Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Äldsta dottern tog sommarlov idag. Höjde sina betyg så hon fick Academic Excellence Award (typ "bäst i klassen" på engelska). Stolt pappa filmade alltihop med en tår i ögat och ett leende på läpparna. Mest imponerad är jag över att hon höjde sig från ett C till ett A i matematik. Hon har sannerligen ingen hjälp av sina föräldrar i det ämnet... :whistling:

 

(Plus att hon vann klassens novelltävling också, fast det var igår).

Noveller får hon bättre hjälp i ?

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag gläds vi åt att NIX-registret nu finns för mobiltelefoner. Inte en dag för tidigt, borde införts för flera år sedan.....

 

http://nixtelefon.org

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Noveller får hon bättre hjälp i ?

Jo, antagligen, fast hon behöver egentligen bara hjälp med lite (betoning på lite) stavning och grammatik, hennes kreativa ådra är enorm.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äldsta dottern tog sommarlov idag. Höjde sina betyg så hon fick Academic Excellence Award (typ "bäst i klassen" på engelska). Stolt pappa filmade alltihop med en tår i ögat och ett leende på läpparna. Mest imponerad är jag över att hon höjde sig från ett C till ett A i matematik. Hon har sannerligen ingen hjälp av sina föräldrar i det ämnet... :whistling:

 

(Plus att hon vann klassens novelltävling också, fast det var igår).

Pörfäckt! :ThumbsUp:

 

Bra för dig att hon har A i matte med. Så du kan säga: "-Nä, det blir ingen höjd månadspeng. Hade inte du A i matte?" :borstatanderna::totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pörfäckt! :ThumbsUp:

 

Bra för dig att hon har A i matte med. Så du kan säga: "-Nä, det blir ingen höjd månadspeng. Hade inte du A i matte?" :borstatanderna::totaltgalen:

Hon är billig i drift, hon vii bara ha kärlek; omtanke, engagemang, kramar och en och annan chokladbit. :D

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag gläds vi åt att NIX-registret nu finns för mobiltelefoner. Inte en dag för tidigt, borde införts för flera år sedan.....

 

http://nixtelefon.org

Åh! Ljuva dröm att få vara med i nix, överhuvudtaget. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag gläds vi åt att NIX-registret nu finns för mobiltelefoner. Inte en dag för tidigt, borde införts för flera år sedan.....

 

http://nixtelefon.org

:ThumbsUp:

 

Crash course: Man ringer 0772280000 från den mobil som ska spärras och sedan trycker man en etta (efter att den inspelade rösten har pratat klart). För att spärren ska aktiveras ska man två dagar senare ringa 0772280000 igen, dock senast inom fyra veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh! Ljuva dröm att få vara med i nix, överhuvudtaget. :(

Varför skulle du vara exkluderad från detta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lunch på jobbet och med MBA;an framför mig så kämpar jag mig in i iMacen hemma (attans dåliga ADSL), men det går så sakteliga iaf.

 

Mäkta irriterad över senaste ML-uppdateringen som inte vill acceptera mitt "livsviktiga" True Preview - tillägg i mailen. Attans! Antar att med tiden så kommer väl http://christianserving.org/project/truepreview

uppgradera tillägget, men huvaligen, det får inte ta för lång tid.

 

Så nu tänker jag inte köra senaste uppdateringen på MBA,n, det får räcka med den tråkiga överraskningen i iMacen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle du vara exkluderad från detta?

Därför att något ljushuvud bestämt att vår privattelefon är en företagstelefon eftersom vi äger en jordbruksfastighet. Vi har alltså ett privat abonnemang men eftersom vi inte har nåt företagsab. räknas det automatiskt till företaget och vi får inte vara med i nix.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Därför att något ljushuvud bestämt att vår privattelefon är en företagstelefon eftersom vi äger en jordbruksfastighet. Vi har alltså ett privat abonnemang men eftersom vi inte har nåt företagsab. räknas det automatiskt till företaget och vi får inte vara med i nix.

Kan nix vara värt 39 kr/månad?

Starta ett billigt mobilt företagsabonnemang, sätt kortet i en gammal lur, stäng av ringsignalen, men ha på telefonen ibland så försäljarna kan ringa lit för att fördriva tiden.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande snuvig och hostig, framförallt morgon/kväll. Två veckor det har hållt i sig nu mer eller mindre utan att släppa. Vad är det för skit du smittar med Axelman :sick::ph34r::innocent:

TAck för den du. Kommer det från mig håller det i sig i tre månader minst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nix vara värt 39 kr/månad?

Starta ett billigt mobilt företagsabonnemang, sätt kortet i en gammal lur, stäng av ringsignalen, men ha på telefonen ibland så försäljarna kan ringa lit för att fördriva tiden.

Har funderat i de banorna själv men sanningen är att 40:- i månaden känns som jag kan göra nåt roligare för. Kanske unna mig en fika nån gång. Jag är mest sur för att nån annan kan bestämma att vårt privatab. inte är det. Fast sen när vi får bredband ska vi nog säga upp telefonen och då löser det sdig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var säkert i mitten av 2000-talet jag slutade med telefon via koppartråd. Varför är det så seglivat? ADSL?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju vara en reaktion på alla mjölkproduker (laktos). Om man inte dricker mycket mjölk till vardags (som vuxen) kan det bli så - lite uppsvällt o spänt.

 

Nu händer det ofta att jag käkar youhurt och müsli och det är säkert mer youghurt på tallriken än i smuttisen, men aldrig att det varit ett problem. Antingen har det varit gröt och mjölk eller youghurt och müsli så det är inget nytt eller ovant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var säkert i mitten av 2000-talet jag slutade med telefon via koppartråd. Varför är det så seglivat? ADSL?

Japp! Vi får betala något mer i extraavgift för ADSL om vi inte har telefon än avgiften är för abonnemanget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag gläds vi åt att NIX-registret nu finns för mobiltelefoner. Inte en dag för tidigt, borde införts för flera år sedan.....

 

http://nixtelefon.org

JAaaaa!! ÄNTLIGEN!! :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu händer det ofta att jag käkar youhurt och müsli och det är säkert mer youghurt på tallriken än i smuttisen, men aldrig att det varit ett problem. Antingen har det varit gröt och mjölk eller youghurt och müsli så det är inget nytt eller ovant.

Har lite svårt att tro att det är för mycket fibrer, för det du beskrivit att du äter är väl inte så extremt fiberrikt. Och fibrer brukar väl snarare sätta fart. Testa att ha i mogna päron i drinken. Smakar bra och.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var säkert i mitten av 2000-talet jag slutade med telefon via koppartråd. Varför är det så seglivat? ADSL?

Det är en lång tradition och har fungerat klockrent vilket man inte kan säga om mobilnätet... måndag förmiddag i tätort kanske man inte ens kan ringa. Plötsligt är man i radioskugga och kan inte ringa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv kör jag med appen vemringde som varnar för det mesta av jobbiga/oseriösa telefonförsäljare. Men man kanske ska nixa mobilen också... :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag nixat mobilen i alla fall.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är det dubbelnix.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sämsta är alla firmor som anser sig kunna ringa ändå genom att skylla på att det finns en kundrelation. Så nu ringer OKQ8 om försäkringar, bredbandstjommarna om telefoni osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sämsta är alla firmor som anser sig kunna ringa ändå genom att skylla på att det finns en kundrelation. Så nu ringer OKQ8 om försäkringar, bredbandstjommarna om telefoni osv.

Gläd dig åt att du slipper alla dom andra i alla fall.

Inte nog med att det är irriterande; det tär på mig i övrigt också; jag är nämligen inte skapt för att vara kort och otrevlig i telefon men min irritation gör att jag fräser som en vildkatt åt (troligen) oskyldiga människor.

Ofta brukar jag bara säga: Inte intresserad, hej då. Ibland drar jag den här: Du ska vara medveten om att jag spelar in det här samtalet. Jag tar 500:-/ påbörjad timme om du vill prata med mig. Du kan bekräfta avtalet genom att prata vidare.

Men ibland när samma företag ringt flera gånger flyger ilskan i mig och jag kan bli elak. Och sen mår jag pest.

Undrar om man kan stämma dom för psykiskt lidande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu hände det otroliga. En norsk bemanningsfirma ringde nyss och ryckte i mig! De behöver rörmokare och såg att jag jobbat som sådan tidigare fast det stämmer inte riktigt. Så jag förklarade att jag inte är utbildad eller självgående men de ville ringa igen när jag blev frisk. Noreg är klondyke, men jag skulle inte orka. Men hur mycket skulle man inte våga prova när man får ut 36.000:- rent efter skatt. Det är mer än 7,500:- ....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...