Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

rickard1234

Katterna är skogstokiga!

Gubben har skalat räkor och jag har gjort avkok på skalen. Hela köket doftar räkor och katterna har gigantiska svarta ögon som följer oss vid minsta rörelse.

funny-pictures-smiley-faced-belly-cat.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Letar efter en bra twitter-klient till Windows, någon som har några bra tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjuk...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall snart iväg och kolla på kompisens nya lägenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jobba ihop med en ny kollega idag. Det ska bli intressant. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jobba ihop med en ny kollega idag. Det ska bli intressant. :)

vad skoj

 

själv har man precis stigit upp och solen skiner :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

där ser man ... jag kan ju spela in från TV så då är det ju bra om det är rätt tid på den

 

Du fick mig där bara för det så ställde jag in den på rätt tid  :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar över alla SUV:ar som har reservdäck på bakluckan. Kommer ens 1 procent av dem till användning under bilens livslängd? fundersam.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Barn är så underbart lättroade. Äldsta flickan hade ögoninflammation. Jag frågade: – Var i ögat har du var i ögat? Skratt i minst en minut. Älskling. bultandehjarta.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Undrar över alla SUV:ar som har reservdäck på bakluckan. Kommer ens 1 procent av dem till användning under bilens livslängd? fundersam.gif

Jodå, men bara som dekoration. ;)

Men en mer relevant fråga är väl egentligen om SUVarna alls kommer att användas på något annat än en bilväg. ;-)

Redigerad av katzenklavier
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, men bara som dekoration. ;)

Men en mer relevant fråga är väl egentligen om SUVarna alls kommer att användas på något annat än en bilväg. ;-)

Nej, men det är inte meningen heller, SUV är en akronym för Suburban Vehicles (förortsfordon). borstatanderna.gif

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Nej, men det är inte meningen heller, SUV är en akronym för Suburban Vehicles (förortsfordon). borstatanderna.gif

Sport Utility Vehicle står det för i och för sig, och det skulle ju mycket väl kunna vara ett fordon som är till för att användas i lite tuffare mark.

I vilket fall är det extremt löjligt att ha SUV om man bara använder den på stadsvägar osv. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du fick mig där bara för det så ställde jag in den på rätt tid  :borstatanderna:

vad bra då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar över alla SUV:ar som har reservdäck på bakluckan. Kommer ens 1 procent av dem till användning under bilens livslängd? fundersam.gif

Kan det vara så stor skillnad mot hur många procent av vanliga bilar som får användning av sitt reservdäck? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många bilar säljs utan ett riktigt reservdäck, föjer med ett hjul så man kan ta sig därifrån och till en verkstad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Många bilar säljs utan ett riktigt reservdäck, föjer med ett hjul så man kan ta sig därifrån och till en verkstad

Det är det man kallar för reservdäck, annars vore det ju bara ett till hjul. Som dessutom troligen skulle få bytas ut samtidigt som man byter till vinterdäck om man inte kör med dubbfritt. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är det man kallar för reservdäck, annars vore det ju bara ett till hjul. Som dessutom troligen skulle få bytas ut samtidigt som man byter till vinterdäck om man inte kör med dubbfritt. :P

Ja, det trodde jag med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom inte på det rätta ordet, reservhjul heter inte dessa hjul som medföljer vissa bilmodeller, utan de kallas Nödhjul, följer med en lufttub som man ska pumpa upp dem med.

Fälgen är målad i en skrällfärg..Man får inte köra fortare än 80 km med detta hjulet på

 

Allt enl..

http://sv.wikipedia.org/wiki/Reservdäck ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom inte på det rätta ordet, reservhjul heter inte dessa hjul som medföljer vissa bilmodeller, utan de kallas Nödhjul, följer med en lufttub som man ska pumpa upp dem med.

Fälgen är målad i en skrällfärg..Man får inte köra fortare än 80 km med detta hjulet på

 

Allt enl..

http://sv.wikipedia.org/wiki/Reservdäck ;)

Mitt reservdäck har ingen lufttub, utan är redan uppblåst, men man får inte köra mer än 70 km/tim har jag för mig. Alltså i princip bara för att ta sig till närmsta verkstad.

Är det vanligt att bilar har ett reservdäck som är av samma kvalitet som övriga däck? Tror aldrig jag stött på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på hur gammal bilen är..min gamla bil 1999 års modell hade fullgott reservhjul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt reservdäck har ingen lufttub, utan är redan uppblåst, men man får inte köra mer än 70 km/tim har jag för mig. Alltså i princip bara för att ta sig till närmsta verkstad.

Är det vanligt att bilar har ett reservdäck som är av samma kvalitet som övriga däck? Tror aldrig jag stött på det.

 

Min har det.

Det är samma sort som övriga alufälgar på bilen, skillnaden är att dom fyra som sitter på har rullat >26´ mil medans reserven kanske bara rullat några enstaka under åren och är som fabriksnytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ibland riktigt reservhjul som tillval, dessutom verkar det som Bentley (antagligen också RR eftersom detta var innan BMW & VW tog över) har/hade riktigt reservhjul. Fast det är väl inte någon direkt vanlig bil.

 

Snart ska det trampas mot jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Poca o Niffen:

Jaha, där ser man!

 

(Jag kan inte multicitera :-( )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...