Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Jag tycker det. :bla: Men jag ska oxå säga att surströmming inte luktar så gott men att det smakar desto bättre. :D

 

Men ytan som lakrits förpestar är inte mer än möjligtvis en kvadratmeter... Surströmming förpestar ju minst samma yta som Västerbottens län!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte lakrits heller bl a.. :whistling:

Jag tycker det. :bla: M

Hörru putte. Låt bli min lakrits. :utskallning:

 

:hihihi:

Redigerad av friend
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ytan som lakrits förpestar är inte mer än möjligtvis en kvadratmeter...

Akta dig du, lakrit filur. :utskallning:

 

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt Axelman, flitig som mina bin... :rockapa:

+1 :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Färdig fotad. 1500 bilder blev det men fan vad ont i kroppen jag har nu.

:ThumbsUp: + :geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag varnar alla.

 

post-15957-1279487087,01_thumb.jpg

 

Jag bits!

Nostalgi

 

läser barnen om Lakritstrollet fortfarande

Lakritstrollet är en figur från serien "Pellefant", ett stort svart troll från Godislandet.

Lakritstrollet var från början elak rätt igenom, men utvecklades med tiden till att bli en ganska harmlös men korkad kumpan till den desto mer förslagna trollkarlen Filur.

(Ännu senare blev även Filur snällare och snällare.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft en jättebra dag ute i solen och sitter nu framför teven med en Allt om vetenskap i handen och tänker på hur skön den här stunden är, den när man är klar med dagen men man är ändå inte redo att gå och lägga sig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu känner jag att jag måste sova. Blir så irriterad på alla särskrivningar. :stjarnsmall:

 

- Åh, det är min älsklings låt.

- Vad menar du, är det din eller din älsklings älsklingslåt?

 

:stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nostalgi

 

läser barnen om Lakritstrollet fortfarande

Kanske. jag hittade några ex på Statsmissionen som jag köpte till Liam och Aiofe.

Jag gillade Pellefant, Pelle Svanslös och Bamse när jag var liten.

Gillade deras tuffa orädda sätt mot översittarna. Kanske där för jag blev så själv som vuxen. B)post-15957-1279491933,05_thumb.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske. jag hittade några ex på Statsmissionen som jag köpte till Liam och Aiofe.

Jag gillade Pellefant, Pelle Svanslös och Bamse när jag var liten.

Gillade deras tuffa orädda sätt mot översittarna. Kanske där för jag blev så själv som vuxen. B)post-15957-1279491933,05_thumb.gif

det kan nog ligga någonting i det ;)

det var ju samtidigt med BOBO vill jag minnas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad mycket inlägg en burk fisk kan generera, jag kanske borde starta "Surströmmingstråden, här diskuterar vi surströmming UTAN personliga påhopp" :fundersam:

 

 

Du kan ju inte bara sitta still.. bättre att göra nåt bra ist.. som att skatta honungsramar. B)

 

 

Behöver väl inte förbjudas för det. Många tycker det är gott med surströmming samtidigt som många andra (jag t ex) hatar lakrits, men inte vill jag att det ska till ett förbud.

 

:armskeptisk:

 

 

:respekt:

 

 

Men det är ju bara en trappa ner från balkong/altandörren.. var är altanen? :ermm:

Om jag inte missuppfattat allt så härstammar du och jag från södra halvan av Sverige med bred marginal. VAR FAN ÄR HÖGA KUSTEN-FOLKET SOM SKA BACKA UPP OSS?

 

Dricker hallonsaft utspädd med mycket mineralvatten. Läskande gott! :ThumbsUp:

Låter gott (med bubbligt vatten), men lite dyrt jämfört med saft.

 

Det som är självklart för en är det inte för en annan. Vi är säkert ganska överens om vad det innebär att anpassa till situationen, men det dyker alltid upp någon jäppe som tycker det är ok att käka smörgåstårta på åskådarplats på Dramaten eller värre. Det är därför vi måste ha lite regler om hur man beter sig mot varandra i ett samhälle...

Jag har varit på indisk filmvisning (i Göteborg) där filmen (Bollywood med sång och dans) dels var rejält försenad, dels hade inbyggd paus (alltså pausruta i filmen) då det såldes mat (god givetvis, bla små degknyten med fyllning) och dryck i foajén. Under andra akten satt några på raden framför och mumsade på hämtpizza.

 

 

Då har man tydligen semester nu. Läckert!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad mycket inlägg en burk fisk kan generera, jag kanske borde starta "Surströmmingstråden, här diskuterar vi surströmming UTAN personliga påhopp" :fundersam:

 

 

 

Om jag inte missuppfattat allt så härstammar du och jag från södra halvan av Sverige med bred marginal. VAR FAN ÄR HÖGA KUSTEN-FOLKET SOM SKA BACKA UPP OSS?

 

 

Låter gott (med bubbligt vatten), men lite dyrt jämfört med saft.

 

 

Jag har varit på indisk filmvisning (i Göteborg) där filmen (Bollywood med sång och dans) dels var rejält försenad, dels hade inbyggd paus (alltså pausruta i filmen) då det såldes mat (god givetvis, bla små degknyten med fyllning) och dryck i foajén. Under andra akten satt några på raden framför och mumsade på hämtpizza.

 

 

Då har man tydligen semester nu. Läckert!

Pizza när det serverades så gott käk i logen???? :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad mycket inlägg en burk fisk kan generera....

 

Pizza med surströmming... :stjarnsmall::totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pizza med surströmming... :stjarnsmall::totaltgalen:

I klass med pizza med musslor. :sjuk::sick:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad mycket inlägg en burk fisk kan generera, jag kanske borde starta "Surströmmingstråden, här diskuterar vi surströmming UTAN personliga påhopp" :fundersam:

 

 

 

Om jag inte missuppfattat allt så härstammar du och jag från södra halvan av Sverige med bred marginal. VAR FAN ÄR HÖGA KUSTEN-FOLKET SOM SKA BACKA UPP OSS?

Halv-ångermanlänning här! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så är man åter vid svarven... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Kanske. jag hittade några ex på Statsmissionen som jag köpte till Liam och Aiofe.

Jag gillade Pellefant, Pelle Svanslös och Bamse när jag var liten.

Gillade deras tuffa orädda sätt mot översittarna. Kanske där för jag blev så själv som vuxen. B)post-15957-1279491933,05_thumb.gif

:respekt: :respekt: :respekt:

 

Vad mycket inlägg en burk fisk kan generera, jag kanske borde starta "Surströmmingstråden, här diskuterar vi surströmming UTAN personliga påhopp" :fundersam:

:yeahbaby:

 

Om jag inte missuppfattat allt så härstammar du och jag från södra halvan av Sverige med bred marginal. VAR FAN ÄR HÖGA KUSTEN-FOLKET SOM SKA BACKA UPP OSS?

:yeahbaby:

 

 

Då har man tydligen semester nu. Läckert!

:yeahbaby:

 

Pizza med surströmming... :stjarnsmall::totaltgalen:

Njae.. helst inte. -_-

Redigerad av rickard1234
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter gott (med bubbligt vatten), men lite dyrt jämfört med saft.

Jo, lite dyrare är det kanske med bubblor, men här får man ju köpa vatten vare sig det är med eller utan bubblor, och riktigt läskande är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mår uschligt idag. Lite ont i halsen, en odefinierbar "luddig" känsla i huvudet och troligen lite feber eftersom jag fryser trots att det är 25 grader varmt. Ska nog försöka sova lite mer, det brukar hjälpa. :nanakudde:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Musslor är ju gott :stjarnsmall:

Mamma brukade klappa mig på huvudet och uttrycka sin belåtenhet över hur hennes pojke åt allt han fick.

Jag fick aldrig äta musslor som barn. Kanske därför jag har svårt för det idag?

Det smakar skämt, dåligt. :sick:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mår uschligt idag. Lite ont i halsen, en odefinierbar "luddig" känsla i huvudet och troligen lite feber eftersom jag fryser trots att det är 25 grader varmt. Ska nog försöka sova lite mer, det brukar hjälpa. :nanakudde:

Jepp. En gammal god och väl beprövad metod. Natti natti. :nattinatti:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om eu vill förbjuda surströmming så kan dom också förbjuda vin

 

Det beror bara på de som bestämmer. Är det mellaneuropeer och sydeouropeer är det otänkbart att stryka vinet..... men allt som inte rimmar med deras vanor kan strykas. :totaltgalen: Och tvärt om. :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...