Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

Och efter jobbet blev det Fish tank, bra engelskt drama (med svenskt ljud) och sedan några öl.

Svenskt ljud? :fundersam: Såg en del av den (fultankad) för ett tag sen och råkade, utan att märka det, börja med "cd2". Dessutom med inbränd italiensk text. Får väl hyra den en dag istället :rolleyes:

Kom upp för någon timma sen (sovmorgon!), ätit frukost/middag/kvällmat, lyssnar på Kent och kikar igenom gårdagens bilder :kaffe:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kom upp för någon timma sen (sovmorgon!), ätit frukost/middag/kvällmat...

Morrn morrn.. :kaffe:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Morrn morrn.. :kaffe:

God morgon! :kaffe: Hur går det med bil-letandet? ^_^

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, vad är det här? +4° o värsta solskenet? Det skulle ju snöa nu i helgen. :jultomte:

visst är det härligt

snart är all is och snö borta :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Röjt och städat i lägenheten. Passat på när tanten och barnen gått över till kompisar för tacos och melodifestival. Varit bortom för att äta middag och ska dit nu igen för att se det som är kvar av melodifestivalen.

Mycket att ta hand om blir det med fru och barn som är lite dåliga på att hålla efter sig i en tvåa på 70 kvm.

Inte blir det bättre av att tanten sparar på saker som ska säljas på loppis, men snart är det säsong för det igen som tur är. Hela klädkammaren full med saker som är för bra för att slängas. Blir en del pengar av det faktiskt, bara man slapp förvara det....emoticon-yuck.gif

Får skaffa fler och större byråer så vi får plats med våra kläder märker jag, trångt i klädkammen som bara den nu...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grabben fick titta på Merlin på TV, och var helt facinerad...

Nu har han viljat fäktas med mig hela kvällen

Vi har haft varsin flugsmälla.... :D

Nu är han sanslöst trött och ligger i sängen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Svenskt ljud? :fundersam: Såg en del av den (fultankad) för ett tag sen och råkade, utan att märka det, börja med "cd2". Dessutom med inbränd italiensk text. Får väl hyra den en dag istället :rolleyes:

Kom upp för någon timma sen (sovmorgon!), ätit frukost/middag/kvällmat, lyssnar på Kent och kikar igenom gårdagens bilder :kaffe:

God Morgon 666 eller snarare God Middag

jag har också sovit en timme på eftermiddagen

igår sa jag ju att jag var glad att kunna få sova ut på lördagarna idag var det dock ett undantag

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grabben fick titta på Merlin på TV, och var helt facinerad...

Nu har han viljat fäktas med mig hela kvällen

Vi har haft varsin flugsmälla.... :D

Nu är han sanslöst trött och ligger i sängen...

Stackars Poca .... du får aldrig vila när William hälsar på :hihihi:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

nej...och nu är han helt frisk, och full av rackartyg.....säger till mig att jag ska gå till sneckeboa..

Snacksaligaste grabb jag vi haft i familjen....men nu är han så trötter :nattinatti:

Till hösten ska han få ett syskon har det förtäljts mig...blir mitt 15:e barnbarn i så fall

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

nej...och nu är han helt frisk, och full av rackartyg.....säger till mig att jag ska gå till sneckeboa..

Snacksaligaste grabb jag vi haft i familjen....men nu är han så trötter :nattinatti:

Till hösten ska han få ett syskon har det förtäljts mig...blir mitt 15:e barnbarn i så fall

ja men en William får räcka för dig .... du får säga att du inte är 20 år längre.... fysiken är inte på topp

och att du helst vill sitta i fåtöljen istället

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God Morgon 666 eller snarare God Middag

jag har också sovit en timme på eftermiddagen

igår sa jag ju att jag var glad att kunna få sova ut på lördagarna idag var det dock ett undantag

Fick du inte sova ut idag? Gott med en eftermiddagslur i alla fall! :ThumbsUp:

Grattis Familjen Poca ^_^

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fick du inte sova ut idag? Gott med en eftermiddagslur i alla fall! :ThumbsUp:

Grattis Familjen Poca ^_^

Nej det blev det inte fick gå upp 8.30

jo den kändes välkommen

nu är man utvilad och kan sova ut i morgon

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack tack...

Nu är det lugnt fram till kl 7 imorgon bitti...sedan är det full rulle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej det blev det inte fick gå upp 8.30

jo den kändes välkommen

nu är man utvilad och kan sova ut i morgon

Sweet :ThumbsUp:

Testade Aperture 3 häromda'n och fortsätter utvärdera idag, jag verkar äntligen hittat ett fotoprogram värt att lägga pengar på!

Har länge tyckt att iPhoto varit lite för begränsat, men uppskattat hur det sorterar bilderna. Till skillnad från Lightroom som visserligen har alla funktioner man kan tänkas vilja ha, men känns rörigt och opedagogiskt, trots (eller kanske 'på grund av') sitt styrda gränssnitt. Så nu får det nog bli en beställning på Apple Store ^_^ Konstigt dock hur Aperture importerar både den redigerade bilden och originalet från iPhoto-biblioteket. Får kika närmare på det där :fundersam:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sweet :ThumbsUp:

Testade Aperture 3 häromda'n och fortsätter utvärdera idag, jag verkar äntligen hittat ett fotoprogram värt att lägga pengar på!

:fundersam:

Är det bågonting att ha då?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tittar på MR Bean på 5:an

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Är det bågonting att ha då?

Absolut, framförallt vinner det på sina penslar för min del.

Överlag lika enkelt som iPhoto, men med större möjligheter :yeahbaby:

Redigerad av DCLXVI

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Absolut, framförallt vinner det på sina penslar för min del.

Överlag lika enkelt som iPhoto, men med större möjligheter :yeahbaby:

härligt .... jag får undersöka programmet också

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

14 barnbarn? Jag som tycker det räcker så gott med ett energiknippe. Vete tusan hur man skulle hanterat 14...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har länge tyckt att iPhoto varit lite för begränsat, men uppskattat hur det sorterar bilderna. Till skillnad från Lightroom som visserligen har alla funktioner man kan tänkas vilja ha, men känns rörigt och opedagogiskt, trots (eller kanske 'på grund av') sitt styrda gränssnitt. Så nu får det nog bli en beställning på Apple Store ^_^ Konstigt dock hur Aperture importerar både den redigerade bilden och originalet från iPhoto-biblioteket. Får kika närmare på det där :fundersam:

Du tycker inte det (Aperture) är väldigt segt då? För min del är det enormt segt, tar en jävla massa minne, hade köpt det för en bra tag sedan annars. =/

Skulle tro att Aperture importerar orginalet också för att du ska kunna skapa flera olika versioner av samma bild, så om du håller på med ett projekt så kan du visa din kund flera olika versioner av samma bild. :) (Dessutom är det inte heller kopior av orginalet utan bara lager inställningar som läggs på orginalet - känns lite dåligt förklarat, men får hoppas du förstår ändå :P )

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tvättat bilen och kollat på melodifestivalen... Samma gamla snack, "fel låt vann!" eller?

post-46945-126851484183_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

14 barnbarn? Jag som tycker det räcker så gott med ett energiknippe. Vete tusan hur man skulle hanterat 14...

vår vän Friend får väl svara på det

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tvättat bilen och kollat på melodifestivalen... Samma gamla snack, "fel låt vann!" eller?

fin framruta och fin bild i den lilla rutan också

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skulle inte vilja påstå att fel låt vann. Hon var väl förhandsfavorit, fick bra poäng i omröstningarna och fick också flest röster. Bra låt och bra framträdande av en ung tös.

Salem al fakir eller vad han nu heter var också väldigt bra och egen favorit...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

har standarden på melodifestivalen blivit bättre i år .... eller är det som vanligt att det är inte musiken man

röstar på utam framträdandet på scenen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...