Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

det tror jag det :D

blir det en god tårtbit till

Näe, tårta blir det bara på födelsedagar :cake:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men någon borde väl fylla år idag? whistling.gif

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Färdig fotad. 1500 bilder blev det men fan vad ont i kroppen jag har nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver jag ens nämna rökning vs surströmming (för att ta ett ex?) :mellow:

 

Men rökning är ju förbjudet på krogar etc... Så helt fritt är det ju inte med rökning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men rökning är ju förbjudet på krogar etc... Så helt fritt är det ju inte med rökning.

en stoppskylt där det står

Är du rökare?

I så fall får du inte äta surströmming på offentliga platser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Nu tycker jag inte att man ska förbjuda allt, men när det gäller surströmming så förpestar det luften för så många och man borde absolut inte kunna äta det var som helst. I praktiken äter väl de flesta det utomhus på somrar, så det är väl inget problem. Men man borde inte få äta det på platser där det kan utsätta andra för den där vidriga stanken.

stjarnsmall.gif

 

 

Men rökning är ju förbjudet på krogar etc... Så helt fritt är det ju inte med rökning.

Min fetade/kursiva redigering.. låter som att du talar emot dig själv. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Färdig fotad. 1500 bilder blev det men fan vad ont i kroppen jag har nu.

och här har man sabbat en dvd skiva .... glömde lägga in filmen i idvd projektet

resultatet enbart menyer ett tomt skal

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Nu är det dags för middag.. ska äta resterna av lasagnen som min tjej lagade igår. Smaskens.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min fetade/kursiva redigering.. låter som att du talar emot dig själv. :ermm:

 

Ah, såg att jag var väldigt otydlig med vad jag menade... Jag tänkte givetvis på att många äter surströmming ute på landet och liknande, där det är långt till närmaste granne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det dags för middag.. ska äta resterna av lasagnen som min tjej lagade igår. Smaskens.. :P

middag här också :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slog nyss upp ett memorerat samtalsnummer på eniro av nyfikenhet som man inte svarat på.. Undrar varför dom ringer från AT&T till oss?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slog nyss upp ett memorerat samtalsnummer på eniro av nyfikenhet som man inte svarat på.. Undrar varför dom ringer från AT&T till oss?

 

Har Eniro amerikanska nummer? :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Ah, såg att jag var väldigt otydlig med vad jag menade... Jag tänkte givetvis på att många äter surströmming ute på landet och liknande, där det är långt till närmaste granne.

Jag tycker att man ska få äta det man vill o där man själv väljer att göra det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att man ska få äta det man vill o där man själv väljer att göra det. :)

Även tunnbrödrulle med surströmming i en fullsatt biosalong?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Även tunnbrödrulle med surströmming i en fullsatt biosalong?

Självklart menar jag att det ska anpassas till situationen.. jag tycker det var så självklart att jag inte skrev det från början.

 

På bio ser man på film, i bergen klättrar man, på restaurang äter man mat etc etc..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart menar jag att det ska anpassas till situationen.. jag tycker det var så självklart att jag inte skrev det från början.

 

På bio ser man på film, i bergen klättrar man, på restaurang äter man mat etc etc..

Det som är självklart för en är det inte för en annan. Vi är säkert ganska överens om vad det innebär att anpassa till situationen, men det dyker alltid upp någon jäppe som tycker det är ok att käka smörgåstårta på åskådarplats på Dramaten eller värre. Det är därför vi måste ha lite regler om hur man beter sig mot varandra i ett samhälle...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast en biosalong eller teaterdito är ju inte allmän plats och därför kan de sätta upp regler för vad man får och inte får göra. Tror inte man får ta med sig mat av något slag faktiskt.

 

Surströmming är gott, men det räcker med en gång per år. Kommer dock på att det inte har blivit någon strömming på ett eller två år, så det kanske är dags i år? Ska nog prata med fadern, ångermanlänningen, om det... :borstatanderna:

 

Personligen tycker jag att strömmingen påminner ganska mycket om matjessill i smaken, dock mycket starkare.

Redigerad av johnalder
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast en biosalong eller teaterdito är ju inte allmän plats och därför kan de sätta upp regler för vad man får och inte får göra. Tror inte man får ta med sig mat av något slag faktiskt.

Jo, men rickard1234 skrev ju:

Jag tycker att man ska få äta det man vill o där man själv väljer att göra det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Jo, men rickard1234 skrev ju:

Men det där har jag ju redan svarat på..

 

Man ska få göra som man vill, men ändå samtidigt följa en del regler (de som säger att man inte skadar andra)..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(de som säger att man inte skadar andra)..

 

Det är ju det jag skriver... Man ska inte få äta surströmming. stjarnsmall.gif

 

 

whistling.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Det är ju det jag skriver... Man ska inte få äta surströmming. stjarnsmall.gif

 

 

whistling.gif

Inte lakrits heller bl a.. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Snart så kanske det inte finns någon surströmming i sverige då eu jobbar på att förbjuda maträtten

Jo, jag vet, jag läste om eländesbyråkraterna. :byrakrat:

 

Lakrits luktar inte sk**! whistling.gif

Jag tycker det. :bla: Men jag ska oxå säga att surströmming inte luktar så gott men att det smakar desto bättre. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...