Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Tryck över bröstet är ett vanligt stress/ångest-symptom. Brukar kunna botas med avslappning. Det kan också komma från magen, gasbildning i tjocktarmen som går ett ärevarv runt magen kan trycka på diafragma. Motion brukar bota det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner ett lätt tryck över bröstet när jag suttit med lite böjd rygg ett tag. Puls OK och det känns inget om jag andas våldsamt. Sträcker jag på mig så känns det bra igen.

 

God Natt!

:geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är irriterande att man inte kan skriva inlägg på forumet i dess "LoFi"-version. När man surfar på mobilen är det jäkligt surt att behöva välja mellan att snabbt och billigt ladda ner sidorna (LoFi) eller vänta minuter på att alla feta jävla loggor och överviktiga (i byte räknat) grafikelement ska ladda bara för att få möjlighet att skriva inlägg.

 

:angry2::angry2::angry2:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit ute på min morgonrunda, man blir pissesur då det duggar fint fint och luften har 200% luftfuktighet..minst..

Blir inga D-vitamin doser när man är ute nu...deppväder..

Mötte ett par otäck pitbullhundar och deras husse..ser lika otäck ut han också förresten... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är irriterande att man inte kan skriva inlägg på forumet i dess "LoFi"-version. När man surfar på mobilen är det jäkligt surt att behöva välja mellan att snabbt och billigt ladda ner sidorna (LoFi) eller vänta minuter på att alla feta jävla loggor och överviktiga (i byte räknat) grafikelement ska ladda bara för att få möjlighet att skriva inlägg.

 

:angry2::angry2::angry2:

 

Alla borde använda tex JPEG4Web eller något liknande program för att göra tex bilder betydligt mindre, behöver inte lägga upp en full 7mb-fil för att visa en bild 0,5 räcker gott och blir över. Även med en fast lina på många mb är det segt att ladda in forumsidor. Och idag är det segt som sirap av något skäl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla borde använda tex JPEG4Web eller något liknande program för att göra tex bilder betydligt mindre, behöver inte lägga upp en full 7mb-fil för att visa en bild 0,5 räcker gott och blir över. Även med en fast lina på många mb är det segt att ladda in forumsidor. Och idag är det segt som sirap av något skäl.

 

Jag tror nästan att man kan krympa bilden en bra bit under 0,5 MB för att få den "internet-anpassad". :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar förebereda för julen i butiken.

 

 

Edit: äsch, gick inte bra att länka tomten.

Redigerad av iLantz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla borde använda tex JPEG4Web eller något liknande program för att göra tex bilder betydligt mindre, behöver inte lägga upp en full 7mb-fil för att visa en bild 0,5 räcker gott och blir över. Även med en fast lina på många mb är det segt att ladda in forumsidor. Och idag är det segt som sirap av något skäl.

 

Ja, men de värsta bovarna är själva forumloggorna och grafikelementen i själva forumet. En forumöversikt tar nästan 2 MB för att ladda - det är fan inte acceptabelt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De här rörliga annonserna är pest på nätet. Aftonbladet och Expressen tar evigheter att ladda in trots att jag har 8mb fast uppkoppling, 6,62 mätt i går eftermiddag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njuter av att ha huset för mig själv en stund :kaffe:

-Inte helt fel å får rå sig själv ibland. Nästan lite avundsjuk, här övar två stycken inför kvällens konsert. -Jag får spader på jullåtar snart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får ett liknande symptom när jag antingen lyft tungt eller helt enkelt suttit fel, framåtlutad.

Har en kontorsstol av en enkel och typisk sort att sitta på framför datorn. Den har ett ryggstöd som är av den mindre och ovala sorten som passar utmärkt mot min rygg strax under skulderbladen.

 

När jag blir trött i ryggen och känner det där "trycket" över bröstet så sträcker jag mig bakåt så mycket jag bara kan på stolen tills det knakar till i mitten av bröstet. Otroligt skönt! B)

 

Nattinatti. :nattinatti:

Jag satt i soffan med lite lätt framåtböjd rygg. Kanske inte världens mest ergonomiska ställning.

Tryck över bröstet är ett vanligt stress/ångest-symptom. Brukar kunna botas med avslappning. Det kan också komma från magen, gasbildning i tjocktarmen som går ett ärevarv runt magen kan trycka på diafragma. Motion brukar bota det!

Ärtsoppan kanske?

Var lite jobbigt att cykla till jobbet idag, regnet kändes riktigt stickande i ansiktet ibland och en bit var jag tvungen att gå eftersom det kom för kraftiga vindbyar från sidan. Tog ca 50 % längre tid än vanligt till jobbet.

Nu ska jag inleda torsdagen med en laddning ärtsoppa, men jag gissar att jag gjorde onödigt stora portionspåsar.

 

Tydligen var det inget allvarligt eftersom jag sov gott och överlevde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Inte helt fel å får rå sig själv ibland. Nästan lite avundsjuk, här övar två stycken inför kvällens konsert. -Jag får spader på jullåtar snart!

 

Fattar vad du menar. Julmusik är trevligt, i måttliga mängder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar vad du menar. Julmusik är trevligt, i måttliga mängder.

 

Jag tror att Nabben tog del utav den måttliga mängden för länge sedan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar vad du menar. Julmusik är trevligt, i måttliga mängder.

 

-Här började de öva i september! :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit ute i det underbara mörka gråmulna regniga vädret.

Nu skal jag strax börja med en kålpudding och en kålsoppa. Goa grejjer de.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag blir trött i ryggen och känner det där "trycket" över bröstet så sträcker jag mig bakåt så mycket jag bara kan på stolen tills det knakar till i mitten av bröstet. Otroligt skönt! B)

 

Har bara känt det knaket i bröstet en gång, men skönt var det. ^_^

 

En träningskompis till mig i jiu jitsun brukade "lyfta mig" bakifrån samtidigt som han klämde åt med båda sina armar runt min bröstkorg medans jag stod med armarna i kors o händerna på nyckelbenen. Om det görs rätt så är det ett j-t effektivt sätt att lossa spänningar i ryggraden.

 

Han reagerade riktigt kraftigt en gång när det knakade fyra ggr / när fyra kotor släppte loss, rakt in i bröstkorgen på honom. Skönt var det iaf. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...