Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

YIPPIE, nu sitter man på en buss full med pensionärer :D skönt att det är pensionärer istället för skrikande fjortisar :D

En annan hamnade just på en sån buss, massa gymnasieelever som skulle till fysiken och träna...

Tur man har ljudisolerande lurar :rolleyes:

 

Men jag måste börja handla oftare, blir så deprimerande dyrt vid varje tillfälle som jag gör nu :(

Redigerad av Tatari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upptäckte nyss att Mighty Mouse är riktigt bra...i Windows :deppig:

 

Där är det inte så seg och oprecis. Jävligt märkligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upptäckte nyss att Mighty Mouse är riktigt bra...i Windows :deppig:

 

Där är det inte så seg och oprecis. Jävligt märkligt.

 

Luurt :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upptäckte nyss att Mighty Mouse är riktigt bra...i Windows :deppig:

 

Där är det inte så seg och oprecis. Jävligt märkligt.

Det beror på att windows har en mer linjär musacceleration.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på att windows har en mer linjär musacceleration.

 

 

Nåt positivt med Windows då :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Podge, styvsonen, säger att Sennheiser är mycket bra med utmärkt frekvens respons. :ThumbsUp:

 

Köpte ett par på 60-talet, de låter bra än!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skål! :kaffe:

Skål på sig själv 666

 

snart är det jobbardags ....

 

jag har nyligen kollat vad som skall göras i kväll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på att fixar till boutredningen efter svärmor.

papper papper...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svär över chefer som ska lägga sig i schemaläggning. :utskallning:

Nu vill dom ha ett schema som varken bra för mig,min chef eller butiken. :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lider!!! Nånting gick åt helvete med min kära Macbook i helgen, för den vägrade starta ordentligt i morse. Så nu sitter jag på en av skolans Windowsdatorer (tänk vad mycket reklam det var på den här sidan) och skriver. Ska försöka få igång den under eftermiddagen. Har ett hål på 2 timmar samt ett labbhandledningspass på 2 timmar efter det att jobba. Förhoppningsvis var det inte nåt så pass allvarligt att en ominstallation inte löser det. Dessutom hoppas jag att min externa hdd med backups inte dog heller. DET vore jobbigt. Jag visste jag borde ha köpt en extra förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på att fixar till boutredningen efter svärmor.

papper papper...

Ja. det blir en del.

Min nyligen avlidna svärmor ägde väl inget av värde men likväl ska det vara papper på allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Nu har Securitas varit här och borrat upp larmet! Gick snabbt, verkar ju vara lätt att använda också...känns ju...bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lider!!! Nånting gick åt helvete med min kära Macbook i helgen, för den vägrade starta ordentligt i morse. Så nu sitter jag på en av skolans Windowsdatorer (tänk vad mycket reklam det var på den här sidan) och skriver. Ska försöka få igång den under eftermiddagen. Har ett hål på 2 timmar samt ett labbhandledningspass på 2 timmar efter det att jobba. Förhoppningsvis var det inte nåt så pass allvarligt att en ominstallation inte löser det. Dessutom hoppas jag att min externa hdd med backups inte dog heller. DET vore jobbigt. Jag visste jag borde ha köpt en extra förut.

 

Håller tummarna att en ominstallation löser problemet :geros::crossfingers:

 

Ska försöka sluta lite tidigare idag... vill bara hem och kasta mig framför Fallout igen :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En riktig skitdag, sov inget vidare i natt. Mardrömmarna avlöste varandra.

Och när man väl vaknar och går upp så kommer oroskänslorna för jobbet fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En riktig skitdag, sov inget vidare i natt. Mardrömmarna avlöste varandra.

Och när man väl vaknar och går upp så kommer oroskänslorna för jobbet fram.

 

Inte bra :detvarintejag::geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde skatteverket, först gick det inte alls att komma fram, många som ringde, återkom.

Gav mig inte, och till slut kom jag fram, en röst upplyste mig om att 103 handläggare tar hand om ditt samtal, du placeras nu i kö..och får nr 84..

 

Var nära lägga på, men så återkom rösten rätt snabbt, och sa att nu var det 77 före, så jag vänta, tog nog inte fem minuter förrän det var min tur. Var inte illa.

Tänk om det varit så på andra myndigheter och support, som man kan få vänta timmar..

 

Ville veta om man redan nu kunde få veta vad svärmor skulle få tillbaka på skatten, hade jag redan på känn att man inte kunde, men det är alltid gott att ha frågat.

Rör sig om nån dryg hundring som vanligt den gamla får, men det ska ju "redovisas" .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säljer en cykelram i dag.

 

Pengarna är redan på kontot, så om en stund ska jag skicka iväg paketet via Bussgods.

 

 

I förmiddags lekte vi med ett Excel-blad som räknar fram tryck och temperatur för ett bergprovs senaste metamorfa händelse utifrån de olika ingående mineralens inbördes fördelning av katjoner. 532°C och 7750 bar, tror jag det blev till slut. Det motsvarar ett djup på ca 22 km ner i jordskorpan.

Redigerad av ClCdCm
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte bra :detvarintejag::geros:

 

Tack. :geros:

 

Det är ju mer eller mindre en vanlig måndag egentligen. :chockadskeptisk:

Det snöar ute, det ger mig någon form av lugn. Kaffet puttrar, letar fram passande musik för min sinnesstämning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nåt verkar ha skitit sig med hårddisken i macbooken, eftersom den inte hittar nånting när jag försöker installera Leopard. Vad gör man då tro? :oroligoledsen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har Securitas varit här och borrat upp larmet! Gick snabbt, verkar ju vara lätt att använda också...känns ju...bra?

Aa, vi hade securitas larm i vårt gamla hus, och sen så flyttade vi och ville behålla securitas och då fick vi en skit konstigt larmdosa som var mer eller mindre omöjlig att använda :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått nackspärr.

:geros:

 

Finns det nån kod att låsa uppp den med kanske? -_-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...