Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden

Axelman

Rekommendera Poster

En liten förtida summering av cykelåret 2008...

Jag noterar att jag nu bara har 26 mil (motsvarar ca 18 pendlingsdagar) kvar till 500 cykelmil för 2008. Med tanke på hur lite jag tycker jag har cyklat, så är det ändå ganska redigt. Långt från de minst 800 jag hade planerat, men det vet ni ju vad det berodde på...

Redan nu kan jag konstatera att årets längsta runda blev mediokra 146 km. Högsta snittet blev 35 km/h (över sträckan 25 km). Högsta toppfarten för nån runda blev inte mer än 63 km/h, och det var i slutet av mars, tänka sig. Personliga rekordet är strax under 76 km/h.

Terrängcykeln som jag byggde ihop i våras har det bara blivit futtiga sex rundor med, och då var fem av dem grusvägsrundor med nåt hundratal meter öppen skogsstig. Bara en, den senaste, hade ren terrängcykling, men lervällingen den gången var för bedrövlig för att göra rundan underhållande.

Om allt går väl på Karolinska, så kommer 2009 att bli ett stenhårt träningsår för min del! JÄVLAR vad jag ska köra hårt!

Förutsatt att hjärtproblemet är åtgärdat, så kommer cyklingen att få en ännu mer dominerande roll, och jag kommer att kunna genomföra distansrundor på ett helt annat sätt (har varit för orolig för takykardiepisoder tidigare).

Målet framför alla andra är en runda Halmstad tur och retur. Blir ca 32 mil.

Ett annat mål är att cykla minst 15 km med runt 40 km/h i snitt. Då med tempobåge, förstås. Får jag träna ordentligt skulle det kunna gå i slutet av sommaren. Om mina teorier kring vad den nya ramen innebär för min sittställning, så kan det gå snabbare än så.

400 träningstimmar på cykel är ett ambitiöst mål, men jag siktar på det. Det är åtta timmar i veckan året runt. Räknar jag 2x90 min vardagar (tis & tors, typ), plus ett par timmar pendling, och sen en långtur (>10 mil) plus en medeldistansare (>5 mil) varje helg under den varmare halvan av året, och sen kortare turer på nån timme, plus en medeldistansare per helg under större delen av den kallare perioden, så hamnar jag runt det.

I år kommer jag att hamna på ca 200 timmar (192 hittills).

En kul grej hade varit att få ihop en trio för att vara med i Horla triatlon i augusti. Man kan tävla där både ensam (och då simma, cykla och springa själv) eller som lag, där var och en gör en del. Jag skulle då cykla, så då behövs en hyfsad löpare och en van simmare.

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • Svars 255,8k
  • Created
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

• ronny

41055

• Axelman

19901

• Alix

15575

• Pocahontas

13074

Mest aktiva i detta ämne

Populära inlägg

Har blivit morfar idag! 

Äntligen är sista rycket med grävarn gjort. De byggde en nedgång vid garageporten i källaren som ska bort och ersättas i höst med dörr och fönster. Från krigszon till hyfsad gård.... ( "Kulorna" sprut

Nu har jag sagt upp mig som moderator från detta vuxendagis. Dels är det en gnällnivå som hos femåringar, men den totala avsaknaden av hjälp och stöttning från MW är noll och intet. Jag vill inte läng

Uppladdade bilder

Har lyssnat på Sophia Somajos nya skiva i 8 timmar nu;)

Länk till inlägg

Aldrig hört talas om henne. Vad för musikstil?

Nu ska jag sova...

Länk till inlägg

vet inte, hörde talas om henne förut i nån tråd om att hon gör allt i garageband:P

Länk till inlägg

Bah, uttråkad. Någon vaken?

Länk till inlägg

Vad har du för dig Landberg?

Länk till inlägg

Faktiskt inte ett skit, är vaken för att jag är osams med en tjejkompis, hon vägrar lösa de!

Länk till inlägg

Oh my, låter inte spännande. Är hon långsint? :detvarintejag:

Länk till inlägg

Är det hemligt eller delar du med dig om vad du gjort för dumt?

Länk till inlägg

Har gjort nada dumt, hon beter sig som en, jag vet inte vad..

Länk till inlägg

Utan anledning...?

Länk till inlägg

Blä, sånt är riktigt jävligt. Hade en sådan flickvän engång i tiden. Hon är mitt ex nu...

Är hon en sån bra vän att hon är värd att kämpa tjafsas med?

Länk till inlägg

Låter som att du har haft bättre dagar. Hon kanske inser själv så det löser sig...

Länk till inlägg
Mattiasgbg

Promenerat från jobbet och sedan stretchat. Blev nyligen väldigt sugen på en semla, men det får vänta några månader :nanakudde:

Länk till inlägg
Promenerat från jobbet och sedan stretchat. Blev nyligen väldigt sugen på en semla, men det får vänta några månader :nanakudde:

Men tusan också... Nu blev jag också sugen på en temla. :stjarnsmall:

Länk till inlägg
  • sevensleeper changed the title to Vad jag gör idag-tråden

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...