Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

det måste vi se bildbevis på Axelman tar i med hårdhanskarna när småfåglarna har givet upp :)

 

Tyvärr så finns det inte på bild. Tänkte på det efteråt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick just besked att det kostar 46.000 att laga värmepumpen. Av det ersätter försäkringen 20.000. För 20.000 till får vi en ny pump. Vete tusan om det inte är värt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick just besked att det kostar 46.000 att laga värmepumpen. Av det ersätter försäkringen 20.000. För 20.000 till får vi en ny pump. Vete tusan om det inte är värt det.

 

Hur gammal är den som gick sönder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-6 år och 5 månader. Det kom is både uppifrån och nerifrån

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska lagas? Det är ju snordyrt!? Det låter som om hela innanmätet byts ut och då är det ju som att få en ny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Letar efter en lämplig telefon till sambon. Hon vill inte ha iPhone så det får nog bli något med android.

Hon testade Sony Ericsson Vivaz, men det var mycket som strulade så den åker tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska lagas? Det är ju snordyrt!? Det låter som om hela innanmätet byts ut och då är det ju som att få en ny.

-i stort sett allt utom elektroniken. En ny ger mer effekt och funkar ner till -20°. Den gamla bara till 10-12 minusgrader. Vi får mer och varmare varmvatten. Så jag tror det lönar sig - vi hade nog kunnat spara 10-15.000 den här vintern.Nu fick vi köra elpanna rätt mycket och det blev 4 ggr så dyrt Optima 700 har ju varit väldigt driftsäker under de år vi haft den. Underhållskostnad 0:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

-i stort sett allt utom elektroniken. En ny ger mer effekt och funkar ner till -20°. Den gamla bara till 10-12 minusgrader. Vi får mer och varmare varmvatten. Så jag tror det lönar sig - vi hade nog kunnat spara 10-15.000 den här vintern.Nu fick vi köra elpanna rätt mycket och det blev 4 ggr så dyrt Optima 700 har ju varit väldigt driftsäker under de år vi haft den. Underhållskostnad 0:-

 

Hmm... om du lagar den blir det gamla specifikationerna. Om du köper ny blir det nya specifikationerna? Då ska du köpa en ny! Du får samma verkningsgrad i 20 år.... och elen blir inte billigare.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Är nog inne på att lägga till 20 lappar och ta en ny. Det skulle vara intjänat på två såna här vintrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp en begagnad kamin och spetsa med när det är som kallast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Haft en stressig dag på jobbet, men nu är jag hemma o strax på väg att hämta hojen o så ta ut den på en sväng ihop med MC-klubben. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kommit hem från jobbet

det positiva idag är jag inte har någon huvudvärk

trots den usla natten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Letar efter en lämplig telefon till sambon. Hon vill inte ha iPhone så det får nog bli något med android.

Hon testade Sony Ericsson Vivaz, men det var mycket som strulade så den åker tillbaka.

varför gillar hon inte iphone?

är det abbonemangen som skrämmer eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit ute på en tur med hojen.. helt underbart. :D

Hojen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför gillar hon inte iphone?

är det abbonemangen som skrämmer eller?

 

Nej den passar bara inte henne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej den passar bara inte henne.

påminner lite om där tjejerna skall möblera rummen och inte kan bestämma sig var soffan skall stå

och vi grabbar får dansa med soffan runt hela rummet tills vi är helt slut i armarna

 

det passar ingenstans och ändå är det de som får bestämma var de vill ha möblerna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så finns det inte på bild. Tänkte på det efteråt....

det kommer säkert fler gånger och då är du beredd med kameran

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Äre sant? Är det din? Den var ju snygg, lite maclik vit och sparsmakad så där.

Jo, den är min. B)

 

Lite Maclik vit. Bra säj. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, den är min. B)

 

Lite Maclik vit. Bra säj. :D

fin sak :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit ute på en tur med hojen.. helt underbart. :D

.... och fler lär det bli också :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hasse och Tage Rååger Moore

 

elektrisitetsvisan

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...