Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Tack å ajö för mig på ett tag. När inte trådar i papperskorgen får avvika från rubriken utan att bli låsta (!?!?!), då är gränsen passerad för mig. Jag har raljerat över orimligheten i detta tidigare, så jag ska inte göra det igen.

Redigerad av ClCdCm

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fått lagt om till sommardäck, varit och veckohandlat.

Ska skölja av bilen som vi tvätta igår, och ge den en ytbehandling.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack å ajö för mig på ett tag. När inte trådar i papperskorgen får avvika från rubriken utan att bli låsta (!?!?!), då är gränsen passerad för mig. Jag har raljerat över orimligheten i detta tidigare, så jag ska inte göra det igen.

Plusar nog in på detta, med tilläggandet av att jag inte orkar spendera massa tid på ett forum som är helt dött.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Luftrummet över Storbritaninen stängde klockan 12.00 Luftrummet över Sverige(Landvetter) stänger 14.00. Dotter kliver nu av tåget på Göteborgs central och ska ta flygbussen ut till Landvetter till ett plan som "kanske" inte går till Manchester 17.20. -Får kolla tågtiderna åt henne!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jaa! Går ett tåg 22.42 som gör 5 timmar och 9 minuters uppehåll i Halmstad i natt! Är framme i Lancaster lördag 10.54!

-Det var ju också ett alternativ! Puh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Ja då har man varit på "studiebesök" på en evt arbetsplats. Placerat som en fäbod fast modern sådan.... Först är en sommarvy, sen en vårvy, cafeet och en vinterbild på smedjan. Det är många fler byggnader för lektionssalar mm. Men det ser fint ut, ja? :pompoms:

post-363-1271330183,05_thumb.jpg

post-363-1271330195,97_thumb.jpg

post-363-1271330207,38_thumb.jpg

post-363-1271330220,53_thumb.jpg

Redigerad av Axelman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller tummarna att du får jobbet, om du vill ha det. :crossfingers:

Mja... håll inte för hårt.... :whistling: Det är en timmas restid enkel väg med bil och det verkar inte finnas pengar att göra normalt underhåll, bara det nödvändigaste. Jag ställde olika frågor till den ansvarige vaktmästaren och fick svar som indikerar på att man får lösa problem med typ tejp och ståltråd....... det är inte kul att jobba under sådana förhållanden. Men jag kan ju ha fel. Hur som helst måste ja ha ett jobb och det får duga om jag får det tills jag hittar nåt bättre och närmare Falun. :crossfingers:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag blev inte krematorievaktmästare i alla fall.... fick ett tack för visat intresse idag. Mitt intresse var nog inte tillräckligt brinnande. :mellow:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sitter hemma och är sjuk, kan knappt varken prata eller andas :(. Men jag fick iallafall hem ett avtal från SEB idag som sänker mina bankkostnader.. eller ja tillochmed tog bort dom helt i några år till :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag blev inte krematorievaktmästare i alla fall.... fick ett tack för visat intresse idag. Mitt intresse var nog inte tillräckligt brinnande. :mellow:

Får man kalla det för galghumor? :behave:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du ska inte vara så likgiltig inför ett sånt döfött jobb...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ungstackarn fast på Landvetter pga askmolnet. Inget vet något och hon måste vara i Lancaster senast Måndag. Det går tåg men vad kostar inte det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Får man kalla det för galghumor? :behave:

Beror ju på vilken galge som avses... en annan bor nedanför Galgberget i Falun. Det är inte känt för att ha varit herrekipering om man säger så....... :stjarnsmall:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du ska inte vara så likgiltig inför ett sånt döfött jobb...

Man blir lätt liknöjd när det är dösäsong.... :toodeloo:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Beror ju på vilken galge som avses... en annan bor nedanför Galgberget i Falun. Det är inte känt för att ha varit herrekipering om man säger så....... :stjarnsmall:

O här i Gbg så har vi Ättestupan. Läste i boken Döden i skogen av Göran Lager att det finns en hel del namnreferenser över hela Sverige till såna platser.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ungstackarn fast på Landvetter pga askmolnet. Inget vet något och hon måste vara i Lancaster senast Måndag. Det går tåg men vad kostar inte det?

hela England är väl stängt flygmässigt vad jag har hört, och ikväll pratas det om att hela Europa... min chefs man sitter på Isle of Man och där kan man dessutom inte göra speciellt mycket. Utom att sitta på puben...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är som både fågel o svininfluensan tillsammans. Det jättefarliga askmolnet invaderar hela Europa!

:armskeptisk:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har stått ute på ett kallt fält i 2 timmar och hållt i en mätsticka och hjälpt till att mäta ett fornminne, fick pollenkänning på köpetoroligoledsen.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hur har ni löst det?

Har ni pratat med skolan och frågat om det är OK att skjuta upp ankomsten?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sitter hemma och är sjuk, kan knappt varken prata eller andas :(. Men jag fick iallafall hem ett avtal från SEB idag som sänker mina bankkostnader.. eller ja tillochmed tog bort dom helt i några år till :)

vad skönt Jonas :)

något askmoln i Stockholm har jag inte sett....

det har pratat på radion om Arlanda .... men inget på östermalm

jag mår bra här

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jarting, världen är full av flickor, mister du en väntar tusen nya.

Dags att citera Poca då.

Skilsmässa för Jarting :irriteradtjej:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är som både fågel o svininfluensan tillsammans. Det jättefarliga askmolnet invaderar hela Europa!

:armskeptisk:

det fanns en rätt så bra jämförelse med om en atombomb detonerar och ett vulkanutbrott det största problemet är inte hettan

utan askan som sprider sig flera KM bort från kärnan ...

ClCdCm kan nog förklara det här bättre

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skönt att höra. :D

ja nu trivs man när kyla och mörker har dragit bort :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...