Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Kört högtryckstvätt nästan hela dagen... BZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ...... :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kört högtryckstvätt nästan hela dagen... BZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ...... :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på vad det ska bli för mat ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på vad det ska bli för mat ikväll.

och det blev....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värmeböljan från Sibirien? :fundersam:

ja det var vad jag hörde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick en trevlig överraskning när jag kollade lönespecen.

Förut fick jag lön i efterskott men eftersom jag nu har månadslön så får jag den i förskott, vilket resulterade i dubbel lön. :D

 

iPad kanske? borstatanderna.gif

ingen dum idé

det är jag sugen på också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

sitter och läser igenom recensionen av iPad medan jag väntar på att maten skall bli klar

skärmen har blivit hyllad liksom bildspelen

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en tur till biblioteket och hittade en lugn hörna att sitta i. Så lite gjort blev det allt.

 

mbp-sjobo5.jpg

 

 

Kanske blir det lite plugg till ikväll här hemma. Barnen har somnat och lugnet börjar infinna sig. Har precis avverkat en stadig portion med bacon och äggröra till middag så nu överlever man natten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gott med mat nu har man piggnat till igen

 

hur är det med Robert Söderling.... kan man hoppas på att han vinner någon turnering i år?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kikar på torsdagens avsnitt av Allo Allo

 

Grûber kommer in i gryningen och får se René i morgonrock

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halv timme kvar till Allo Allo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde sova.. revelj 07.00 imorn för frukost innan jag sticker till kurslokalen för studier. Men jag råkade hamna på YT och kollar in lite kanaler som handlar om  apple/mac. TheMacintosh1 och iTalkApple

 

Sneglar också på 4+ som har sköna serier nu på kvällen... eller hur Ronny?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör lite företagsekonomi..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör lite företagsekonomi..

går det bra? låter som ett svårt ämne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde sova.. revelj 07.00 imorn för frukost innan jag sticker till kurslokalen för studier. Men jag råkade hamna på YT och kollar in lite kanaler som handlar om  apple/mac. TheMacintosh1 och iTalkApple

 

Sneglar också på 4+ som har sköna serier nu på kvällen... eller hur Ronny?

usch så tidigt .... jag sover till 10 igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

går det bra? låter som ett svårt ämne

 

 

Nej, det är inte direkt svårt. Utom nu.. när jag har problem med skitprogrammet excel >.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

stackars René

 

"the old bat" har planer att få honom i finkan

 

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Bertorellis trupp har dabbat sig ännu en gång

Dagens samtalsämne

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet om det går att avrunda upplåt i excel? tex om man tar 21*42% så får man 8.82. men istället vill jag ha 9. Går det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Någon som vet om det går att avrunda upplåt i excel? tex om man tar 21*42% så får man 8.82. men istället vill jag ha 9. Går det?

använd + 0.5 och spar heltalsdelen

 

det var tydligen fixat redan

jag använder inte Excel så avancerat

 

men så är blev det''

post-154-1274740604,91_thumb.png

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Har just avnjutit en underbar ärtsoppa :) blir nu att jobba med lite uppsats

Måndag :byrakrat:

Sitter på biblioteket i byn nu. Skönt med lugn och ro för studier.

 

Körde först en runda till återvinningen med skräp samt burkar och hårdplast. Tar stor plats i köket med två fulla pappkassar med skräp och två fulla kassar med plast/burkar. Samt två kassar med läsk/vattenflaskor som jag pantat.

All reklam och kuvert slänger vi i papperskassar och tar till återvinningen för annars så fyller vi vår egen soptunna så snabbt. Blir nog med sopor när man har barn som använder blöja.

 

Men nu så ska vi snart börja använda nya kärl och kunna sortera hemma. I dagsläget så har vi bara brännbart. Lustigt att det år 2010 kan finnas kommuner som inte har infört källsortering i hushållen. Det tråkiga är att taxan för sophämtningen går upp med det nya systemet.

I den här stan ska kuvert eldas upp, annars riskerar man fängelsestraff. Orsaken är att klister kan störa återvinningen.

 

Har reklamerat ett par pepparkvarnar innan jobbet idag. Den ena hade inget komplett malverk (delar saknades) och på den andra roterade allt när man vred.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måndag :byrakrat:

 

I den här stan ska kuvert eldas upp, annars riskerar man fängelsestraff. Orsaken är att klister kan störa återvinningen.

 

Har reklamerat ett par pepparkvarnar innan jobbet idag. Den ena hade inget komplett malverk (delar saknades) och på den andra roterade allt när man vred.

 

All reklam samt kuvert går i containern med brännbart så ingen skada i återvinningen. Är väl bara dagstidningar och papper av den sorten som ska återvinnas separat. Tycker den mesta reklamen är på olika glättade material av bättre kvalitet än dagstidningar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska jag göra frukost samt matlåda att ta med mig. Blir enkelt och gott, nämligen bacon och äggröra. Blir mycket av den varan då jag använder mig av HFLC som metod för att gå ner i vikt, dvs jag får äta kött och fett men inte kolhydrater som bröd, socker mm....

 

Sen ska jag lämna dottern på dagis vid nio-tiden och sen kör jag till kurslokalen i Tomelilla och sätter mig för att plugga. Första man gör när man kommer dit är att ladda kaffebrygaren phika.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag är det Towel Day, glöm inte handduken! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...