Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden

Axelman

Rekommendera Poster

Ja absolut kan man lära sig utan att gå på körskola! Jag hade absolut inte behövt alla de lektionerna (halvtimmeslektioner) men jag förstår inte hur folk kan lära sig köra om de inte har några förhandskunskaper på 5 gånger.

Så du tror inte att man kan lära sig av sina föräldrar?

Att kunna köra bil innan man börjar på körskola?

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • Svars 256,2k
  • Created
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

• ronny

41125

• Axelman

19982

• Alix

15662

• Pocahontas

13074

Mest aktiva i detta ämne

Populära inlägg

Har blivit morfar idag! 

Nu har jag sagt upp mig som moderator från detta vuxendagis. Dels är det en gnällnivå som hos femåringar, men den totala avsaknaden av hjälp och stöttning från MW är noll och intet. Jag vill inte läng

Äntligen är sista rycket med grävarn gjort. De byggde en nedgång vid garageporten i källaren som ska bort och ersättas i höst med dörr och fönster. Från krigszon till hyfsad gård.... ( "Kulorna" sprut

Uppladdade bilder

Så du tror inte att man kan lära sig av sina föräldrar?

Att kunna köra bil innan man börjar på körskola?

Självklart kan man lära sig av sina föräldrar men tro inte att alla föräldrar är så bra att lära sig av. Men ni ska inte inbilla er att man är perfekta bilförare den dagen ni har körkortet i handen. Många ungdomar gör det och då slutar det inte bra för alla heller. Dessvärre.

Länk till inlägg
Självklart kan man lära sig av sina föräldrar men tro inte att alla föräldrar är så bra att lära sig av. Men ni ska inte inbilla er att man är perfekta bilförare den dagen ni har körkortet i handen. Många ungdomar gör det och då slutar det inte bra för alla heller. Dessvärre.

Nej, det vet jag.

Kommer aldrig att inbilla mig som en skillad bilförare, andra bilförare kan göra de surt för en också.

Länk till inlägg

När jag klarade uppkörningen sade inspektören när han gav mig mitt körkort (ja, jag är så gammal att jag fick kortet direkt i handen): "Detta betyder inte att du kan köra bil, bara att du e tillräckligt duktig för att få öva på egen hand." Det är en mening som jag gladeligen citerar till höger och vänster eftersom den är så bra. (Ju äldre jag blivit desto mer håller jag med.)

Länk till inlägg
"Detta betyder inte att du kan köra bil, bara att du e tillräckligt duktig för att få öva på egen hand."

Riktigt bra sagt! Många tror att körkortet innebär att de klarar av allt men det är ju helt och hållet som han sa; att man får friheten att öva själv.

Länk till inlägg

Har finslipat min opposition till morgondagen... Ska bli kul att träffa alla kamraterna på högskolan igen nu efter julen.

Nä, nu ska jag sova :nanakudde:

Länk till inlägg
På dåligt humör..

Får bli till att somna till Cannibal Corpse.

Ajdå :(

Länk till inlägg

Ja, nu är det nog sovdags här också.

Ingen bra dag för mig. Vaknade mitt i natten av att jag kände mig olustig i kroppen. Hjärtat fyrade av rejäla extraslag av och till, och jag sov dåligt.

Morgonen gick inget vidare alls. Under eftermiddagen blev jag pigg nog att ta mig upp till Cremona för att köpa kursboken, men mådde pyton när jag kom fram dit. Tog det jäkligt lugnt på hemvägen. Hade som tur var kraftig medvind då... :)

Väl hemma var det som om jag var full, nästan. Kände mig yr och konstig. Magen kändes som om den bara hade stannat av. Liksom inget liv i den.

Mot kvällen blev det lite bättre igen, och efter kvällsmaten piggnade jag till ordentligt. Men helt bra är det inte.

Rackarns diffusa symtom alltså! Känner mig seg och trött i benen, aningen svullen i halsen (men inget gör ont) och onormalt trött. Ingen snuva. Ingen hosta. Ingen värk i kroppen. Ingen huvudvärk.

Mysko!

Länk till inlägg

Ingen bra dag för mig. Vaknade mitt i natten av att jag kände mig olustig i kroppen. Hjärtat fyrade av rejäla extraslag av och till, och jag sov dåligt.

Morgonen gick inget vidare alls. Under eftermiddagen blev jag pigg nog att ta mig upp till Cremona för att köpa kursboken, men mådde pyton när jag kom fram dit. Tog det jäkligt lugnt på hemvägen. Hade som tur var kraftig medvind då... :)

Väl hemma var det som om jag var full, nästan. Kände mig yr och konstig. Magen kändes som om den bara hade stannat av. Liksom inget liv i den.

Mot kvällen blev det lite bättre igen, och efter kvällsmaten piggnade jag till ordentligt. Men helt bra är det inte.

Rackarns diffusa symtom alltså! Känner mig seg och trött i benen, aningen svullen i halsen (men inget gör ont) och onormalt trött. Ingen snuva. Ingen hosta. Ingen värk i kroppen. Ingen huvudvärk.

Mysko!

:geros:
Länk till inlägg

Mysko!

:geros:
Länk till inlägg
Mattiasgbg
En halvtimme kvar på jobbet.

Sen ska jag hem och antagligen skissa lite mer på helgens pinup fotografering.

Fulltecknat schema i helgen, 3 tjejer skall fotas på 2 dagar och i detta skall smink och kläder passas in.

Fast smink och kläder är jag relativt befriad ifrån, det tar mina 2 medarbetare hand om, men jag kommer nog vara med och peka och tycka.

Jag får äran att kånka väska med kamera och tillbehör för ca 5-6kg, min vanliga data väska med en extra kamera samt diverse tillbehör OCH en fet väska med 2st studio blixtar som väger in på runt 20-25kg.

Hoppas jag inte behöver åka pendel med allt det...

Får man fråga vad det här pinupandet ska resultera i? Jag trodde du skulle måla en tavla, men det verkar vara mycket fotograferande för en enda tavla. Eller vill du blanda ihop flera modeller till en som inte är igenkännbar?

Länk till inlägg
På dåligt humör..

Låter som bra godnatt-musik :P

På tal om Cremona så kanske jag borde gå och kolla upp kursboken för Hållfastighetsläran. Båda vilken det är och vart man får tag på den billigast.

Testa googla på det. Google sägs vara väldigt bra på att ställa diagnos (eftersom dom hittar rätt wikipediasida).

Gissning är väl bara att du kanske har sovit för lite.

Nej, nu blir det faktiskt sovdags här också. Lovade att jag skulle lägga mig efter att ha läst ifatt ännu ett år på serien.

Länk till inlägg
rickard1234
Jag körde flera gånger i veckan hemma sen dagen jag var 16. Tog två lektioner på körskola, hade 2 fel på teoriprovet och klarade första uppkörningen galant, i Göteborg. Gubben hade inget att anmärka på

Man kan visst lära sig köra bil utan körskola

När jag tog B-körkortet så körde jag enbart privat (med far), men det var innan re nyare, hårdare reglerna innan privat uppkörning kom till.

Jag klarade iaf teori o uppkörning på en gång. Hade körkortet i handen direkt efter uppkörningen. Kostade ca 1100:- då i okt 1988. ^_^

Länk till inlägg
Carlisle_united
Får man fråga vad det här pinupandet ska resultera i? Jag trodde du skulle måla en tavla, men det verkar vara mycket fotograferande för en enda tavla. Eller vill du blanda ihop flera modeller till en som inte är igenkännbar?

Det skall resultera i ett hobby projekt till en bok.

Jag och de två jag jobbar med (frugan och en av våra vänner) ska efter att vi har fotograferat klart alla modeller under det här året, sätta oss ner och formge en bok som sen varje model som varit med ska få.

Vi gör det mest för att vi tycker att det är en så kul idé och att alla typer av tjejer ska fotas allt från smala till runda till gravida.

Det började som en kul grej men nu har det växt till en jättegrej med möten, telefonkonferancer och massor med jobb, fast det är helt klart värt det.

Jag trodde jag skulle få kanske 3-4 modeller att ställa upp nu har vi uppe i nästan 15 modeller.

Länk till inlägg

Synd att det inte är för allmänhetens beskådan Carlisle, verkar vara ett fint projekt :ThumbsUp:

Nix, inget fyndande. Insåg nyss att prylkontot snarare står på minusbelopp just nu, får hålla lite i pengarna.

Så får det bli ibland :sorry:

På dåligt humör..

Haha, hoppas det gjorde susen :crossfingers:

Trekvartsjobbkommen till tisdagen. Nu väntar Ikeabygge.

Länk till inlägg

Just kommit till jobbet, började dagen med att vara utelåst i 30 min. :D Fast jag var innelåst, kom bara inte åt mitt kontor.

Länk till inlägg
När jag tog B-körkortet så körde jag enbart privat (med far), men det var innan re nyare, hårdare reglerna innan privat uppkörning kom till.

Jag klarade iaf teori o uppkörning på en gång. Hade körkortet i handen direkt efter uppkörningen. Kostade ca 1100:- då i okt 1988. ^_^

Jag hade ingen att köra med.

provade två gånger med min far, men det gick inget bra. :chockadskeptisk:

Tog 11 lektioner istället, men så hade jag ju båge kort innan och då gick det ju lätt. post-15957-1231828558_thumb.gif

Redigerad av friend
Länk till inlägg

..får ni bara B-körkort? Jag fick AB! ..och jag drömmer om en Traja,, Bonneville 750...svart med kåpa... wow

-För övrigt tycker jag att körskoleutbildningen ska integreras med gymnasieskolan. -Som folk kör skulle de behövt en 200-300 timmars körutbildning.

Länk till inlägg

Från DN:

Längre ringfinger ett framgångsrecept.

Framgång på börsen går att spåra i ringfingrets längd. Aktiehandlare som gör snabba affärer och har ett långt ringfinger i förhållande till pekfinger tjänar mer pengar och stannar fler år i yrket än kolleger med kortare dito. Det visar en ny vetenskaplig studie från England.

Hmmm.

Mitt ringfinger är nästan 1 cm längre än pekfingret.

Kanske skulle jag byta branch. :fundersam:

Länk till inlägg

På tal om tidningar... läste ni frågan för dagen i Aftonbladet igår?

(Huruvida Tintin tänder på Kapten Haddocks håriga bringa eller ej),

enligt förtexten till bilden har Tintin "outats" som gay...

Vad fan är det för ord? Det är väl ändå att dra svengelskan till sin spets? <_<

Efter en snabbsökning verkar det som att samma ord använts i andra artiklar om Tintins läggning...

Vad är det för fel på "gick ut med", "tillkännagav" m.m.?

Jag språk-spyr.

Redigerad av DCLXVI
Länk till inlägg
På tal om tidningar... läste ni frågan för dagen i Aftonbladet igår?

(Huruvida Tintin tänder på Kapten Haddocks håriga bringa eller ej),

enligt förtexten till bilden har Tintin "outats" som gay...

Vad fan är det för ord? Det är väl ändå att dra svengelskan till sin spets? <_<

Efter en snabbsökning verkar det som att samma ord använts i andra artiklar om Tintins läggning...

Vad är det för fel på "gick ut med", "tillkännagav" m.m.?

Jag språk-spyr.

Kvällspressen förnyar sig i alla fall, de senaste 50 åren har de varit åldersfixerade, Kalle 56, Ullla 37, Inger 21, de har missat var folk bor men aldrig deras ålder. Nu kommer det senaste: Kalle bög 56, Ulla flata 37, Inger karltokig 21, :D

Länk till inlägg
  • sevensleeper changed the title to Vad jag gör idag-tråden

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...