Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Håhåjaja. Gårdagen blev annorlunda. Farsan ringde och bad mig komma för mor hade blivit dålig. Med hjärtat i halsgropen for jag ner till västmanland. Det var dock inte så farligt som jag fruktade men hon hallucinerade och var förvirrad. Dagen slutade med akuten i västerås och intagning för observation. I natt ringde hon två gånger utan att veta tid och plats och ville bli hämtad. Fattade inte att hon var intagen. Måste ringa till sjukhuset och säga åt dem att sno av henne telefonen. Mår inte så bra just nu.cry.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör mig i ordning för en promenad längs stranden. Det regnade massor igår, så det kommer kanske vara lite lerigt, men det blir skönt att komma ut i solen.

Nej men vad kul :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håhåjaja. Gårdagen blev annorlunda. Farsan ringde och bad mig komma för mor hade blivit dålig. Med hjärtat i halsgropen for jag ner till västmanland. Det var dock inte så farligt som jag fruktade men hon hallucinerade och var förvirrad. Dagen slutade med akuten i västerås och intagning för observation. I natt ringde hon två gånger utan att veta tid och plats och ville bli hämtad. Fattade inte att hon var intagen. Måste ringa till sjukhuset och säga åt dem att sno av henne telefonen. Mår inte så bra just nu.cry.gif

Usch va tråkigt... Hoppas hon repar sig, och piggar på sig. :crossfingers::kramis:

 

 

- - -

 

Då var frukosten avklarad. Blev både gröt och mackor. Blev ett par skink/majonäs mackor, med paprika på. Hade gjort ny majonäs igår, så det var xtra gott. :ThumbsUp:

 

:kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch va tråkigt... Hoppas hon repar sig, och piggar på sig. :crossfingers::kramis:

 

 

 

:kaffe:

 

Jo. Vi fick vänta över fyra timmar på akuten. Vi kom vid 17-snåret och strax efter 21 kom en läkare. Farsan är ju 84 så vi var inte särkilt pigga och glada någon av oss. Själv var jag hemma 00.30 och sista milen hoppade ögonen kors och tvärs. Håhåjaja...... pinch.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, det är inget bra att köra så trött. Speciellt såhär års. :crossfingers:

 

 

- - -

 

Sitter o läser på en sida som hade en sån "Infographic" (bild) - om internets historia. Visste ni t ex att 1'a viruset: Creeper, kom 1971. Och 1995 - samma år som IE lanserades fanns hela 18.957 websidor. pclaugh.gif

 

http://www.mediabistro.com/alltwitter/internet-history_b34362

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håhåjaja. Gårdagen blev annorlunda. Farsan ringde och bad mig komma för mor hade blivit dålig. Med hjärtat i halsgropen for jag ner till västmanland. Det var dock inte så farligt som jag fruktade men hon hallucinerade och var förvirrad. Dagen slutade med akuten i västerås och intagning för observation. I natt ringde hon två gånger utan att veta tid och plats och ville bli hämtad. Fattade inte att hon var intagen. Måste ringa till sjukhuset och säga åt dem att sno av henne telefonen. Mår inte så bra just nu.cry.gif

Å, så tråkigt att höra! :geros: Jag har själv genomlidit liknande, det är tufft. Jag tänker på dig! kramis.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker på dig!

TAck.Fick tag på en sköterska på avdelningen hon ligger på och hon ska ha piggnat i lite efter dropp och medicinering. Sen ska de låsa in hennes mobil..............Tummeupp.gif Hon blir väl där en vecka kan jag tänka så de ser att hon är stabil. Stackars farsan som knappt ser eller hör. Han kan inte ta sig dit själv och hälsa på.down.gif

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[/size][/color]

TAck.Fick tag på en sköterska på avdelningen hon ligger på och hon ska ha piggnat i lite efter dropp och medicinering. Sen ska de låsa in hennes mobil..............Tummeupp.gif Hon blir väl där en vecka kan jag tänka så de ser att hon är stabil. Stackars farsan som knappt ser eller hör. Han kan inte ta sig dit själv och hälsa på.down.gif

Ja, det är ett elände att bli gammal och förlora sina förmågor, man tar dem för självklara, men så är det ju inte. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, det är inget bra att köra så trött. Speciellt såhär års. :crossfingers:

 

 

- - -

 

Sitter o läser på en sida som hade en sån "Infographic" (bild) - om internets historia. Visste ni t ex att 1'a viruset: Creeper, kom 1971. Och 1995 - samma år som IE lanserades fanns hela 18.957 websidor. pclaugh.gif

 

http://www.mediabistro.com/alltwitter/internet-history_b34362

Det känns konstigt när man tittar bakåt på IT-utvecklingen. Pratade nyss med bekanta om tidiga datorer, osäker på om det var 386 eller tidigare, men man fick ladda OS på 5,25" diskett och sedan stoppa in en annan för program eller filer, datorn hade dubbla läsare. Tror en sådan diskett rymde ca 400 kB. Senare kom det det datorer där man kunde starta ett program som hette Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch va tråkigt... Hoppas hon repar sig, och piggar på sig. :crossfingers::kramis:

 

Jag håller med... sjukhuset får bestämma när hon är frisk att åka hem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

konfererar hela dagen denna strålande isiga vackra dag på en väldigt vacker plats, varmt och skönt i det gamla slottet

 

post-67957-089632500 1358588965_thumb.jpg

 

Ser nu riktigt trevligt ut, får man fråga var det är någonstans? Finns ju gott om slott och herrestäten här nere i de gamla danskbygderna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man någon uppfattning uppfattning om vad kalas är när man är 3 år eller kommer det först när skolan börjar?

 

 

Spelar det någon roll?

I min släkt har kalasen varit mer som en ursäkt för att få träffas, berätta att allt är bra och sedan skiljas åt igen.

 

 

Det är ju trevligt också.

 

Jag funderade mest på vad lilltösen tänker när Mattem mfl håller på och fixar hemma.

 

Jodå... vid tre års ålder är de allt bra medvetna. Hon har haft koll länge på att hon blir tre och önskat sig saker. Av pappa (mig) fick hon Barbamamma som gosedjur samt en varukort med mat, tallrikar m.m till sin spis som hon älskar att leka med. Av mina bröder fick hon bland annat en docka med lite tillbehör till, så den bäddade hon ner i en docksäng vid sin egen säng, la dit sin Barbamamma som hon inte släppt sedan i torsdags och somnade gott vid "Allice" som dockan nu heter... kartjej.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håhåjaja. Gårdagen blev annorlunda. Farsan ringde och bad mig komma för mor hade blivit dålig. Med hjärtat i halsgropen for jag ner till västmanland. Det var dock inte så farligt som jag fruktade men hon hallucinerade och var förvirrad. Dagen slutade med akuten i västerås och intagning för observation. I natt ringde hon två gånger utan att veta tid och plats och ville bli hämtad. Fattade inte att hon var intagen. Måste ringa till sjukhuset och säga åt dem att sno av henne telefonen. Mår inte så bra just nu.cry.gif

 

geros.gif

 

Inte lätt när ens föräldrar börjar bli till åren. Vi har själva precis tagit förväl av min mormor som blev allt mer förvirrad och arg på slutet. Min mor fick stå ut med mycket och hade svårt att sova under långa perioder. Inte blir det bättre av att hon lider av sin värk osv... var speciellt svårt att hantera när mormor började ringe henne mitt i nätterna flera gånger per natt, hon hade totalt tappat orienteringen till sist.... cry.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håhåjaja. Gårdagen blev annorlunda. Farsan ringde och bad mig komma för mor hade blivit dålig. Med hjärtat i halsgropen for jag ner till västmanland. Det var dock inte så farligt som jag fruktade men hon hallucinerade och var förvirrad. Dagen slutade med akuten i västerås och intagning för observation. I natt ringde hon två gånger utan att veta tid och plats och ville bli hämtad. Fattade inte att hon var intagen. Måste ringa till sjukhuset och säga åt dem att sno av henne telefonen. Mår inte så bra just nu.cry.gif

Fy vad tråkigt. Hoppas hon piggar på sig. Stor kram på dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

osäker på om det var 386 eller tidigare, men man fick ladda OS på 5,25" diskett och sedan stoppa in en annan för program eller filer, datorn hade dubbla läsare. Tror en sådan diskett rymde ca 400 kB. Senare kom det det datorer där man kunde starta ett program som hette Windows.

 

Det var tidigare, IBM PC (8086) för att vara mer exakt. Redan IBM XT (fortfarande 8086) hade en hårddisk på mastodontlika 5 eller 10 MB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

geros.gif

 

Inte lätt när ens föräldrar börjar bli till åren. Vi har själva precis tagit förväl av min mormor som blev allt mer förvirrad och arg på slutet. Min mor fick stå ut med mycket och hade svårt att sova under långa perioder. Inte blir det bättre av att hon lider av sin värk osv... var speciellt svårt att hantera när mormor började ringe henne mitt i nätterna flera gånger per natt, hon hade totalt tappat orienteringen till sist.... cry.gif

Både synd om mor och mormor

 

skönt då att de bägge har det bättre nu :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå... vid tre års ålder är de allt bra medvetna. Hon har haft koll länge på att hon blir tre och önskat sig saker. Av pappa (mig) fick hon Barbamamma som gosedjur samt en varukort med mat, tallrikar m.m till sin spis som hon älskar att leka med. Av mina bröder fick hon bland annat en docka med lite tillbehör till, så den bäddade hon ner i en docksäng vid sin egen säng, la dit sin Barbamamma som hon inte släppt sedan i torsdags och somnade gott vid "Allice" som dockan nu heter... kartjej.gif

Tack då vet jag, vid 3 då börjar man alltså intressera sig mer om vad som händer runt omkring än det typiska Skalman syndromet

vakna äta sova

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns konstigt när man tittar bakåt på IT-utvecklingen. Pratade nyss med bekanta om tidiga datorer, osäker på om det var 386 eller tidigare, men man fick ladda OS på 5,25" diskett och sedan stoppa in en annan för program eller filer, datorn hade dubbla läsare. Tror en sådan diskett rymde ca 400 kB. Senare kom det det datorer där man kunde starta ett program som hette Windows.

På jobbet kom OS/2 först, utan GUI, innan det blev Windows. Det kändes skumt redan då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På jobbet kom OS/2 först, utan GUI, innan det blev Windows. Det kändes skumt redan då...

 

OS/2 var fina grejer, körde på OS/2 Warp 3 & 4, vilket system, äkta multitasking mm, man kunde leka med systemet redan under installationen, bara det nödvändigaste hade blivit installerat. Tog första stegen både bland BBS:er och ut på Internet med OS/2 på ett blixtrande snabbt 14.400-bps modem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OS/2 var fina grejer, körde på OS/2 Warp 3 & 4, vilket system, äkta multitasking mm, man kunde leka med systemet redan under installationen, bara det nödvändigaste hade blivit installerat. Tog första stegen både bland BBS:er och ut på Internet med OS/2 på ett blixtrande snabbt 14.400-bps modem

Jo, men utan grafiskt användargränssnitt (de tidiga versionerna) var det lite avigt. Jag kunde inget, zilch, om datorer på den tiden, runt -89/90, för den delen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har flyttat på världens bästa Folkparti idag och sedan gått närmare en mil, så jag känner mig lite sliten nu. hot.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns konstigt när man tittar bakåt på IT-utvecklingen. Pratade nyss med bekanta om tidiga datorer, osäker på om det var 386 eller tidigare, men man fick ladda OS på 5,25" diskett och sedan stoppa in en annan för program eller filer, datorn hade dubbla läsare. Tror en sådan diskett rymde ca 400 kB. Senare kom det det datorer där man kunde starta ett program som hette Windows.

Har aldrig haft ngn sån dator, men jag har suttit vid en en gång. De där plastiga tunna 5,25 diskarna - de var väl rätt mjuka/böjliga har jag för mig. Påminde lite om sån mjukplast singlar (musik) man kunde få med i tidningar ibland. :)

 

 

- - -

 

 

Strax lite mat på G. Pommer står i ugnen. Skall ner och gegga ihop en coleslaw till det och steka nåt till sen. Korv, hamburgare, fläskkarré ... ja, nåt sånt.

 

Hinner i a f en mugg kaffe till, innan det är klart. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig haft ngn sån dator, men jag har suttit vid en en gång. De där plastiga tunna 5,25 diskarna - de var väl rätt mjuka/böjliga har jag för mig. Påminde lite om sån mjukplast singlar (musik) man kunde få med i tidningar ibland. :)

...

Har enda tydliga minnet av de där diskarna (de var som du beskriver dem) från lektionerna i tyska (sic!) på gymnasiet, vilket måste ha varit läsåret 81/82. Minns inte varför jag använde dem, dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig haft ngn sån dator, men jag har suttit vid en en gång. De där plastiga tunna 5,25 diskarna - de var väl rätt mjuka/böjliga har jag för mig. Påminde lite om sån mjukplast singlar (musik) man kunde få med i tidningar ibland. :)

 

 

- - -

 

 

Strax lite mat på G. Pommer står i ugnen. Skall ner och gegga ihop en coleslaw till det och steka nåt till sen. Korv, hamburgare, fläskkarré ... ja, nåt sånt.

 

Hinner i a f en mugg kaffe till, innan det är klart. :kaffe:

 

Det är därför disketter ända till slutet kallades för floppy disks (sladdriga diskar)... även de på 3.5" som inte var böjliga. Fanns i 8" och kanske större också, 5.1/4" var ju för "hemdatorer". Satt lite med 8088 i skolan, gamla Eriksson-datorer med gul/orange monocroma skärmar. Förste egna datorn var en 386-SX (utan matteprocessor, då hette de DX) på 16 MHz, en eller två MB RAM tror jag och 40 GB HDD, känslan när man uppgraderade till 120 MB (eller var det 240 MB fundersam.gif ), nu fick man plats med allt man hade på diskett samtidigt och ändå hade plats över... wow....galetglad.gifpompoms.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...