Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Gläd dig åt att du slipper alla dom andra i alla fall.

Inte nog med att det är irriterande; det tär på mig i övrigt också; jag är nämligen inte skapt för att vara kort och otrevlig i telefon men min irritation gör att jag fräser som en vildkatt åt (troligen) oskyldiga människor.

Ofta brukar jag bara säga: Inte intresserad, hej då. Ibland drar jag den här: Du ska vara medveten om att jag spelar in det här samtalet. Jag tar 500:-/ påbörjad timme om du vill prata med mig. Du kan bekräfta avtalet genom att prata vidare.

Men ibland när samma företag ringt flera gånger flyger ilskan i mig och jag kan bli elak. Och sen mår jag pest.

Undrar om man kan stämma dom för psykiskt lidande.

Säg bara "sluta ring" och lägg på. Det är ingen ide att lägga energi på't...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu hände det otroliga. En norsk bemanningsfirma ringde nyss och ryckte i mig! De behöver rörmokare och såg att jag jobbat som sådan tidigare fast det stämmer inte riktigt. Så jag förklarade att jag inte är utbildad eller självgående men de ville ringa igen när jag blev frisk. Noreg är klondyke, men jag skulle inte orka. Men hur mycket skulle man inte våga prova när man får ut 36.000:- rent efter skatt. Det är mer än 7,500:- ....

 

Trevligt, på sitt lilla sätt :kramis:

 

Kanske kan prova så pass så att du får upp din A-kassa igen, är väl sex månader som krävs :fundersam:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lokaliserat om mig till trädgården, sittandes i en hängstol under det gamla äppelträdets sköna skugga, tack gode gud för WiFi :galetglad: Viktiga livsfrågor som varför äger min sambo inte en hammock infinner sig, detta måste åtgärdas....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg bara "sluta ring" och lägg på. Det är ingen ide att lägga energi på't...

Haha, det har jag också testat. En gång ringde samma kvinna upp mig igen och läxade upp mig för att jag var otrevlig i telefon.

Då har du inte hört mycket än, sa jag och la på. IGEN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På hemtelefonen (som iofs är nixad) kör jag följande metod: Dolt eller okänt nummer ger knapptryckning i relativt snabb följd - grön-röd. (svara - lägg på). :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Trevligt, på sitt lilla sätt :kramis:

 

Kanske kan prova så pass så att du får upp din A-kassa igen, är väl sex månader som krävs :fundersam:

Jag kände bara lätt panik.... fyra månader med hosta, utredning för evt vuxen adhd på gång... orkar inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kände bara lätt panik.... fyra månader med hosta, utredning för evt vuxen adhd på gång... orkar inte...

Nej, det förutsätter ju naturligtvis att Herr A blir bättre... :kramis:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens utsikt, en lisa för själen....

post-34005-0-40680600-1370438956_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste patientFASS att den antibiotikan jag tar kan ge påverkan på magtarmsystemet. Det är nog det som jag har problem med...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick offerten från byggfirman idag på att byta mitt altantak. 16500:- inkl. allt, så nu har jag fyllt i skadeanmälan till försäkringsbolaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag gläds vi åt att NIX-registret nu finns för mobiltelefoner. Inte en dag för tidigt, borde införts för flera år sedan.....

 

http://nixtelefon.org

Nixat :pompoms:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, antagligen, fast hon behöver egentligen bara hjälp med lite (betoning på lite) stavning och grammatik, hennes kreativa ådra är enorm.

Vad skoj att höra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick offerten från byggfirman idag på att byta mitt altantak. 16500:- inkl. allt, så nu har jag fyllt i skadeanmälan till försäkringsbolaget.

Oj det var inte lite pengar. Det är vad du får en bra Mac idag för
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste patientFASS att den antibiotikan jag tar kan ge påverkan på magtarmsystemet. Det är nog det som jag har problem med...

Starka grejor då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj det var inte lite pengar. Det är vad du får en bra Mac idag för

Jo, fast ytan under en utfälld bärbar mac lär varken skydda tillfyllest mot regn eller sol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, fast ytan under en utfälld bärbar mac lär varken skydda tillfyllest mot regn eller sol.

Beror kanske på vilken sorts mac det är. Det kan ju vara en i stor storlek med kapuschong.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer lite mer bilder från senaste nr

 

 

post-154-0-78530000-1370448948_thumb.jpg

post-154-0-78570700-1370448950_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror kanske på vilken sorts mac det är. Det kan ju vara en i stor storlek med kapuschong.

Har aldrig sett en mac på 35 m2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har aldrig sett en mac på 35 m2

Inte någon regnkappa heller. Mac = mackintosh/macintosh = regnkappa (långt innan macdatorer fanns). Kabo behagar skämta med oss.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer lite mer bilder från senaste nr

 

 

bilderna ovan har rubriken påhittade gränssnitt

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i vilken film har vi sett detta i?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i vilken film har vi sett detta i?

Med tanke på vad som visas i inlägget gissar jag på "Tystnaden" eller "Polarstation Zebra"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på vad som visas i inlägget gissar jag på "Tystnaden" eller "Polarstation Zebra"

Märkligt, jag ser ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...