Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

Axelman
Postad (redigerade)

]Slöglodde på tv4 morgon med en kopp nybryggt java i handen då det dök upp en kille från feber som demokörde iPad i flera minuter och sjöng dess lov. Den var "hur bra som helst" särskilt ihop med iPhonen som visades samtidigt och med "datorn" vilken dock inte nämndes mer än så. iPaden ser needrans snajdig ut!!! :bultandehjarta: Sänker Apple priset till 2.999:- för billigaste modellen kommer hela sverige att köpa den..

Redigerad av Axelman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Whatname

Sänker Apple priset till 2.999:- för billigaste modellen kommer hela sverige att köpa den..

Jo, och sänker de priset på en MacBook till 3.999:- kommer den att bli en succé på marknaden. :totaltgalen::whistling:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
Postad (redigerade)

Jo, och sänker de priset på en MacBook till 3.999:- kommer den att bli en succé på marknaden. :totaltgalen::whistling:

Nu är prisgapet relativt litet från 499$ ( 499$ x 0.7 = 3.493:- ) ned till 2.999:- så jämförelsen med en MacBook är helfel. Å andra sidan kan jag ju tänka mig en MacPro för 4.999:- om vi ändå får fantisera fritt....... :elaktflin:

Redigerad av Axelman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Whatname

Nu är prisgapet relativt litet från 499$ ( 499$ x 0.7 = 3.493:- ) ned till 2.999:- så jämförelsen med en MacBook är helfel. Å andra sidan kan jag ju tänka mig en MacPro för 4.999:- om vi ändå får fantisera fritt....... :elaktflin:

Nja, du glömmer momsen. Det brukar vara rimligt att ta priset i dollar gånger tio, dvs att ett rimligt pris här blir 4.999:-

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
iLantz

Sitter vid den stationära datorn. Den fungerar oförskämt bra med tanke på vad jag lagt ut på den.

Lubuntu va också en riktigt trevlig upplevelse, inte riktigt lika fläskigt som Ubuntu med Gnome.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Nja, du glömmer momsen. Det brukar vara rimligt att ta priset i dollar gånger tio, dvs att ett rimligt pris här blir 4.999:-

Men det var inte det som var poängen. Ditt prisfall med MB är mycket större.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Whatname

Men det var inte det som var poängen. Ditt prisfall med MB är mycket större.

Ja, men håll med om att den skulle bli en kioskvältare om de sålde den för 3.999:-

:borstatanderna:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Ja, men håll med om att den skulle bli en kioskvältare om de sålde den för 3.999:-

:borstatanderna:

Vad skulle välta om en MacPro kostade 4.999:-....? ( Förutom Apple....) :rolleyes:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Justitia

Hög, tråkig vänt-musik i spruckna högtalare medans man sitter i telefonkö borde vara förbjudet! :blink:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Hög, tråkig vänt-musik i spruckna högtalare medans man sitter i telefonkö borde vara förbjudet! :blink:

Absolut! Det som vore ändå värre vore om de sjöng någon reklamsnutt under tiden... Jag hatar reklam som sjungs. Det är ett hån mot min värdighet och jag fylls av motvilja att handla deras produkter. :bla::fane:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Justitia

Eller en automatisk röst som säger "Vi jobbar på så fort vi kan" :bla: Då ser jag bara framför mig hur alla sitter och fikar med telefonlurarna avlagda.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
DCLXVI

Välkommen tillbaks DCLXVI :galetglad:

hur har våren börjat för dig?

Tacktack :P Jodå, bara fint! Allt väl med Ronny? :kaffe:

Visst blir man sugen på en iPad Axelman! Hoppas svenska förlag kommer igång ordentligt med e-böcker, tycker fortfarande att utbudet verkar lite begränsat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Visst blir man sugen på en iPad Axelman! Hoppas svenska förlag kommer igång ordentligt med e-böcker, tycker fortfarande att utbudet verkar lite begränsat.

Jag vet inte vad jag ska ha de till men den ser frän ut! :travolta:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
nabben

Har klippt gräs! Har kommit på ett sätt att klippa fortare utan att öka farten. 2,5 timme blev 1 timma 50 minuter. Hur? Klippa större sammanhängande ytor, man minskar med tvår kortsidor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Duke

Har precis sålt min iPad WiFi på Blocket. Fick otroliga 7.000 kr för den trots att den är begagnad. Undra vad jag skulle få om jag sålde min 64GB 3G?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq

Har klippt gräs! Har kommit på ett sätt att klippa fortare utan att öka farten. 2,5 timme blev 1 timma 50 minuter. Hur? Klippa större sammanhängande ytor, man minskar med tvår kortsidor.

Så det kan va nån nytta med att man faktiskt inte satt & sov på mattetimman. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq

Eller en automatisk röst som säger "Vi jobbar på så fort vi kan" :bla: Då ser jag bara framför mig hur alla sitter och fikar med telefonlurarna avlagda.

Är du en försäljare som säljer över telefon?

Varför just i Spanien om man får fråga?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
rickard1234

Absolut! Det som vore ändå värre vore om de sjöng någon reklamsnutt under tiden... Jag hatar reklam som sjungs. Det är ett hån mot min värdighet och jag fylls av motvilja att handla deras produkter. :bla::fane:

:respekt:

:respekt:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Justitia

Är du en försäljare som säljer över telefon?

Varför just i Spanien om man får fråga?

Jag, försäljare? Näe, vad fick dig att tro det? :fundersam:

Spanien - för solen, maten, livskvalitén och utamaningarna! :bultandehjarta:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny

Ja än så länge överlever jag....

hoppas på för sommarvärme inom kort

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny

Har precis sålt min iPad WiFi på Blocket. Fick otroliga 7.000 kr för den trots att den är begagnad. Undra vad jag skulle få om jag sålde min 64GB 3G?

börja med 7000 och se om någon nappar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq

Kollade in din hemsida Ronny och fastnade vid schackplanen längs ner på sidan.

Springare e5 är ett dåligt drag. Jag hade hellre följt schackteorin med att istället utveckla löparen, alltså Le2.

Springaren kan leva farligt där uppe på e5!

post-5952-1273159086,26_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Har kopplat lite i soldatorns expansionskort och börjar få till det. Men det saknas beskrivning för hur shuntmotorn och cirkulationspumpen ska läggas till. Jag har gjort det några gånger men inte kommer jag ihåg det för det...... och solfirman är hemma för dagen. Vi tart i mörrn. :citation:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny

Kollade in din hemsida Ronny och fastnade vid schackplanen längs ner på sidan.

Springare e5 är ett dåligt drag. Jag hade hellre följt schackteorin med att istället utveckla löparen, alltså Le2.

Springaren kan leva farligt där uppe på e5!

post-5952-1273159086,26_thumb.jpg

vad kul att den får lite besökare också :)

ja jag skall nog följa upp det hela nu när man har mer ledig tid över

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq

vad kul att den får lite besökare också :)

ja jag skall nog följa upp det hela nu när man har mer ledig tid över

Kan nog utvecklas om du vill.

Du inser väl vad svart svarar med om Se5? f7f6! :stjarnsmall:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...