Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

jäkla Siri! :superirriterad: Är hon dum i huvudet eller? :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jäkla Siri! :superirriterad: Är hon dum i huvudet eller? :totaltgalen:

Du har ställt in henne på fel språk

US engelska tror jag fungerar bäst

Men ibland måste man byta till brittisk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ställt in henne på fel språk

US engelska tror jag fungerar bäst

Men ibland måste man byta till brittisk

försöker få henne att lära sig att påminna mig om en kod, idag trodde jag att jag hade lyckats. Men icke! Dum som ett spån är hon :) För det kan ju aaaaldriiig vara mitt fel :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

försöker få henne att lära sig att påminna mig om en kod, idag trodde jag att jag hade lyckats. Men icke! Dum som ett spån är hon :) För det kan ju aaaaldriiig vara mitt fel :borstatanderna:

"Skall jag leta på internet' brukar vara standard svaret när den inte förstår

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

jäkla Siri! :superirriterad: Är hon dum i huvudet eller? :totaltgalen:

Hon är inte dum i huvudet av den enkla anledningen att huvudet saknas. Istället har hon artificiell intelligens. Så att hon upplevs som dum i huvudet är helt enkelt en inbyggd funktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jäkla Siri! :superirriterad: Är hon dum i huvudet eller? :totaltgalen:

Fråga henne? ;)

 

- - -

 

Städar och fixar lite... Har lite rast nu. :kaffe:

Snart igång igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SMHI lyckas i regel aldrig förutse vädret i detalj ens för nästkommande dag. I morse skulle morgondagen bli solig. Nu blir den molnig. Jaja, det ska inte regna i alla fall. Kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SMHI lyckas i regel aldrig förutse vädret i detalj ens för nästkommande dag. I morse skulle morgondagen bli solig. Nu blir den molnig. Jaja, det ska inte regna i alla fall. Kanske.

Prova även yr.no.

De är inte 100% tillförlitliga de heller men åtminstone lite bättre här i Västsverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jäkla Siri! :superirriterad: Är hon dum i huvudet eller? :totaltgalen:

Hon kommer att bli smartare med åren.

Jag är ganska säker på att det huvudsakliga gränssnittet till datorer kommer att bli röststyrt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova även yr.no.

De är inte 100% tillförlitliga de heller men åtminstone lite bättre här i Västsverige.

Jag har haft både dem och DMI.dk, plus andra, men alla är ganska kass på att förutse vädret just i Västsverige. Man är ju så dum (=förhoppningsfull) att när de lovar sol så tror man på det... :utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det här är min teori: Det är 60% chans att det är samma väder i morgon som i dag så bästa väderleksprognosen är att titta ut genom fönstret.

:D

Redigerad av Kabo
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon kommer att bli smartare med åren.

Jag är ganska säker på att det huvudsakliga gränssnittet till datorer kommer att bli röststyrt.

Den utvecklingen tror jag också på, men är det den där jäkla Siri som ska styra så måste hon lära sig svenska. För min engelska är alldeles för dålig. Och förmodligen är det lättare att lära henne tala god svenska än vad det är att lära mig prata bra engelska :whistling::)

 

Men skam den som ger sig.... jag tragglar på med henne då och då när andan faller på, vilket alltid slutar med att jag i princip skriker åt henne, precis som om det vore hörseln det är fel på :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är min teori: Det är 60% chans att det är samma väder i morgon som i dag så bästa väderleksprognosen är att tutta ut genom fönstret.

:D

Min far var nattredaktör på den gamla goda tiden och tittade just ut genom fönstret mot väster för att egenhändigt skriva väderprognos inför morgondagen. Han hade knappast mer fel än SMHI, det är inte möjligt vad gäller Västsverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen är det väldigt svårbedömt väder just nu, det var något med högtryck österut som bråkade med lågtryck västerut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen är det väldigt svårbedömt väder just nu, det var något med högtryck österut som bråkade med lågtryck västerut.

Jag begär bara att de idag ska veta hur det blir i morgon...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Dagen den for sin kos.... blev att ordna med en ny tvättmaskin till mina hyresgäster i huset. Beskedet i förmiddags av reparatören som kikade på den befintliga maskinen i morse var att jag hittade inget fel, men det brukar vara den, den och den brytaren som behöver bytas. Kostar 4295:-. Vem vet om det stannat där och när näste reparation var på G, för upphängningen till trumman såg lite slapp ut sa han, kan gå länge, kan ge upp snart...

 

Köpte en ny på Elon i Höör på vägen upp till Sösdala, de hade kampanj på vissa modeller just nu så jag ringde och bokade en maskin innan jag for iväg. Tyvärr så tillät inte budget de stora utgifterna. Blev en för mig okänt märke, Indesit, men hade miljöklass A+ och bra värden i övrigt, tre års garanti även om det var en "enkel" modell, 2495:- var den nedsatt till just nu. Närmaste "kända" märke var Cylidna för 2995:- men de erbjöd bara ett års garanti och "den är inte bättre" enligt säljaren. Dessutom så fanns den inte på lager så det var lätt att välja.... :whistling: Åker dock på 900:- i felsökningsavgift på den gamla maskinen. Dock kan jag säkert få igen det med lite marginal vid försäljning av den gamla storhushållsmaskinen som fortfarande fungerar, dock inte alltid. Men den förtjänsten skänker jag till mina hyresgäster. Snyggar de till den och lägger ut den så kan de få lite extra pengar att hitta på något kul i stället så slipper jag ha bry med att lägga en dag på att åka upp och fixa till den, lägga annons, köra dit vid ev. försäljning osv.....

 

Hyresgästerna var glada, tänk att de hade en så snäll hyresvärd, en ny tvättmaskin :kramis: . Annat än hos den de hyrde av tidigare där de fick gammalt lump när det andra gamla lumpet gav upp osv... Frun i huset gjorde :skondans::storkram::kartjej::pusspadig::blushing::ThumbsUp:

 

Redigerad av mattem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det värker så där välbekant i kroppen igen och jag är frestad till att ta en Ibumetin och hoppa isäng, måste ju upp hyfsat tidigt i morgon för en del arbete åt världens bästa Folkparti. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen den for sin kos.... blev att ordna med en ny tvättmaskin till mina hyresgäster i huset. Beskedet i förmiddags av reparatören som kikade på den befintliga maskinen i morse var att jag hittade inget fel, men det brukar vara den, den och den brytaren som behöver bytas. Kostar 4295:-. Vem vet om det stannat där och när näste reparation var på G, för upphängningen till trumman såg lite slapp ut sa han, kan gå länge, kan ge upp snart...

 

Köpte en ny på Elon i Höör på vägen upp till Sösdala, de hade kampanj på vissa modeller just nu så jag ringde och bokade en maskin innan jag for iväg. Tyvärr så tillät inte budget de stora utgifterna. Blev en för mig okänt märke, Indesit, men hade miljöklass A+ och bra värden i övrigt, tre års garanti även om det var en "enkel" modell, 2495:- var den nedsatt till just nu. Närmaste "kända" märke var Cylidna för 2995:- men de erbjöd bara ett års garanti och "den är inte bättre" enligt säljaren. Dessutom så fanns den inte på lager så det var lätt att välja.... :whistling: Åker dock på 900:- i felsökningsavgift på den gamla maskinen. Dock kan jag säkert få igen det med lite marginal vid försäljning av den gamla storhushållsmaskinen som fortfarande fungerar, dock inte alltid. Men den förtjänsten skänker jag till mina hyresgäster. Snyggar de till den och lägger ut den så kan de få lite extra pengar att hitta på något kul i stället så slipper jag ha bry med att lägga en dag på att åka upp och fixa till den, lägga annons, köra dit vid ev. försäljning osv.....

 

Hyresgästerna var glada, tänk att de hade en så snäll hyresvärd, en ny tvättmaskin :kramis: . Annat än hos den de hyrde av tidigare där de fick gammalt lump när det andra gamla lumpet gav upp osv... Frun i huset gjorde :skondans::storkram::kartjej::pusspadig::blushing::ThumbsUp:

Du är en hyvens kille! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

världens bästa Folkparti. :hihihi:

Du behöver sova för nu yrar du igen.

 

:whistling::hihihi:

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver sova för nu yrar du igen.

 

:whistling::hihihi:

Det kanske är Ibumetinen som är för stark. ^_^pclaugh.gif

 

- - -

 

Just ätit lite... Blev stekt lax, potatis och sallad. Gôtt. :yeahbaby:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den utvecklingen tror jag också på, men är det den där jäkla Siri som ska styra så måste hon lära sig svenska. För min engelska är alldeles för dålig. Och förmodligen är det lättare att lära henne tala god svenska än vad det är att lära mig prata bra engelska :whistling::)

 

 

Då är vi 2

Jag kan heller inte tala tydligt och långsamt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SMHI lyckas i regel aldrig förutse vädret i detalj ens för nästkommande dag. I morse skulle morgondagen bli solig. Nu blir den molnig. Jaja, det ska inte regna i alla fall. Kanske.

Det regnar nu på morgonen... :ThumbsDown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och vaknar med lite kaffe och läser webhyheter.

Lagom start... :kaffe:

 

+1 på den. Twitter och #gma13 från Almedalen som vanligt denna veckan till kaffet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...