Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

rickard1234

Kort dag på jobbet.. passar bra eftersom jag idag ska byta soffa hemma. Inte så lite meck att få ut en gammal hörnsoffa i skinn, men jag har iaf fått ut två delar. En kompis kommer snart o hjälper till med den sista stora delen, o sen återstår bara att snickra ihop den nya Ikea-soffan. :travolta:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Jimmy Lee Skrufve

Kort dag på jobbet.. passar bra eftersom jag idag ska byta soffa hemma. Inte så lite meck att få ut en gammal hörnsoffa i skinn, men jag har iaf fått ut två delar. En kompis kommer snart o hjälper till med den sista stora delen, o sen återstår bara att snickra ihop den nya Ikea-soffan. :travolta:

Skruva ihop nya möbler är kul! :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
rickard1234

Skruva ihop nya möbler är kul! :)

Det är en bäddsoffa / vardagssoffa från Ikea så det är bäst att vara två när man bygger. :crossfingers:

:kaffe:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mattem

Hemma igen efter att ha påbörjat första intervjun till examensarbetet. Nu lite lunch, sen kaffe :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mattem

Nu är det bara 3 veckor tills tjejen kommer hit från Botswana. :kartjej:

Sen ska vi fundera ut datum för bröllop. :galetglad:

Vad kul, vi håller alla tummar och tår för er crossfingers.gifinlove.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mattem

Det finns så mycket skit där ute. Sådant som vräker upp blinkande skräp framför ögonen på mig som kan få huvudet att gå i bitar och ännu vanligare är det med dem som arbetar tyst i bakgrunden och samlar statistik om oss, s.k. trackers som ofta spionerar på våra surfvanor, vad vi gillar, osv. för effektivare reklam tror jag.

För detta rekommenderar jag något mer allmänt som Ghostery eller varför inte mitt Safaritillägg som antagligen är det mest generella filtret mot skräp därute i betydelse att den inte bara lagrar explicita listor med skräp utan även försöker känna igen skiten.

post-5952-009291300 1351963281_thumb.pngpost-5952-011475300 1351963289_thumb.png

Jag testar mer än gärna ditt tillägg som du knackar på. Eller om du har en riktigt bra filterdatabas att erbjuda. Försökte precis radera skitannonserna som t ex syns på MW hemsida, hemskt, även om jag inser att mycket redan rensas via Ghostery samt Glimmer Blocker. Forumet är exemplariskt fint tack vare din "gamla" CSS galetglad.gifkramis.gif

Försöker hitta hur jag ska använda granskaren för att hitta rätt element att blocka, men det är rena grekiskan för mig och jag får inte det att fungera i Glimmer Blocker stjarnsmall.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mattem

Sitter i köket och dricker ändlöst mycket kaffe och skriver på ett iPad Mini & iPad Retina-test. Jämför med en Nexus 7. Jag har en favorit redan. Och det är inte den jag trodde det skulle vara :)

Det lutar åt en Nexus 7 eftersom han blev överraskad... :totaltgalen::hihihi:

Ja, det var lite överraskande, men jag glädjer mig i det neutrala skrivandet där faktiskt Apple inte höjs oreflekterat till skyarna, bra gjort Skrufve yeahbaby.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mattem

Slurp :kaffe: aaaahhhhh..... :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric
Aha, nej till Ansiktsboken... :lol:

:D Javisst. Här är den större varianten, den jag la på "om mig"-sidan istället. :kaffe:

SayNO2_s65_245x130.png

De är inte kompatibla med min arkitektur. ;)

(jmf. PPC-progr på Intel)

BBCode? :fundersam:

Ja, BBCode är det man stylar sin text med på forumet (och på många andra ställe med). Ett bra sätt att tillåta styling utan att tillåta att folk använder <html> (som kan missbrukas).

https://forum.macworld.se/index.php?&app=forums&module=extras&section=legends&do=bbcode

Markerar du ett ord och klickar på B-knappen blir det ju t ex:

[b]fetstil[/b]

...om du inte har RichText-editerare på. Då ser man nog inte det utan fettexten bara. :unsure: Man kan i a f slå av den i inställningara.

post-64246-086259800 1352126278_thumb.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq

Ja, BBCode är det man stylar sin text med på forumet (och på många andra ställe med). Ett bra sätt att tillåta styling utan att tillåta att folk använder <html> (som kan missbrukas).

https://forum.macworld.se/index.php?&app=forums&module=extras&section=legends&do=bbcode

Markerar du ett ord och klickar på B-knappen blir det ju t ex:

[b]fetstil[/b]

...om du inte har RichText-editerare på. Då ser man nog inte det utan fettexten bara. :unsure: Man kan i a f slå av den i inställningara.

post-64246-086259800 1352126278_thumb.png

Jo jag förstår, använder bara inte det ordet. :detvarintejag:

Annars har man väl kodat och lekt med det mesta i datorernas värld i en 30-35 år, nästan lika länge som Jobs men bara nästan... :hihihi:

Jag och en ABC80 för ~30 år sedan...

post-5952-011953900 1352128607_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Skrufve ihop nya möbler är kul! :)

whistling.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq

Jag testar mer än gärna ditt tillägg som du knackar på. Eller om du har en riktigt bra filterdatabas att erbjuda. Försökte precis radera skitannonserna som t ex syns på MW hemsida, hemskt, även om jag inser att mycket redan rensas via Ghostery samt Glimmer Blocker. Forumet är exemplariskt fint tack vare din "gamla" CSS galetglad.gifkramis.gif

Försöker hitta hur jag ska använda granskaren för att hitta rätt element att blocka, men det är rena grekiskan för mig och jag får inte det att fungera i Glimmer Blocker stjarnsmall.gif

Mitt tillägg för Safari ger förslag till vad den tycker kanske bör blockeras men överlämnar det åt användaren att avgöra.

Man högerklickar på webbsidan och väljer "Nurani Server List" eller trycker ctrl+alt+r och får upp en lista med blockerade objekt och sådant som som sagt KANSKE bör blockeras men som användaren själv måste avgöra.

Listan:

post-5952-027847800 1352133779_thumb.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny

Det är nog för att så många vill läsa mina tester ;)

Ja kampen blev oavgjord läste jag ovanligt bra betyg för en Nexus

nu återstår det att de hur den och Surface klarar sig i Julhandeln

det är väl det slutgiltiga testet :ThumbsUp:

Redigerad av ronny

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny

Ja, det var lite överraskande, men jag glädjer mig i det neutrala skrivandet där faktiskt Apple inte höjs oreflekterat till skyarna, bra gjort Skrufve yeahbaby.gif

ett stort plus är ju Apple/App store som inte konkurrenterna har... (man har sorterat bort skräpet)

Android är rena vilda djungeln klart minus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq

Ja kampen blev oavgjord läste jag ovanligt bra betyg för en Nexus

nu återstår det att de hur den och Surface klarar sig i Julhandeln

det är väl det slutgiltiga testet :ThumbsUp:

Surfejset :hihihi: läste jag att den var prissatt ordentligt för högt vilket gör att det ser mörkt ut för den och Nexus, tja, den är ju inte en iPad eller iPhone så... Nu har jag inte läst just denna recensionen men oftast så jämför man funktioner och förstår inte alls vad det viktiga är: hur kul det är att använda apparaten och hitintills så har alternativen från Apples konkurrenter varit ungefär lika roliga som en sprucken tand.

Redigerad av mikaellq

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
rickard1234

Färdigskruvat för idag! :travolta: Men det blev bra iaf. :ThumbsUp:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Surfejset :hihihi: läste jag att den var prissatt ordentligt för högt vilket gör att det ser mörkt ut för den och Nexus, tja, den är ju inte en iPad eller iPhone så... Nu har jag inte läst just denna recensionen men oftast så jämför man funktioner och förstår inte alls vad det viktiga är: hur kul det är att använda apparaten och hitintills så har alternativen från Apples konkurrenter varit ungefär lika roliga som en sprucken tand.

Vad du är jobbig med dina fördomar...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny

Färdigskruvat för idag! :travolta: Men det blev bra iaf. :ThumbsUp:

vad bra .... dags att skruva ihop något till middag då :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric

vad bra .... dags att skruva ihop något till middag då :)

post-64246-012531800 1352140681_thumb.jpg

Pasta Fusilli

Inte överarbeta... Det finns färdigskruvad mat. :borstatanderna::totaltgalen:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq

Vad du är jobbig med dina fördomar...

http://www.idg.se/2.1085/1.474917/ipad-mini-ett-hot-mot-windows-8

Plus att Skrufve likt många andra teknikskribenter missat att de flesta konsumenter skiter i funktioner och ser mer till hur rolig och åtråvärd apparaten är.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny

post-64246-012531800 1352140681_thumb.jpg

Pasta Fusilli

Inte överarbeta... Det finns färdigskruvad mat. :borstatanderna::totaltgalen:

ja se där :ThumbsUp:

och enkäten är bortskruvad till Friends och andras glädje

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
johnalder

Tror faktiskt att Microsoft kan lyckas med både mobiler och plattor, Windows 8 ser klart intressant ut på mobila plattformar. På datorn verkar det dock helt förvirrat, men man kan väl anta att det finns ett "classic"-gränssnitt att välja? Personligen ser jag ingen anledning att byta från iOS, men världen består ju av fler individer... :borstatanderna:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mattem

Mitt tillägg för Safari ger förslag till vad den tycker kanske bör blockeras men överlämnar det åt användaren att avgöra.

Man högerklickar på webbsidan och väljer "Nurani Server List" eller trycker ctrl+alt+r och får upp en lista med blockerade objekt och sådant som som sagt KANSKE bör blockeras men som användaren själv måste avgöra.

Listan:

post-5952-027847800 1352133779_thumb.png

Hittade ditt program i din länk i signaturen, vi provar. Hämtar den någon lista från din server eller den är självlärande? Förstod inte riktigt din text.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq

Hittade ditt program i din länk i signaturen, vi provar. Hämtar den någon lista från din server eller den är självlärande? Förstod inte riktigt din text.

Den har listor i sina inställningar i Safaris inställningar där jag kompletterat med vanlig text i annonser och vitlistat lite grand.

Annars ska den huvudsakliga idén i programmet ta hand om allt det som listorna i inställningar missar, den som inte matchar text utan försöker känna igen skräpet kontra det nödvändiga i en sida.

Kort & gott: det ska bara vara att tuta och köra. Installera och glöm bort den. Jag uppdaterar ibland vilket är det enda att hålla reda på såvida inte uppdateringar är satt på automatik i Safari.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mattem

Den har listor i sina inställningar i Safaris inställningar där jag kompletterat med vanlig text i annonser och vitlistat lite grand.

Annars ska den huvudsakliga idén i programmet ta hand om allt det som listorna i inställningar missar, den som inte matchar text utan försöker känna igen skräpet kontra det nödvändiga i en sida.

Kort & gott: det ska bara vara att tuta och köra. Installera och glöm bort den. Jag uppdaterar ibland vilket är det enda att hålla reda på såvida inte uppdateringar är satt på automatik i Safari.

Låter kanon =) Då kör vi på, såg att man kunde finlira lite själv också. Hoppas på att detta är den "saknade pusselbiten" på mardrömmen av flödande reklam som hoppar omkring på nätet. Drömmer om att det kunde finnas på "systemnivå" så att det var rent oavsett webbläsare .... De få gångar man lämnar Safari, t ex i Chrome för flash, FF för vissa BankID-tjänster.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...