Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

350 hinduiska knäböj och ~70 hinduiska armhävningar i cirkelträning.

Trött trött trött men glad glad glad och förvånad över att jag orkat så mycket.

Har läst om HGH, human growth hormone, och hur mycket av just det frigörs när man tränar hela kroppen på en gång som jag gjort. Det kommer att ge både fläskminskning och muskelökning, ork och styrkeökning. Det här ska jag jobba med till nästa sommar åtminstone för att se vad för resultat jag får.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bero på fodret ... :hihihi:

fattar ingenting, har ju ätit massor med spenat idag :stjarnsmall::stjarnsmall::stjarnsmall:

 

popeye.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Då skall vi se. On..? On..? On..?

 

 

:lol::tarskratt:

Roooolig reklam som det gick att stå ut med. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fattar ingenting, har ju ätit massor med spenat idag :stjarnsmall::stjarnsmall::stjarnsmall:

 

popeye.gif

Vilka vackra biceps damen har! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tittar på skenet bedrar

Onslow och Daisys sängsamtal är underbara

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mobbning är inte beroende av sprit.

Det stämmer vem vet vad som händer på lunchrasterna i högstadiet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt skollagen skall lärarna ha koll på det.

:citation::tarskratt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka vackra biceps damen har! :lol:

jo´ru, där ligger du allt i lä :hihihi::totaltgalen::hihihi::devil::hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt skollagen *skall* lärarna ha koll på det. Om de bryter mot lagen kan samma sak hända som hände på Lundsberg. Som skolpolitiker är det en av de skyldigheter man har att hela tiden pressa rektorerna på att förbättra antimobbningsplaner.

...som kan se bra ut på pappret men sedan händer inget i alla fall.

Lärare är bara människor de också, rektorer inklusive, och konflikter är något obehagligt att ta i för de flesta.

I många fall jag hört om har det krävts starka föräldrar och hot om polisanmälan, m.m., för att det skulle hända något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två skottkärror med mer av....... saker. :shifty:

oj oj, det verkar aldrig ta slut med .....hm... hemma hos dig? Vore jag dig så skulle jag baske mig ta lite .....hm..... så jag blev av med .....hm.... en gång för alla! :hihihi::totaltgalen:

Det är det enda som hjälper, förutom plasten då förstås........

 

Om det nu inte kan gå åt till sallader eller stuvningar eller liknande. Fast i min stuvning i dag så använde jag spenat, det är ju faktiskt mycket godare. Hm.... blir ju gärna lite besk så här sent på året. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spenat är mumma för att citera en lång Ernst. :lol:

Bland det nyttigaste i grönsaksvärlden är det också, om jag minns rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara mekanisk borttagning som gäller. Sen gäller det att hålla i och hålla efter så man inte har allt ogjort...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roooolig reklam som det gick att stå ut med. :lol:

:D Ja. Den 1'a Teliafamiljen var riktigt kul. En annan av dem var den när han hade fått en mobil, och sen bad frun ringa till den medans hans satt i garderoben. "-Det lyser, det lyser..." :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-28798-0-27829000-1378367567_thumb.jpg

 

"She has never seen the sun, or felt the grass under her feet, she has never met her mother. Her eyes are burning with the sting of ammonia fumes, her featherless body is covered with bruises and abrasions, her bones are brittle from the constant drain of egg production, her severed beak is throbbing in pain. She is exhausted, depleted and defeated.

After a lifetime of social, psychological, emotional, physical deprivation, she copes by pecking neurotically at phantom targets for hours on end. She is two years old and her life is over. Her egg production has declined, and she will be disposed of by the cheapest means possible – she will be gassed along with the other 80,000 birds in her community. It will take three full work days to finish the job. For two long days, she will hear the sounds and breathe the smells of her sisters being killed in the gas drums outside her shed. On the third day, it will be her turn.

She will be grabbed by the legs and taken outdoors for the first time in her life and, like every single one of the 80,000 "spent" hens, like every single one of the 50 billion annual victims of our appetite, she will fight to go on living, and she will accept no explanation and no justification for being robbed of her pathetic only life.

She is the face of the "free-range" eggs we are encouraging college campuses, businesses and consumers to use." Källa: A Peaceful Planet/Facebook

 

Men hon får bra foder! :totaltgalen:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God förmiddag på er

Full arbetsvecka från och med idag

Som jag tror att du ser fram emot. :)

Goförrmedda Ronny! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Men hon får bra foder! :totaltgalen:

Nä, inte helt. Fodret är näringsmässigt ändamålsenligt, men det består ofta av soja från mark i skövlade regnskogar och syntetiskt tillsatt protein (metionin). Billigare, men inte miljövänligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, visst är det så. Det är anledningen till att jag vägrar att köpa alla hönsrelaterade produkter, om det inte är ägg som kommer från en bekant som har ett hobbyhönseri där hönsen garanterat har det bra.

Det är ju det bästa så klart, förutsatt att fodret är miljövänligt. Men för konsumenter i gemen är det givetvis bättre med ekologiska/KRAV-märkta ägg. Människan har en tendens att köpa industriägg så fort hon inser (intalar sig) att hon inte kan komma över ägg från snälla hobbyhönserier, den typen av tänkande är typiskt...

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag orkar inte ha koll på vad som gäller om grisar och kor har det bra i hagen innan de kommer till

Butiken. Det är alldeles för mycket information

Jag köpet det jag tycket är gott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag orkar inte ha koll på vad som gäller om grisar och kor har det bra i hagen innan de kommer till

Butiken. Det är alldeles för mycket information

Jag köpet det jag tycket är gott

Det är så enkelt att det är bara lathet att slå i från sig. Dessutom så smakar ekologiskt, KRAV-odlat, osv nästan alltid bättre och i vissa fall mycket bättre. Så vill du ha mat som verkligen smakar - titta efter KRAV och andra liknande märkningar.

..

Dessutom så säger du till dig själv att du är inte värd bra mat. Billigt duger. Problemet är bara att billigt är nästan alltid förenat med sämre eller dåligt. Riktigt billig mat är urlakad på näringsämnen, stressad i tillväxten och halvfabrikaten är ihopslarvade. Ska inte du ha bra mat? Eller tror du inte att du påverkas negativt själv av det?

...

Jag har jobbat med kravodlat och vet skillnaden. Jag tränar ibland ihop med svenska mästare, os-medaljörer och annat löst folk. De skulle inte kommit dit om inte de hade varit extremt noga med sin mat. Du blir VERKLIGEN vad du äter.

Redigerad av Axelman
  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det kommer till mat verkar vi ha pajjat ihop i skallen. Billigt-billigt-billigt ringer det i huvudet. Men Till skillnad mot en billig dator som krånglar utanför mig så gör dålig mat att jag krånglar. Visst får jag energi av viss mat men den saknar näringsämnen som får hela mekanismen att sakta säcka ihop. Vi blir tröttare, orkar mindre, tänker sämre. Motståndskraften mot sjukdomar och förslitning minskar.

...

Hur kommer det sig att när jag växte upp på 60-70-talet så existerade inte allergi. Det kanske fanns en på hela skolan och det var exotiskt. Idag är det nästan tvärt om. Frun nämnde att det fanns en som var hysteriskt nötallergisk på den skolan som hon är på nu. Har någon tagit i nötter och viftar med handen i hans närhet så kan det bli ambulans! Man kan prata med experter men ingen kan sätta fingret på vad som är fel, men vi vet ju att vi påverkas av det vi stoppar i oss som är negativt och lider av att inte få det som vi behöver. Klart vi tar stryk. Vi är värda att äta bra mat och bojkotta skräpmat. VAr egoist och köp bara bra kvalitet!

Redigerad av Axelman
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska f-n skärpa mig och handla mer KRAV-mat. Idag "fuskar" jag eftersom min lilla affär har så lite sådant, och närmaste större köplada ligger en mil bort, och jag har ingen bil. Åtminstone den kallare delen av året kan jag ju handla kylvaror därifrån varje vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...