta många ägg men sjuksköterskan sa att det inte finns några vetenskapliga belägg för det så jag kunde fortsätta äta ägg som är bland det mest kompletta näringsmässigt. Det saknas bara kalcium och c-vitamin, och innehåller massor med proteiner som jag behöver i mängder.

nä, jag tycker inte det är roligt på det viset som jag uppfattar att du antyder. Jag tycker verkligen ägg är gott och äter själv ägg i princip varje dag. Gör av med massor av ägg i vårt hushåll! Och jag är inte ett dugg orolig över det, för precis som du skriver så är ägg ett fantastiskt bra livsmedel. Som vi skulle kunna äta mera av. Förutom det näringsmässiga så är det också en av naturen fiffig förpackning med väldigt lång hållbarhet.

 

Jag är ju bondunge från början och uppvuxen med hönseri, med massor av hönor i burar, det ni! När debatten kring burhöns florerade som värst för många år sedan, så var jag en flicka som dagligen hjälpte till hemma med äggplockningen. Tusentals och tusentals ägg genom åren har jag plockat.

 

När sedan den nya djurskyddslagen kom angående burhönor så var det en väldigt stor investering för många hönserier och mina föräldrar avslutade då verksamheten, det var många hönserier som lades ner i den vevan.

 

Men 6 st?!? Nog för att jag kan äta flera........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske tycker att det verkar vara lite roligt men ......

Tänker väl lite på den lilla debatten vi haft här i tråden..... kanske :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Det är i vitan proteinet sitter.

Det finns mer protein i äggula än i äggvita, 16 gram av 100 gram, det är rätt mycket. Dock är fettet dominerande (förutom vatten) med drygt 28 gram per 100 gram. I äggvita är det 10 gram protein per 100 gram.

 

post-28798-0-06040500-1378410829.pngpost-28798-0-91182200-1378410829.png

 

... ägg som är bland det mest kompletta näringsmässigt. Det saknas bara kalcium och c-vitamin, och innehåller massor med proteiner som jag behöver i mängder.

Det finns en massa kalcium i ägg* som du ser ovan. Fattas bara annat, vad annars skulle kycklingens ben bildas av? Hur seriös var du nu igen?

 

 

 

*Äggulan innehåller till och med mer kalcium än mjölk.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har nog skrivit om det förut, men är så fantastiskt nöjd över hur jag fått till det med alla mina filer med dokument, bilder m.m.

 

Dropbox synk med alla dokument! Härligt bra! Oavsett om jag går in ett dokument på datorn eller i Dropbox, spelar ingen roll.....

 

Alla bilder i datorn med en fantastiskt välfungerande backup till extern hårddisk, iaf har det nu funkat klockrent sedan jag installerade backupen.

 

Klockrent fungerande fildelning mellan enheterna.... osv osv m.m. m..m.

 

Jag bara njuter!

 

Tack än en gång för alla tips och råd och dåd om att allt detta går att göra och som jag fått i detta forum!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men 6 st?!? Nog för att jag kan äta flera........

För proteinerna så klart. Jag tränar ganska hårt och det känns som att det extra tillskottet med proteiner, och för all del alla de andra näringsämnena, är något jag absolut behöver. De äts på kvällen för att kroppen ska få utöva sin magi över natten.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker väl lite på den lilla debatten vi haft här i tråden..... kanske :)

Även Karl-Alfred behöver annat än spenat. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För proteinerna så klart. Jag tränar ganska hårt och det känns som att det extra tillskottet med proteiner, och för all del alla de andra näringsämnena, är något jag absolut behöver. De äts på kvällen för att kroppen ska få utöva sin magi över natten.

+1

 

naturligt tillskott! Det är bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en massa kalcium i ägg* som du ser ovan. Fattas bara annat, vad annars skulle kycklingens ben bildas av? Hur seriös var du nu igen?

 

 

 

*Äggulan innehåller till och med mer kalcium än mjölk.

Tack Alix, allas vår egen encyclopedia. :kramis:

Det här gör ju det bara bättre.

Ägg, supermaten! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Alix, allas vår egen encyclopedia. :kramis:

Det här gör ju det bara bättre.

Ägg, supermaten! :ThumbsUp:

Jajamensan, jag äter ett ägg, minst, om dagen (ett kokt till frukost men så ingår det väl ägg i annan mat jag äter). :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För proteinerna så klart. Jag tränar ganska hårt och det känns som att det extra tillskottet med proteiner, och för all del alla de andra näringsämnena, är något jag absolut behöver. De äts på kvällen för att kroppen ska få utöva sin magi över natten.

Keso ligger på 12 g av 100 och är populärt bland muskelfolk. Sex ägg kan bli lite mycket...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Keso ligger på 12 g av 100 och är populärt bland muskelfolk. Sex ägg kan bli lite mycket...

Visst, keso är intressant precis som vetegroddar och blåbär (dock inte för proteiner).

Jag smäller gärna i mig sådant som är extranyttigt utöver det jag får av min kvinna.

Det känns på nåt sätt ganska snart att kroppen mår lite bättre, även av ägg.

Det finns de som dock bör vara försiktiga med vad de äter, men det här funkar för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Keso är gott. Köper det alldeles för sällan. Man kan göra många goda "geggor" att lägga på/i mackan.

 

- - -

 

Facebook har nytt användaravtal på G, och (som vanligt) är det protester. Förståeligt, såklart.

 

“Facebook users who reasonably believed that their images and content would not be used for commercial purposes without their consent will now find their pictures showing up on the pages of their friends endorsing the products of Facebook’s advertisers,” said the letter. “Remarkably, their images could even be used by Facebook to endorse products that the user does not like or even use.” ( http://fox6now.com/2013/09/05/new-facebook-flap-your-face-in-some-products-ad/ )

 

Är väl fiffigt att en bild på en själv kan dyka upp hos en "vän", som reklam för en produkt man inte gillar? :shifty: Tack o lov slipper man den där sk*ten. :yeahbaby:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frukostsmoothie idag. Blåbär, hallon, halv banan, russin, mandlar, krossat linfö, nyponpulver, youghurt och en skvätt mjölk så det kan rinna. Lite råsocker för smakens skull. Yummy!

...

Det är inte ekströms sockerpulver utan riktig nyponpulver. Nypon har visat sig vara riktigt hälsosamt. Ny forskning visar att nypon sänker kolesterol och blodtryck. Det är bra mot artros och ledvärk och lite annat.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frukostsmoothie idag. Blåbär, hallon, halv banan, russin, mandlar, krossat linfö, nyponpulver, youghurt och en skvätt mjölk så det kan rinna. Lite råsocker för smakens skull. Yummy!

...

Det är inte ekströms sockerpulver utan riktig nyponpulver. Nypon har visat sig vara riktigt hälsosamt. Ny forskning visar att nypon sänker kolesterol och blodtryck. Det är bra mot artros och ledvärk och lite annat.

Jag plockar egna nypon, kokar, passerar och fryser in. Egen nyponsoppa är lite godare än köpt- dessutom väljer man hur söt man vill ha den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...