Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

Just plockat fram revbensspjäll ur frysen, blir middagsmaten idag.

det låter ju gott

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag gick ut och skulle såga en grej på min arbetsbänk. Men det blåser så hårt att jag gav upp. Det piskar snöflingor i ögonen och att då köra kapsågen känns inte bra....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag försöker fundera ut hur jag ska orka med den här arbetsdagen.

Kollegan har sjukanmält sig, men jag har lyckats få hit en annan kollega som kan lösa av mig så att jag iaf kan springa iväg och käka. Men resten av arbetsdagen kommer jag vara ensam.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Svär ve och förbannelse över Telia. Bredbandet har legat nere för 7000 Vänersborgare från klockan fem till strax före tolv på grund av ett trasigt kretskort!!!

Ska det behöva ta så lång tid att byta ett kretskort?

Innan jag hörde på radion om felet försökte jag ringa 90200 men det var 43 minuters väntan så det sket jag i.

-Bara att jobba i kapp, så ni som hinner ut i det härliga vädret kan väl skriva och berätta!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag försöker fundera ut hur jag ska orka med den här arbetsdagen.

Kollegan har sjukanmält sig, men jag har lyckats få hit en annan kollega som kan lösa av mig så att jag iaf kan springa iväg och käka. Men resten av arbetsdagen kommer jag vara ensam.

vilken tur att det finns sådana som ställer upp .... jag brukar få svårt med att få extra personal när det behövs

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Svär ve och förbannelse över Telia. Bredbandet har legat nere för 7000 Vänersborgare från klockan fem till strax före tolv på grund av ett trasigt kretskort!!!

Innan jag hörde på radion om felet försökte jag ringa 90200 men det var 43 minuters väntan så det sket jag i.

-Bara att jobba i kapp, så ni som hinner ut i det härliga vädret kan väl skriva och berätta!

Det är ett jättestort och jättedyrt kretskort som smids för hand av små alver som bara arbetar när de känner för det. :donjuan:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hoppas att det går snabbt då .... här ute är det minusgrader hela veckan ut

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det låter ju gott

Ja, man kan ju alltid hoppas.crossfingers.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Just plockat fram revbensspjäll ur frysen, blir middagsmaten idag.

Ja, man kan ju alltid hoppas.crossfingers.gif

vad blir det till kötträtten då?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vad blir det till kötträtten då?

Tar det i mattråden.wink.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trots att jag jag bytt generatorkol/laddningsregulator i bilen så laddas inte batteriet som det ska. Det var precis att den startade nu på väg hem från jobbet. :superirriterad:

--

Idag fyller mina katter år. De är födda 030303, så de är 7 år. Zeb :cake: Ollie :cake:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hipp hipp hurra :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En tur till Kungsbacka och bolaget, banken, och spelbutiken, jäklar vad tjälskador det börjar bli på sina håll..

Solen är förrädisk dessutom.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

snart mat här och sedan bege sig till klubbkvällen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trots att jag jag bytt generatorkol/laddningsregulator i bilen så laddas inte batteriet som det ska. Det var precis att den startade nu på väg hem från jobbet. :superirriterad:

--

Idag fyller mina katter år. De är födda 030303, så de är 7 år. Zeb :cake: Ollie :cake:

Då kan batteriet vara slut. Ibland håller ett nytt bilbatteri knappt två år sen kan det tvärdö. Är det en äldre bil kan du ha dålig jordning på batterikabel eller på startmotorkabel. Jordflätor byts eller gnuggas in med kopparfett så blir de som nya.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då kan batteriet vara slut. Ibland håller ett nytt bilbatteri knappt två år sen kan det tvärdö. Är det en äldre bil kan du ha dålig jordning på batterikabel eller på startmotorkabel. Jordflätor byts eller gnuggas in med kopparfett så blir de som nya.

Tack för tipsen. :yeahbaby: Ska försöka kolla jordningen. Iofs inte så lätt eftersom jag inte har tillgång till riktigt mekplats utan jag får stå i garaget med pannlampa o försöka kolla allt.

Jag har en VW Jetta -88 som gått klockrent fram tills för ett tag sen. Numera får jag köra med batteriladdaren över natten en ggn/femte dag ungefär. :fundersam:

Sitter o kollar Blocket efter en "ny" beg bil..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Åååh, jag får krupp den nya designen. Känns så konstig. Så är det ju iofs alltid när någonting man vant sig vid ändras. Förr eller senare kanske jag kommer tycka om den. Men jag tycker att den känns så fruktansvärt vänsterjusterat dock. Finns ju en helt tom vid ram till höger om innehållet,

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Åååh, jag får krupp den nya designen. Känns så konstig. Så är det ju iofs alltid när någonting man vant sig vid ändras. Förr eller senare kanske jag kommer tycka om den. Men jag tycker att den känns så fruktansvärt vänsterjusterat dock. Finns ju en helt tom vid ram till höger om innehållet,

Om du kör Safari kan du ju be Tatari skicka CSS-mallen för forumet! :D

BTW: Följer du med på fotomässan i år (10 April)?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

nu har man ätit gott och skall snart ge sig iväg i den kyliga kvällen

förhoppningsvis är det sandat nu så man slipper krypa fram idag

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Installerat Mikaels script för Safari och nu går forumet som en ilsken giftkobra! Makalös skillnad!!! Dessutom bli forumet lika brett som tidigare.

https://forum.macworld.se/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=59406

den kommer här :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Ska strax upp till grannens katt o efter det på möte med HGF. Kommer att bli invald som vice ordförande i styrelsen för den lokala hyresgästföreningen. Kommer att gå fort efter vi bara gör en konstituering idag. :kaffe:

Redigerad av rickard1234

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du kör Safari kan du ju be Tatari skicka CSS-mallen för forumet! :D

BTW: Följer du med på fotomässan i år (10 April)?

Nu kör jag ju tyvärr firefox, så det går nog inte. Men jag tycker att man inte borde behöva köra massa haxxor-grejor för att få nånting att se drägligt ut. Om man är inne i meddelandeeditorn ser det dock bra ut. Ska nog vara där hela tiden i så fall. :P

Tyvärr följer jag nog inte med, eftersom jag är i Uppsala på Uppcon då.

Nu ska vi designa kretskort till min robot till Robot-EM i Wien.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

sträckt mig duktigt på gymmet... Dra mig baklänges vad ont det gör!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Tack för tipsen. :yeahbaby: Ska försöka kolla jordningen. Iofs inte så lätt eftersom jag inte har tillgång till riktigt mekplats utan jag får stå i garaget med pannlampa o försöka kolla allt.

Jag har en VW Jetta -88 som gått klockrent fram tills för ett tag sen. Numera får jag köra med batteriladdaren över natten en ggn/femte dag ungefär. :fundersam:

Sitter o kollar Blocket efter en "ny" beg bil..

Har du testat batteriet så du är säker på att det inte är det som orsakar problem? Ett nytt är ju billigt.... Åk till en mac/verkstad/batterifirma och be dem testbelasta batteriet för att se hur det mår.

...

Vi hade en Jetta 88 GL blåmetallic för ett par år sedan. Men den läckte in vatten och började mögla så vi fick ge bort den...

Redigerad av Axelman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lagar mat... Blir hemmalagad (naturligtvis) potatismos samt pannbiff med "dagens kryddblandning" från kryddhyllan för en unik upplevelse.

Annars mest varit ute idag, letat efter ett fel på bakbromsarna på bilen, då det har framförallt vid högersväng skrapat vänster bak. Det visade sig vara en låsring till bromscylindern som försvunnit och vid bromsning/högersväng tog mot insidan på bromstrumman och förde ett väldans väsen. Var inte helt lätt att hitta det felet, då cylindern vid visuell inspektion satt rätt. Tar lite tid att riva bromstrummor, har gjort det några gånger idag. Fick ner till järnaffären och utan att veta rätt storlek plocka ut några låsringar som såg lagom stora ut. Det visade sig att just "rätt" storlek var slut (naturligtvis) så den minsta jag köpta var storleken under den som var slut, men jag fick på den.. pilliga små rackare utan rätt verktyg. Så för tillfället så är allt bra med bromsarna....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...