Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

vem vinner ? :hihihi:

 

Jag! För jag har nedförsbacke!! :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Phew, åter på jobbet.

Råkade ta ledigt igår och stannade i Gbg.

Var väl hemma runt midnatt och somnade vid 3-tiden, tröttsamt idag :gaspar:

Men helgen var mysig ^_^

låter ju bra ^_^:ThumbsUp:

 

då har du sluppit snuva och rinnande näsa och ögon då :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

usch det regnar jättemycket

bedrövligt väder jag vet .... här har det slutat smattrat på fönsterbläcket

det är alldeles tyst just nu ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och hå, undrar när lunch jag få. (Dikt av ifuck)

Är det många som handlar hos dig nu på lunchen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hatar julen.

 

 

:jultomte:post-15957-1198235854.gif

ta det lugnt min vän :bultandehjarta: Julen är en rofylld tid då man inte skall tänka på stress :)

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratat med servicekillen som ska fixa min luft/luft värmepump, han skulle varit här om en timma (snabb service när man anmälde det igår) men efter mina förklaringar, och hur jag felsökt så ringde han Panasonic, och de kom fram till att det är kretskortet som behöver bytas, så han beställer ett, och kommer därför inte idag.

Så nu återstår det att se hur lång tid det tar.

Inte helt lätt att smäcka i det sa han, (inte som att byta RAM-minne i en Powermac G4 i alltså :D )

 

Blåste med trycklyft på de dammiga köldlamellerna igår kväll, trots att det sitter filter framför blir de täckta av fint damm.

Var inte uppskattat av frugan kan jag säga, försökte med att öppna alla fönster och dörrar samt dra igång centraldammsugaren för att få till ett korsdrag, hjälpte lite grann i alla fall :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det många som handlar hos dig nu på lunchen?

 

 

Nej inte direkt.

Nu väntar jag bara på att jag ska få ta lunch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter grensle över fabrikens tak och piskar tiden framåt med en lyftkran. Modell gul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Käkat lunch, det blev en hamburgare med bröd och pommes.

Nu infinner sig lunchkoman...:nattinatti:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även jag fick min idag men då jag redan har en från Expressen så har jag ju inte direkt ngn användning av den jag fick nu.

Du kan ju lyssnar på dubblet så mkt musik nu! :whistling:

 

Har faktiskt ingen aning om hur man gör. Ju mindre sött i vörten desto mindre alkohol är ju principen; tyvärr blir smaken gärna lite klen också. Antar att alkoholfri öl egentligen måste vara något väldigt konstgjort. Sockret i vörten måste ju bort på något sätt utan att förvandlas till alkohol.

Jag mailade o frågade ett bryggeri för ett tag sen (tror att det var Åbro) ang alkoholfri öl, o det får man genom att (i deras fall) vacuumdestillera "vanligt" starköl. Fråga mig inte hur det går till, men det var det svaret jag fick iaf. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag mailade o frågade ett bryggeri för ett tag sen (tror att det var Åbro) ang alkoholfri öl, o det får man genom att (i deras fall) vacuumdestillera "vanligt" starköl. Fråga mig inte hur det går till, men det var det svaret jag fick iaf. ^_^

 

Etanol har en lägre kokpunkt än vatten, så sänker man trycket så når man kokpunkten för etanol först. Etanolet kokar alltså bort redan vid rumstemperatur, och resten av ölet är kvar i oförändrad form. Alla smakämnen (förutom eventuella smakämnen med lägre kokpunkt än etanol!) och i stort sett allt vatten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ta det lugnt min vän :bultandehjarta: Julen är en rofylld tid då man inte skall tänka på stress :)

Nu när ex-frun har flygit och farit till Obamanland kan jag ta det lugnt

och fira jul med ljus, musik, mat, gottis, lite trevligt pyssel och en skvätt TV medan jag tittar på glöggen. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett mord begicks här medan forumet låg nere! Musen är effektivt dödad och ligger i komposten. Han hade fastnat under frysen i en återvändsgränd....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett mord begicks här medan forumet låg nere! Musen är effektivt dödad och ligger i komposten. Han hade fastnat under frysen i en återvändsgränd....

 

Släpp inte in en räv heller... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej inte direkt.

Nu väntar jag bara på att jag ska få ta lunch.

Okey ingen julrusch ännu då :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...