Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

- -

Var och handlade lite tidigare... Missade Havregryn och Flora - så det blir en sväng dit imorgon med förmodar jag.

[/Quote]

Jaså var det havregryn du missade jag läste det som Hyacinth

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bläddrade runt i Bangkok med iPadens kartapp och hittade ett flygplan som verkar befinna sig i luften på väg söderut, alternativt på ett hustak. Bilden är suddig, men det ser inte ut som Thai airways färger. Letade upp samma plats i Google earth och bläddrade genom de äldre bilderna, men inget flygplan hittade jag där. Genom att jämföra byggnader och grönska gissar jag att Apples bild är från ca augusti-september 2011, Google har bild av samma område från april 2012. Flygplanet verkar på bilden vara ca 33 meter långt, ungefär lika brett och ha en motor under varje vinge, måtten påverkas av flygplanets höjd. Bangkok har två kommersiella flygplatser, båda har ungefär nord/sydliga banor, och flygplanet verkar mellan banornas förlängning. Min lilla gissning är att om maskinen startat från den nya flygplatsen, Suvarnabhumi, 16 km bort, så har det startat åt norr och sedan svängt 180° åt vänster. Don Mueang-flygplatsen ligger ca 36 km ganska norrut så det kan ha startat där söderut. En snabb koll antydde att passagerarflyg verkar kunna stiga till ca 4000 m på 30-35 km.

Här är flygplanet, fast inte på den här bilden.

http://maps.google.se/?ll=13.583511,100.6165&spn=0.003076,0.005284&t=h&z=18

Gonatt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Slurp :kaffe: aaahhh..... :P

Bättre i ryggen idag, även om det inte är bra. Men värmekudde + massage verkar ha gjort nytta celb%20(7).gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ny strid med IT-avdelningen. Nu kräver de att jag bryter mot sekretesslagstiftningen för att de skall kunna spåra mina deltagare. Nej. De får inte ett enda jävla namn av mig.

• Rösta upp 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ny strid med IT-avdelningen. Nu kräver de att jag bryter mot sekretesslagstiftningen för att de skall kunna spåra mina deltagare. Nej. De får inte ett enda jävla namn av mig.

Varför vill de göra det? fundersam.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Jaså var det havregryn du missade jag läste det som Hyacinth

:D Hehe, näää. Havregrynsgröt är godare än att äta Hyacinter. :ThumbsUp:

Slurp :kaffe: aaahhh..... :P

Bättre i ryggen idag, även om det inte är bra. Men värmekudde + massage verkar ha gjort nytta celb%20(7).gif

Gôtt... :ThumbsUp:

:tappahakan: Va?!?!? Men oj...

Låter som ett samtal till en (större) dagstidning (el minst kommunledningen) vore på plats. :crossfingers:

[+] All heder till dig! :respekt:

Redigerad av iEricF

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför vill de göra det? fundersam.gif

Om de skulle ha för sig något fuffens på nätet. Ett allmänt kontrollbehov kan aldrig vara tillräckligt för att upphäva sekretesslagstiftningen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

:tappahakan: Va?!?!? Men oj...

Låter som ett samtal till en (större) dagstidning (el minst kommunledningen) vore på plats. :crossfingers:

IT-nissarna har säkert bara inte koll på att världen inte fungerar så. Jag har fört upp det i chefsledet - i och med att jag arbetar på soc så är sekretesslagen och socialtjänstlagen central i allt jag gör. I slutändan är det något som förvaltningscheferna får ta med varandra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skulle ladda ner/uppdatera "ClamXav" - men det gick inte så bra. Uppdaterare avbröt sig själv. Så jag provade ladda ner via MacUpdate o sen softpedia... 3-4ggr från både Safari och FF... de avbröts vid olika tillfällen. 8MB 10MB 14MB (filen skall vara ≈19MB).

Till slut kollade jag på deras sida, och det fanns med ngt där i FAQ'n om avbrytna nerladdningar. Fick ner den till slut med "wget" (i Terminalen) från deras "mirror". Då gick det.

Som tur var hade de ett SHA1 nummer på sidan så man kan verifiera filen man fick ner mot det, så man vet att hela blev nerladdad. :crossfingers:

Man blir ju alltid lite pinknödig när sånt (AV-progr) krånglar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

IT-nissarna har säkert bara inte koll på att världen inte fungerar så. Jag har fört upp det i chefsledet - i och med att jag arbetar på soc så är sekretesslagen och socialtjänstlagen central i allt jag gör. I slutändan är det något som förvaltningscheferna får ta med varandra.

Låter lite som de har sett på, eller inspirerats av, allt för många filmer. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om de skulle ha för sig något fuffens på nätet. Ett allmänt kontrollbehov kan aldrig vara tillräckligt för att upphäva sekretesslagstiftningen.

Men jag har för mig att du nämnt att ni har ett filter som (i största möjliga mån) ska förhindra sådant.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men jag har för mig att du nämnt att ni har ett filter som (i största möjliga mån) ska förhindra sådant.

Ja, för att titta på explicit sexuellt, rasistiskt eller annat tveksamt material på nätet, men inte för att sextrakassera småflickor på facebook.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter lite som de har sett på, eller inspirerats av, allt för många filmer. :)

För en sex-sju år sedan hade vi en historia med kriminella ungdomar som använde våra datorer för att hota och trakassera. Det är naturligtvis för att det inte skall finnas en risk för det igen som de agerar som de gör. Problemet är bara att man inte kan upphäva sekretesslagstiftningen av den anledningen. Mina deltagare är nysökande till socialbidrag. Det skulle vara förödande för (en del av) dem om det kom ut på stan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ont i hela kroppen. Var tillbaka på gymmet igår efter ett alltför långt uppehåll.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I kväll blir det Peer Gynt med Göteborgs symfoniorkester i Konserthuset.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För en sex-sju år sedan hade vi en historia med kriminella ungdomar som använde våra datorer för att hota och trakassera. Det är naturligtvis för att det inte skall finnas en risk för det igen som de agerar som de gör. Problemet är bara att man inte kan upphäva sekretesslagstiftningen av den anledningen. Mina deltagare är nysökande till socialbidrag. Det skulle vara förödande för (en del av) dem om det kom ut på stan.

Klart att allt kan missbrukas. Men nu snackar vi ju om extremfall och det kan man aldrig värja sig ifrån eftersom de ligger utanför det man kan förvänta sig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag just sökt mitt femtielfte jobb på FK där jag sedan förra våren är svartlistad (en enhetschef var orolig över att jag kanske inte tål stress. Detta omdöme gäller sedan i allt, starkare än Mose stentavlor). AF tycker svartlistningen är obefogad, och därför ska jag fortsätta söka. Tur det är via webben. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fundera på om jag ska ta en lur på soffan tillsammans med hunden.... gaspar.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ofrivilligt arbetslös sedan någon gjort inbrott i bilen, den står på verkstan i väntan på ny ruta, sitter jag här utan lön, men solen skiner så ska ta en promenad..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ont i hela kroppen. Var tillbaka på gymmet igår efter ett alltför långt uppehåll.

Själv har jag, efter en månads förkylning, gymmat två gånger den här veckan. Nu börjar halsen göra ont igen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Börjar bli dags för det här också, senaste gången jag rakade mig var i slutet av Oktober. Skall bli gött att bli av med vinterpälsen.

Nu är det två mm på skallen, tre på kinderna och fyra runt munnen. Vet iofs inte om det är mm, eller om det är apparatens egna mått. Mössa på iaf när man går ut... :borstatanderna:

Har sedan jag började använda trimmer på skallen upptäckt att den jag har är mycket bättre på det än på det vanliga skägget. Det är ju annan hårkvalitet förstås. Har någon tips om en riktigt bra skäggtrimmer?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Själv har jag, efter en månads förkylning, gymmat två gånger den här veckan. Nu börjar halsen göra ont igen.

Usch då det låter inget vidare

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Usch då hoppas att det känns bättre efter att du har vilat ut nu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu är det två mm på skallen, tre på kinderna och fyra runt munnen. Vet iofs inte om det är mm, eller om det är apparatens egna mått. Mössa på iaf när man går ut... :borstatanderna:

Har sedan jag började använda trimmer på skallen upptäckt att den jag har är mycket bättre på det än på det vanliga skägget. Det är ju annan hårkvalitet förstås. Har någon tips om en riktigt bra skäggtrimmer?

Har inte provat själv... men jag vet en som sa att en hundtrimmer är riktigt bra till skägg. och de kan ju gå riktigt nära. En sån liten smidig de har hos veterinären t ex.

Häromi har några olika.

http://www.haromi.se/advanced_search_result.php?keywords=trimmer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har en babyliss hår o skäggtrimmer som är rätt värdelös på hår och sisådär på skägg, men har oxå en billigare babyliss skäggtrimmer som är bättre på skägg. Till hår har jag en wall hårklippare med sladd och den är tillräckligt kraftfull till hår, dock inte lika bra till skägg. Verkar inte gå konstruera nåt som funkar bra på både hår o skägg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...