Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

De hör ju ihop med mars...

 

Nää, Maj-juni.

järnnätter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:utskallning::angry:

 

-Såg det på TV! -Bläh! -Det är det jag sagt i alla år Neanderthalaren är inte utdöd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Såg det på TV! -Bläh! -Det är det jag sagt i alla år Neanderthalaren är inte utdöd!

Det behöver inte skrapas speciellt mycket på våra respektive välpolerade ytor innan vårt vildare och primitivare inre kommer fram. Se exempelvis hur vissa individer beter sig på fotbollsmatcher, eller varför inte på krogen, eller ute i trafiken, eller ............

 

Det pågår en ständig kamp i våra inre att vara goda och förnuftiga, medan samtidigt en annan del av oss söker lustförnimmelser i olika former, som inte så sällan leder till konflikter i våra inre, så det är inte konstigt alls om "reptilhjärnan" vinner lite då och då...

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hjulet fått något Göteborgskt öknamn än? -"Kvarnhjulet" ligger kanske bra till. På lite håll ser det ut som en vattenkvarn med älven i bakgrunden.

God Hjul?

 

Hörde på radion tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det behöver inte skrapas speciellt mycket på våra respektive välpolerade ytor innan vårt vildare och primitivare inre kommer fram. Se exempelvis hur vissa individer beter sig på fotbollsmatcher, eller varför inte på krogen, eller ute i trafiken, eller ............

 

Det pågår en ständig kamp i våra inre att vara goda och förnuftiga, medan samtidigt en annan del av oss söker lustförnimmelser i olika former, som inte så sällan leder till konflikter i våra inre, så det är inte konstigt alls om "reptilhjärnan" vinner lite då och då...

Ursäkta men skitsnack säger jag, så där gör inga normala människor, det går långt långt utöver fylleslagsmål och annat du räkna upp, det där visar på nåt som är totalt fel. Tycker man det är kul att långsamt plåga och döda djur är steget inte alls långt att även kunna göra detsamma mot människor, de skulle kunna skjuta någon för en hundralapp, eller för att man titta åt deras håll eller nåt annat som inte behagar dem och sen skratta åt det. Inte sunt alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska jag göra idag? I går beskar jag äppelträdet med kjedjesågen. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta men skitsnack säger jag, så där gör inga normala människor, det går långt långt utöver fylleslagsmål och annat du räkna upp, det där visar på nåt som är totalt fel. Tycker man det är kul att långsamt plåga och döda djur är steget inte alls långt att även kunna göra detsamma mot människor, de skulle kunna skjuta någon för en hundralapp, eller för att man titta åt deras håll eller nåt annat som inte behagar dem och sen skratta åt det. Inte sunt alls.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Stanford_prison_experiment

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta men skitsnack säger jag, så där gör inga normala människor, det går långt långt utöver fylleslagsmål och annat du räkna upp, det där visar på nåt som är totalt fel. Tycker man det är kul att långsamt plåga och döda djur är steget inte alls långt att även kunna göra detsamma mot människor, de skulle kunna skjuta någon för en hundralapp, eller för att man titta åt deras håll eller nåt annat som inte behagar dem och sen skratta åt det. Inte sunt alls.

Kan du inte kalla mig för jävla idiot och komma med diverse insinuationer om min mor och tidigare generationer så hade du gett ett bra exempel på "normalt beteende".

 

Deras beteende är extremt och klandervärt, absolut, men inte så olikt saker som händer omkring oss nästan varje dag.

Tycker du att plåga djur är så extremt? Vad anser du då om krig? De monstruösa saker de gjorde under kriget i forna Jugoslavien, eller varför inte vad tyskarna gjorde under andra världskriget? Hur ser du på fotbollshuliganer med misshandel och allmän förstörelse? Skulle det vara mer civiliserat på något sätt att misshandla och döda människor istället för djur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är ett exempel på ännu ett svin, som sedan nån advokat (som jag idiotförklarar), påstår att hennes klient är oskyldig, trots övertygande filmbevisning.

Har gå lust att ge igen med samma mynt och sedan bara blåneka, alla blånekar.

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article6942786.ab

 

Jag blånekar till att ha skrivit detta

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte kalla mig för jävla idiot och komma med diverse insinuationer om min mor och tidigare generationer så hade du gett ett bra exempel på "normalt beteende".

 

Deras beteende är extremt och klandervärt, absolut, men inte så olikt saker som händer omkring oss nästan varje dag.

Tycker du att plåga djur är så extremt? Vad anser du då om krig? De monstruösa saker de gjorde under kriget i forna Jugoslavien, eller varför inte vad tyskarna gjorde under andra världskriget? Hur ser du på fotbollshuliganer med misshandel och allmän förstörelse? Skulle det vara mer civiliserat på något sätt att misshandla och döda människor istället för djur?

Men de "monstruösa saker" som görs under krig leds ju av liknande sadister. Har oxå förts krig i historien under mer vad ska man säga krigiska former mer än ren sadism där man skonat lokalbefolkning i viss grad, så alla soldater är inte sadistsvin, dom flesta vill bara oskadliggöra fienden, de som ändå gör sadistiska monstruösa saker är ju såna människor vi nu sett exempel på. Och krig brukar inte föras av bara skälet att det är roligt och kul utan av andra skäl där sen soldaterna som tvingas ställa upp gör det för att försvara sitt land mot övergreppet, de skjuter ju för att rädda sitt land och sina landsmän undan döden etc inte för att de tycker det är särskilt kul. Om än några vridna typer gör det.

Sen skrev jag faktiskt inte att det är värre att misshandla och döda djur än människor. Så det är fel av dig insinuera att jag skrivit så. Angående huliganer brukar de inte döda folk, de brukar slå sina antagonister på käften, alltså andra idioter som gått med på "lekens" regler, de tar inte en antagonist och sparkar sönder ryggraden, tänder eld på honom och skrattar åt det, om det ändå är en huligan som skulle göra så ja då är han ju lika sjuk som de som gjorde samma sak mot den stackars kaninen. Så det är skillnad på en smäll på käften och tortyr följt av mord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska ta emot två studenter ifrån Chalmers i dag. De ska göra exjobb hos oss.

vad spännande

 

det finns ju ett par av dem här på forumet också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska jag göra idag? I går beskar jag äppelträdet med kjedjesågen. :rolleyes:

.... och idag sätts dem i ugnen eller ...

 

själv sov jag dåligt inatt tyvärr

 

det fina vädret ute får jag hoppas gör mig på bättre humör

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Nu har iBooken fått en 1 GB sticka. Jag köpte en 400 MHz med tvekan eftersom den måste klockas ner två steg men det fungerar. Subjektivt känns iBooken mycket rappare med 1,25 GB RAM än 512 MB RAM som den hade tidigare. Nu ska jag hämta ut ett nytt batteri och fixa en Tiger så får dottern en superdator för kaffepengar! Författar dessa rader från iBooken. Jag vill ha en egen!!!!!!!!! :galetglad:

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har iBooken fått en 1 GB sticka. Jag köpte en 400 MHz med tvekan eftersom den måste klockas ner två steg men det fungerar. Subjektivt känns iBooken mycket rappare med 1,25 GB RAM än 512 MB RAM som den hade tidigare. Nu ska jag hämta ut ett nytt batteri och fixa en Tiger så får dottern en superdator för kaffepengar! Författar dessa rader från iBooken. Jag vill ha en egen!!!!!!!!! :galetglad:

vad härligt .... då tuffar den som tåget nu

 

dags för frukost här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska jag göra idag? I går beskar jag äppelträdet med kjedjesågen. :rolleyes:

 

Du får göra som vi gör, tvätta utsidan på huset...eller det kanske inte växer nåt på hus så långt norrut...ovan trädgränsen... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad härligt .... då tuffar den som tåget nu

 

dags för frukost här

 

När Tigern är på plats och Safari 3 sitter i då kommer det att gå lite bätter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Du får göra som vi gör, tvätta utsidan på huset...eller det kanske inte växer nåt på hus så långt norrut...ovan trädgränsen... :P

Vi har slamfärg så det går inte att tvätta. Å andra sidan behövs det inte heller. Å fjärde sidan är den kvar att spika upp ny panel på. Jag ska försöka låna ställning av en granne och sätta lite fart bara det blir torrt i backen så man törs ställa upp den.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När Tigern är på plats och Safari 3 sitter i då kommer det att gå lite bätter!

 

 

Finns det 1 GB stickor nu till gamla iBooks? Kanske man skulle klämma in ett i min vita Ibook G3/500 dual...har 640Mb i den, (en 512 MB) + det inbyggda

 

Edit

 

Kollade hos Komplett, de har det inte...fasiken vad dyra PC 133 minnen är då...

post-113-1271152459,4_thumb.jpg

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Finns det 1 GB stickor nu till gamla iBooks? Kanske man skulle klämma in ett i min vita Ibook G3/500 dual...har 640Mb i den, (en 512 MB) + det inbyggda

Har inte Mactracker i iBooken men jag ser inte varför du skulle slänga i en 1 GB-sticka.

...

Kollade med Mactracker på PowerMacen och det står att 640 är max i din iBook.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I går när jag beskar äppelträdet så såg jag att en limphalva som vi slängt ut till fåglarna var oäten. Jag kände på den och tänkte bryta isär den men den var stenhård! Så vad gör man? Jo man tar kjedjesågen och fräser upp den i smådelar. Frun garvade hejdlöst! :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I går när jag beskar äppelträdet så såg jag att en limphalva som vi slängt ut till fåglarna var oäten. Jag kände på den och tänkte bryta isär den men den var stenhård! Så vad gör man? Jo man tar kjedjesågen och fräser upp den i smådelar. Frun garvade hejdlöst! :totaltgalen:

det måste vi se bildbevis på Axelman tar i med hårdhanskarna när småfåglarna har givet upp :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halva arbetsdagen avklarad. galetglad.gif

Redigerad av iLantz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...