Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Redan måndag igen. Detr blir nog en ganska skön vecka skulle jag tro.

Jag slutar tidigt på fredag och på lördag är det stängt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Kan det inte bli fredag nu!?

Då slutar jag (förhoppningsvis) tidigt så kan jag gå hem och ordna inför helgens fotograferingar. Tänk vad skönt det skulle vara... Men nej det är flera dagar kvar att släpa sig igenom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redan måndag igen. Detr blir nog en ganska skön vecka skulle jag tro.

Jag slutar tidigt på fredag och på lördag är det stängt. :)

det tror jag att det blir här också

nu slipper man gå upp 7 och 5 på morgonen

 

God Middag på er :)

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på att bygga en liten pc så att jag kan lira gamla nes/snes spel vid tvn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på att bygga en liten pc så att jag kan lira gamla nes/snes spel vid tvn.

Ingen dum idé faktiskt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det inte bli fredag nu!?

Då slutar jag (förhoppningsvis) tidigt så kan jag gå hem och ordna inför helgens fotograferingar. Tänk vad skönt det skulle vara... Men nej det är flera dagar kvar att släpa sig igenom.

Fredag redan????

 

nej klubbtidningen måste bli klar först

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Planterat två rosa pioner, grävt djupt och blandat upp jorden med bränd kogödsel och en näve benmjöl.

Gjort en rabatt vid vår uteplats, behövs mer plantor ser jag...ännu ett ställe att pyssla om.....man gräver alltid gropar åt sig själv..men fint blir det så småningom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förbereder inför kommande möte, tänker ställa lite krav.

Måste kolla upp lite löneexempel så att jag vet var jag ska lägga mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredag redan????

 

nej klubbtidningen måste bli klar först

 

-Håller helt med dig! -blir alldeles för jäktigt att hinna med måndag, tisdag, onsdag och torsdag på bara en fredag! Puh! -Blir trött bara jag tänker på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och letar runt på nätet om vad inkassobolag/borgenärer har för skyldgiheter gent emot gäldenärer.

Har lovat en god vän att försöka hitta något. Hon har fått ett betalningsföreläggande från fogden på en 19 år gammal skuld.

Vad jag letar efter är om det finns någon lag om att försitta sin fordran för passivt agerande.

Det jag hittar är mest tvärt om vilka rättigheter inkassobolagen har och vilka skyldigheter gäldenären har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland undrar man vad folk har för människosyn egentligen. chockadskeptisk.gif

Redigerad av iLantz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och letar runt på nätet om vad inkassobolag/borgenärer har för skyldgiheter gent emot gäldenärer.

Har lovat en god vän att försöka hitta något. Hon har fått ett betalningsföreläggande från fogden på en 19 år gammal skuld.

Vad jag letar efter är om det finns någon lag om att försitta sin fordran för passivt agerande.

Det jag hittar är mest tvärt om vilka rättigheter inkassobolagen har och vilka skyldigheter gäldenären har.

Man måste väl påminna gäldenären om skulden inom en viss tid (tre år?), men detta kan nog göras med bara ett årsbesked exempelvis. Genom att påminna så avbryts preskriptionen. Preskriptionsavbrott är en term du kan söka på...

 

edit: Sen finns det väl förvisso ingen regel som förbjuder en gäldenär att försöka få in pengar, även om skulden kan anses preskriberad.

Redigerad av johnalder
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och letar runt på nätet om vad inkassobolag/borgenärer har för skyldgiheter gent emot gäldenärer.

Har lovat en god vän att försöka hitta något. Hon har fått ett betalningsföreläggande från fogden på en 19 år gammal skuld.

Vad jag letar efter är om det finns någon lag om att försitta sin fordran för passivt agerande.

Det jag hittar är mest tvärt om vilka rättigheter inkassobolagen har och vilka skyldigheter gäldenären har.

 

 

http://www.fria.nu/artikel/18640

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måndagar är verkligen inte roliga, men vad gör man inte för sin lön. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måndagar är verkligen inte roliga, men vad gör man inte för sin lön. :)

Bästa dagen - då har man ju en lång, härlig arbetsvecka framför sig :whistling::travolta::rockapa::hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa dagen - då har man ju en lång, härlig arbetsvecka framför sig whistling.giftravolta.gifrockapa.gifhihihi.gif

 

 

Nu lät du som mina övertända kollegor runt om i landet. "Ny vecka, nya möjligheter!!!!" "Åh vad härligt med en ny arbetsvecka"

Man kan ju kräkas för mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Håller helt med dig! -blir alldeles för jäktigt att hinna med måndag, tisdag, onsdag och torsdag på bara en fredag! Puh! -Blir trött bara jag tänker på det.

precis lagom fart skall det vara ... ingen stress

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Astrött borde inte stannat uppe hela natten men det är inget en powernap kan fixa ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Astrött borde inte stannat uppe hela natten men det är inget en powernap kan fixa ^^

vad var det i natt som var så intressant då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade inget bättre att göra så jag tog och gjorde alla inlämningsuppgifter som ska vara klara före sommarlovetgaletglad.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade inget bättre att göra så jag tog och gjorde alla inlämningsuppgifter som ska vara klara före sommarlovetgaletglad.gif

vad skönt att du blev klar då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...