Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Nu när ex-frun har flygit och farit till Obamanland kan jag ta det lugnt

och fira jul med ljus, musik, mat, gottis, lite trevligt pyssel och en skvätt TV medan jag tittar på glöggen. :borstatanderna:

det låter bra jag skall få upp fler jultrådar så vi slipper hålla på med dubbletter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kom ändå värmepumpskillen och kollade lite på pumpen, han hade en annan teori om nån pryl som kunde spöka.

Sedan hörde hur innerdelen lät, och skulle skaffa en annan motor, det är fel sorts lagring i denna.

 

Kineserna har satt in en annan, några spänn billigare fläktmotor som är för Airconditionapparater utomhus, ser exakt lika ut, bara lagringen som skiljer, och en bokstav i detaljnumret.

Lagringen torkar och fläkten börjar gnissla och låta. Så han skaffar hem en ny fläktmotor, ursprungligt fel alltså.

 

Har funderingar på att skaffa en luft/luftpump till på övervåningen och han var med och tittade på den plats där jag i så fall tänk mig, men han ville flytta den en meter åt sidan, och jag ansåg att det hade han rätt i.

 

Fick tips om att skaffa en billig energimätare att sätta i det vägguttag som värmepumpen är ansluten till.

Har faktiskt inte tänkt på förut, finns på Clas Ohlson såg jag för nån hunndring, så kan man se vad pumpen drar och kostar i drift.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kom ändå värmepumpskillen och kollade lite på pumpen, han hade en annan teori om nån pryl som kunde spöka.

Sedan hörde hur innerdelen lät, och skulle skaffa en annan motor, det är fel sorts lagring i denna.

 

Kineserna har satt in en annan, några spänn billigare fläktmotor som är för Airconditionapparater utomhus, ser exakt lika ut, bara lagringen som skiljer, och en bokstav i detaljnumret.

Lagringen torkar och fläkten börjar gnissla och låta. Så han skaffar hem en ny fläktmotor, ursprungligt fel alltså.

 

Har funderingar på att skaffa en luft/luftpump till på övervåningen och han var med och tittade på den plats där jag i så fall tänk mig, men han ville flytta den en meter åt sidan, och jag ansåg att det hade han rätt i.

 

Fick tips om att skaffa en billig energimätare att sätta i det vägguttag som värmepumpen är ansluten till.

Har faktiskt inte tänkt på förut, finns på Clas Ohlson såg jag för nån hunndring, så kan man se vad pumpen drar och kostar i drift.

 

Jag har fått tipset att det är den billigare vita man ska köpa för den klarar motorer bättre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått tipset att det är den billigare vita man ska köpa för den klarar motorer bättre...

 

 

Satt och funderade på vilken som var bäst, tänkte att den dyrare var bättre, den vita ser visserligen snyggare ut.

 

Köper nog två vita, en till all min datorutrustning också, frugan säger att "det måste kosta att allt detta står på"

Vilket inte jag tror, men upp till bevis :irriteradtjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollar på Kunskap och vetande, handlar just nu om sannolikhetskalkyler, intressant ämne

 

SVT 2

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit på studiebesök idag inför mitt projektarbete i skolan, jag och fyra andra kompisar har fått i uppdrag att hjälpa en aluminiumfoliefabrik att titta på deras glödgningsugnar, och försöka lista ut om de kan göra några ekonomiska och energimässiga besparingar.

 

Lite klurigt, men vi är fem duktiga killar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Forumet uppe igen. :galetglad:
Har forumet varit nere? :o

Tror jag valde rätt tid att gå på stan och umgås med polare. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt råd till den som vill testa är: Köp en Old Speckled hen på bolaget och smaka. Om man gillar den köp en Tom Caxton real ale-sats samt en burk ljust ohumlat flytande maltextrakt och följ instruktionerna.

Är man nöjd med resultatet är det bara att gå vidare och förfina tekniken, ev tillsätta mer humle osv.

Provade nyss en, helt ok! :) Stog bredvid favorit ölen på bolaget, New Castle.

Får fundera på det här med att brygga själv, men tror det kan bli lite svårt i en etta. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit på studiebesök idag inför mitt projektarbete i skolan, jag och fyra andra kompisar har fått i uppdrag att hjälpa en aluminiumfoliefabrik att titta på deras glödgningsugnar, och försöka lista ut om de kan göra några ekonomiska och energimässiga besparingar.

 

Lite klurigt, men vi är fem duktiga killar ;)

Jasså, du ska ut till Skultuna och härja du :huh:

Om du ber snällt kan du nog få en storköksrulle aluminiumfolie, räcker ungefär en livstid!

 

 

 

Ser fortfarande på Pulp Fiction...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärtsoppa? :hihihi:

 

Faktiskt inte. :)

Det var längesen jag åt det, det får kanske bli det på fredag. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktiskt inte. :)

Det var längesen jag åt det, det får kanske bli det på fredag. :ThumbsUp:

:utskallning: TORSDAG!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit hemma hos tjejen o försökt installera ett trådlöst nätverk på hennes Pc.. :stjarnsmall:

När jag tycker sånt är svårt på Mac så är det f-n nästintill omöjligt på Windows!

Och nej, det gick inte heller.

 

Nu är det läge för en kvällsmacka o sen är det läggdags. Konstant (tand)värk (nu i elva dgr) gör en lätt lite trött.. :gaspar:

Redigerad av rickard1234
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har forumet varit nere? :o

2 gånger tom. för grävarbete eller nått. :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns lite tomt idag, en biodlade vän, och läkare (med) har gått bort läste jag i dagens tidning.

 

Lungcancer tog hans liv, han har varit rökare, slutade för drygt tio år sedan då han fick sin första cancer.

 

Trodde sig vara fri från den, och han och hans fru började lära sig biodling hos mig, och de blev jätteduktiga.

Var så glada för att jag delgett dem min kunskap, så de bestämde sig att alla som deltog i den kursen skulle träffas en gång varje höst hemma hos dem, och prata bi och provsmaka årets honung.

Det gjorde vi i 7 år, hade så smått blivit en tradition.

I år blev det ingen träff...

 

I våras slog cancern till igen, snabbt, och skoningslöst.

Mötte honom för en månad sedan på vår förenings 70-årsfest och han såg rätt pigg ut efter den intensiva behandling han fått under sommar/höst, och jag skjutsade hem honom nån timma innan festen var över, då han inte orkade närvara hela tiden ut.

 

Det såg ut att gå framåt i hans behandling, och han kände sig allt bättre sa han.

Det hjälpte inte cancern var starkare.

Livet är grymt, han var en jättefin och en människa med glimten i ögat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns lite tomt idag, en biodlade vän, och läkare (med) har gått bort läste jag i dagens tidning.

 

Lungcancer tog hans liv, han har varit rökare, slutade för drygt tio år sedan då han fick sin första cancer.

mycket tråkigt när något sådant händer :deppig::geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns lite tomt idag, en biodlade vän, och läkare (med) har gått bort läste jag i dagens tidning.

 

Lungcancer tog hans liv, han har varit rökare, slutade för drygt tio år sedan då han fick sin första cancer.

 

Trodde sig vara fri från den, och han och hans fru började lära sig biodling hos mig, och de blev jätteduktiga.

Var så glada för att jag delgett dem min kunskap, så de bestämde sig att alla som deltog i den kursen skulle träffas en gång varje höst hemma hos dem, och prata bi och provsmaka årets honung.

Det gjorde vi i 7 år, hade så smått blivit en tradition.

I år blev det ingen träff...

 

I våras slog cancern till igen, snabbt, och skoningslöst.

Mötte honom för en månad sedan på vår förenings 70-årsfest och han såg rätt pigg ut efter den intensiva behandling han fått under sommar/höst, och jag skjutsade hem honom nån timma innan festen var över, då han inte orkade närvara hela tiden ut.

 

Det såg ut att gå framåt i hans behandling, och han kände sig allt bättre sa han.

Det hjälpte inte cancern var starkare.

Livet är grymt, han var en jättefin och en människa med glimten i ögat.

 

Riktigt trist.... mötte en rörmokare igår som jag känner lite grann och plötsligt fick jag reda på att han är nyopererad för prostatacancer..... :wacko: Jag HATAR VERKLIGEN CANCER ända innifrån hjärtat!!!!!! :pinch: :pinch: :ph34r:

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades komma iväg och träna idag igen! Nu har jag puttrat på i över två veckor och konstigt nog har jag nästan kommit i närheten där jag slutade för ett halvår sedan... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades komma iväg och träna idag igen! Nu har jag puttrat på i över två veckor och konstigt nog har jag nästan kommit i närheten där jag slutade för ett halvår sedan... :)

 

 

Träning är bra, jag försöker hålla igång varje dag, lät inte ens intensivt duggregn hindra mig från min dagliga snabbrunda på 20-30 minuter. Motionscykeln varje morgon och kväll tills jag blir svett..

 

Man behöver inte överdriva, bara hålla igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades komma iväg och träna idag igen! Nu har jag puttrat på i över två veckor och konstigt nog har jag nästan kommit i närheten där jag slutade för ett halvår sedan... :)
Härligt! Nya nautilus?

Jag var upp och simmade idag, mitt sätt att hålla mig igång.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt! Nya nautilus?

Jag var upp och simmade idag, mitt sätt att hålla mig igång.. :)

 

Nejnejnej.... Falu Atletklubb så klart! 1200:- om året för familjekort...... :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...