Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Tjoho! :D:borstatanderna:

 

---

 

Var efter jobbet på Siba o frågade hur jag skulle göra med diskmaskinen vars lock har spruckit. Jag skulle höra av mig direkt till fabrikörens serviceverkstad o det gjorde jag nu när jag kom hem för en stund sen.

 

Killen jag pratade med sa att endast tekniska detaljer omfattas av garantin. Nej sa jag, o han upprepade sig tre gånger. Då frågade jag om de var villiga att ta hela garantiärendet via ARN, o efter en liten stund (då han frågade sin chef?) så ville han ha min adress för att skicka mig ett nytt lock! :borstatanderna:

 

Bra jobbat. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra jobbat. :)

Det som känns bra är att jag inte "hotade" med ARN utan frågade om det var en väg de var villiga att ta. Höll mig lugn trots att han satt drygt o upprepade sig o kanske trodde att jag hade noll koll. :borstatanderna:

 

Nu blir det :kaffe: o lite senare ska jag avnjuta en Dr Pepper som jag köpte förut. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Invigde vår nya skärbräda -en röd! Inget konstigt med det, vi brukar köpa 30 kronorsbrädor och slänga flera gånger om året. Nu har de varit slut i affären ett tag men äntligen fanns det nya!

Köpte några med tillhörande liten bräda, som var på extra pris för 5:- st på Konsum.

De smälte sig sneda i diskmaskinen. :chockadskeptisk:

Ska hålla mig till IKEA's 20 kronors.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var efter jobbet på Siba o frågade hur jag skulle göra med diskmaskinen vars lock har spruckit. Jag skulle höra av mig direkt till fabrikörens serviceverkstad o det gjorde jag nu när jag kom hem för en stund sen.

 

Killen jag pratade med sa att endast tekniska detaljer omfattas av garantin. Nej sa jag, o han upprepade sig tre gånger. Då frågade jag om de var villiga att ta hela garantiärendet via ARN, o efter en liten stund (då han frågade sin chef?) så ville han ha min adress för att skicka mig ett nytt lock! :borstatanderna:

:ThumbsUp:B):lol::travolta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som känns bra är att jag inte "hotade" med ARN utan frågade om det var en väg de var villiga att ta. Höll mig lugn trots att han satt drygt o upprepade sig o kanske trodde att jag hade noll koll. :borstatanderna:

 

Nu blir det :kaffe: o lite senare ska jag avnjuta en Dr Pepper som jag köpte förut. ^_^

 

Underbart, det var längesen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som känns bra är att jag inte "hotade" med ARN utan frågade om det var en väg de var villiga att ta. Höll mig lugn trots att han satt drygt o upprepade sig o kanske trodde att jag hade noll koll. :borstatanderna:

 

Nu blir det :kaffe: o lite senare ska jag avnjuta en Dr Pepper som jag köpte förut. ^_^

 

Man kommer alltid längst genom att vara trevlig, saklig och korrekt. :ThumbsUp:

 

Jag övertygade en gång per telefon McDonalds att skicka en "löpare" med en leverans, eftersom jag i påsen inte fått med mig allt jag beställt och betalat för när jag hämtade lunch till kontoret. :toodeloo:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kommer alltid längst genom att vara trevlig, saklig och korrekt. :ThumbsUp:

 

Jag övertygade en gång per telefon McDonalds att skicka en "löpare" med en leverans, eftersom jag i påsen inte fått med mig allt jag beställt och betalat för när jag hämtade lunch till kontoret. :toodeloo:

Bra jobbat! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kommer alltid längst genom att vara trevlig, saklig och korrekt. :ThumbsUp:

 

Jag övertygade en gång per telefon McDonalds att skicka en "löpare" med en leverans, eftersom jag i påsen inte fått med mig allt jag beställt och betalat för när jag hämtade lunch till kontoret. :toodeloo:

post-15957-1228146620_thumb.gif :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit och simmat och fixat massa småsaker. Nu håller jag på och fixar lite inför en stundande poker och glöggkväll. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En timme och femton minuter kvar.

Blir visst en halvtimme extra idag, inte mig emot. Mer pengar till mig. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste kunna ARN på sina fem. Kedjorna har ju satt i system att skita i garantin eller sätta en idiot i supporten.

-Kör över dem innan de kör över dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpt en vattenkokare och fixat glasögonens "plastkuddar" som planerat.

 

Blev attackerad av en hund utanför butiken. Nån jävla dalmatiner som ägaren inte hade koll på. Visst, den slickade bara, men den kunde lika gärna ha bitit mig, och jag skulle kunna ha varit hundrädd eller ett litet barn. Jag lät det passera för hjärtat var inte i topptrim just då, men i ett annat läge hade jag sagt åt ägaren i väldigt bestämd ton! :angry:

Fick be om en servett hos optikern för att torka av allt jävla slem som hundjäveln dumpade på handen!

 

På hemvägen höll jag på att bli nermejad av en idiot som inte lärt sig att man inte blinkar redan före en avtagsväg om man ska svänga först efteråt! Han saktade dessutom in som om han skulle svänga! :superirriterad:

 

Burit ner lite "skrot" i förrådet också.

 

Nu ska jag få i mig mat och sen ska det pluggas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skållat mandlar. Varför köpte jag inte de färdig skållade jag stog och höll i? :P

Någon som har koll på hur länge skållade mandlar står sig, och hur dom bäst förvaras?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev attackerad av en hund utanför butiken. Nån jävla dalmatiner som ägaren inte hade koll på. Visst, den slickade bara, men den kunde lika gärna ha bitit mig, och jag skulle kunna ha varit hundrädd eller ett litet barn. Jag lät det passera för hjärtat var inte i topptrim just då, men i ett annat läge hade jag sagt åt ägaren i väldigt bestämd ton! :angry:

Fick be om en servett hos optikern för att torka av allt jävla slem som hundjäveln dumpade på handen!

En liten dalmatiner då.. oj, vad farliga dom är.. :whistling:

 

Hade det varit en sån här så hade jag förstått om du reagerat.. :borstatanderna:

 

Stor_aptit_250431w.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dalmatinerns huvud var i höjd med mina höfter, så jag kan inte säga att den var särskilt liten. Ungefär som en normal schäfer, fast smalare kroppsbyggnad, skulle jag säga. Men jag skrev ju ändå att jag INTE reagerade. Jag blev förbannad, men undvek en konfrontation just då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dalmatinerns huvud var i höjd med mina höfter, så jag kan inte säga att den var särskilt liten. Ungefär som en normal schäfer, fast smalare kroppsbyggnad, skulle jag säga. Men jag skrev ju ändå att jag INTE reagerade. Jag blev förbannad, men undvek en konfrontation just då.

Jag bara retas/skojar lite.. ser allt slem framför mig, som hunden lämnade på din hand. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick reda på att brorsan haft inbrott i bilen i natt. Medans den stod på garageuppfarten så tog de hål i plåten på förardörren o snodde (dörr)airbagen! :huh:

 

Dessutom en GPS o hemmanycklarna som han glömt i bilen. :utskallning:

 

Dyr måndag för honom iom självrisk på bilförsäkringen o så självrisk på hemförsäkringen.

Låssmed har iaf varit o bytt lås på huset.

Redigerad av rickard1234
stavfel.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick reda på att brorsan haft inbrott i bilen i natt. Medans den stod på garageuppfarten så tog de hål i plåten på förardörren o snodde (dörr)airbagen! :huh:

 

Dessutom en GPS o hemmanycklarna som han glömt i bilen. :utskallning:

 

Dyr måndag för honom iom självrisk på bilförsäkringen o så självrisk på hemförsäkringen.

Låssmed har iaf varit o bytt lås på huset.

 

Vilka idioter det finns. :utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En timme och femton minuter kvar.

Blir visst en halvtimme extra idag, inte mig emot. Mer pengar till mig. :ThumbsUp:

här är det färdigjobbat för idag

 

nu skall jag nog beställa nyårs filmerna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite dålig fart här idag tycker jag. :fundersam:

Vart är folket?

det undrar jag också..... hoppas bara att det är tillfälligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Que? :fundersam:

Haha! :D Misstänkte att det skulle komma en del funderingar över min bullformning.

Otroligt lätt att göra men däremot svårt att beskriva.

Forma en rund bulle på vanligt sätt.

Gör en grop i mitten underifrån.

Packa in den nedre delen av bullen i gropen- då spänns det yttre höljet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst... Kanske inte en så givande tråd. Men detta forumet är lite döende känns de som, trogna användare försvinner m.m. När jag kom hit för lite mer än 3 år sen så fastnade jag för den sköna gemenskapen och den roliga stämningen som inte finns på så många forum. Genom att ta bort alla försök till lite underhåll skjuter vi oss i foten tycker jag.

 

Men som moderator håller jag med om att denna tråden kanske borde stängas, den skulle inte hålla i längden ändå.

 

Men min poäng är att vi ska ha lite öppenhet för stämningshöjande trådar!

 

Haade!

Jag håller fullständigt med Rikard att något borde göras för att om inte få tillbaka de medlemmar som vi tappat

så i alla fall se till att vi inte tappar fler.... Höj Moralen det mår alla bra av :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit på 40-årskalas hos en av våra barnbarns mamma, barnbarnet fyllde 20 år för några veckor sedan, så det blev dubbelkalas på gården i Vårgårda.

Driftig tjej som har en mindre hästgård, med nordsvenska bjässar.

 

Hela dagen har gått åt till andra ärenden på hemvägen.

Vår 2 år gamla värmeväxlare, en Panasonic har börjat konstra.

Var inne hos återförsäljaren som lovat skicka en som kollar upp den, har en 5-årig garanti på den, så det bör inte kosta mig ett öre.

Felet verkar ligga i termostaten.

Blåser samma värme oavsett hur jag växlar upp eller ner.

Fläkten går hela tiden, såg det på elmätaren i morse att något var tjall.

Dragit mer ström än brukligt under november, och jag fick förklaringen varför golvbrunnarna torkat ut i några rum i källaren så att det luktat apa i källaren.. Nu är värmeväxlaren avstängd och golvbrunnarna påfyllda igen.

 

Tur att det inte är svinkallt ute.

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...