Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

fin framruta och fin bild i den lilla rutan också

Att framrutan ser ut som den gör beror på tvättmedel och högtryck :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fastnade i Call of Duty :P

Du tycker inte det (Aperture) är väldigt segt då? För min del är det enormt segt, tar en jävla massa minne, hade köpt det för en bra tag sedan annars. =/

Vad märkligt, jag upplever det inte alls särskilt segt, jag har visserligen bara importerat några få album för att testa runt.

Skulle tro att Aperture importerar orginalet också för att du ska kunna skapa flera olika versioner av samma bild, så om du håller på med ett projekt så kan du visa din kund flera olika versioner av samma bild. :) (Dessutom är det inte heller kopior av orginalet utan bara lager inställningar som läggs på orginalet - känns lite dåligt förklarat, men får hoppas du förstår ändå :P )

Jo, fast iPhoto lägger väl alla justeringar i en kopia, så att man alltid kan återgå till original. I iPhoto dyker dessa två bilder upp som en, men Aperture lägger in originalet och den redigerade bilden som två bilder i en stack. Alla bilder blir dock bli taggade med 'original' eller 'edited' så man ser vilken som är vilken. Nåväl, det är väl bara att slänga originalet så är allt som det ska, förhoppningsvis :rolleyes:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har jag tittat på fawlty towers och Javisst Minister och känner mig lite gladare

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har jag tittat på fawlty towers och Javisst Minister och känner mig lite gladare

Vilken kanal?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Har suttit och finjusterat ett program jag utvecklat för att packa bilder väldigt effektivt.

Får se om det blir ett fint GUI ovanpå detta.

Edit: Noterar hur "The Dark Side" är här och spionerar.....

(MSN/The Borg.. err, Bing)

Redigerad av mikaellq

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skulle inte vilja påstå att fel låt vann. Hon var väl förhandsfavorit, fick bra poäng i omröstningarna och fick också flest röster. Bra låt och bra framträdande av en ung tös.

Salem al fakir eller vad han nu heter var också väldigt bra och egen favorit...

Hade inte hört vinnarlåten förrän ikväll och låten kommer jag inte ihåg, men framträdandet.. Hon gick verkligen rakt genom rutan - och det är ju direkt ingen nackdel i finalen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Californication S03E07!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker att det är rätt intressant hur den som fick flest röster/kom först över mållinjen/gjorde flest mål oftast är fel vinnare propellerbaver.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

God morgon! :kaffe: Hur går det med bil-letandet? ^_^

Somnade tidigt igår, men ska leta bil idag. Nu först :kaffe:

Redigerad av rickard1234

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Sweet :ThumbsUp:

Testade Aperture 3 häromda'n och fortsätter utvärdera idag, jag verkar äntligen hittat ett fotoprogram värt att lägga pengar på!

Har länge tyckt att iPhoto varit lite för begränsat, men uppskattat hur det sorterar bilderna. Till skillnad från Lightroom som visserligen har alla funktioner man kan tänkas vilja ha, men känns rörigt och opedagogiskt, trots (eller kanske 'på grund av') sitt styrda gränssnitt. Så nu får det nog bli en beställning på Apple Store ^_^ Konstigt dock hur Aperture importerar både den redigerade bilden och originalet från iPhoto-biblioteket. Får kika närmare på det där :fundersam:

Jag kanske är onödigt omständlig, men jag har alla mina bilder i iPhoto men redigerar i Photoshop. Jag tycker inte iPhoto gör det tillräckligt bra å andra sidan är det inte så många bilder jag pillar på. Bara de bästa. Å tredje sidan är jag väldigt dålig på PS så det blir bara enkla justeringar..... Å fjärde sidan så har jag ju programmen så jag slipper köpa ett till. :kaffe:

Redigerad av Axelman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Svenskt ljud? :fundersam: Såg en del av den (fultankad) för ett tag sen och råkade, utan att märka det, börja med "cd2". Dessutom med inbränd italiensk text. Får väl hyra den en dag istället :rolleyes:

Kom upp för någon timma sen (sovmorgon!), ätit frukost/middag/kvällmat, lyssnar på Kent och kikar igenom gårdagens bilder :kaffe:

Ljudmixningen alltså, svenskt gäng som verkar Stockholmsbaserat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Solen den skiner och solf.... hmmm... :rolleyes::skondans:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då var man vaken igen

tyvärr så fungerar inte skärmen till mac pron idag som den ska

skärmen går i viloläge bara en minut efter att man startar macen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Softar i soffan efter en trevlig och sen kväll igår!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varit ute en sväng med bilen i snöblasket, skit att denna snön kom... :irriteradtjej:

Tänker inte skotta bort det i vilket fall..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köpte lite fin köttfärs på gården igår så nu skall jag strax börja med en kålpudding.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köpte lite fin köttfärs på gården igår så nu skall jag strax börja med en kålpudding.

låter gott ....

det får bli vinterstudion här

när man inte kan starta skärmen bra

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska ut till garaget nu o montera in det nyladdade batteriet i bilen. :crossfingers:

Så ja.. bilen startade. :)

Men.. allt vatten o glykol jag fyllde på igår hade runnit ut. Skaplig läcka nånstans. Jag tror jag vet var o i morgon ska jag byta den slangen, samtidigt som jag häller kylarcement i systemet. Måste bara iväg o köpa glykol först.

Jag ska oxå fixa ännu en abrovinch genom att jorda extra mellan batteriets minuspol --> chassit och mellan motorn (generatorfästet) --> chassit. Det återstår att se om det fungerar. :crossfingers:

Nu ska jag bara ta det lugnt o fint idag. :kaffe:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Äntligen fungerar skärmen

Nu är det fri idrott i rutan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Äntligen fungerar skärmen

Nu är det fri idrott i rutan

Får man idrotta som man vill då? hihihi.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så ja.. bilen startade. :)

Men.. allt vatten o glykol jag fyllde på igår hade runnit ut. Skaplig läcka nånstans. Jag tror jag vet var o i morgon ska jag byta den slangen, samtidigt som jag häller kylarcement i systemet. Måste bara iväg o köpa glykol först.

Jag ska oxå fixa ännu en abrovinch genom att jorda extra mellan batteriets minuspol --> chassit och mellan motorn (generatorfästet) --> chassit. Det återstår att se om det fungerar. :crossfingers:

Nu ska jag bara ta det lugnt o fint idag. :kaffe:

Kylarcement har ställt till lika mycket elände som det fixat.... lycka till.... :ninja::ph34r: Själv skulle ja hellre slå i en halv burk med ingefära. Ett "Bosse Bildoktorn" typ räddning. Det sväller och fastnar i småhål utan att fördärva resten av kylsystemet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Får man idrotta som man vill då? hihihi.gif

Hej Niclas :)

ja det tror jag inte att de får....

vi minns ju hur det var med Colombanskan som man inte vet om det är en man eller kvinna

men det är ttydligen OK att byta namn och Nationalitet

därav att det är många från Qatar som deltar i VM

angående skärmen så vet jag inte vad felet beror på...

startar den inte på morgonen så skall man låta datorn vara avstängd en timme efter försöket

och sedan prova på nytt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag, brorsan och grannen har varit ute och kört med RC-bilarna på skaren som är på gården.

Nu är det kaffe som gäller!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...