Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Sitter på jobbet. VD:n kommer på besök idag, så får förhoppningsvis erbjudande om jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter på jobbet. VD:n kommer på besök idag, så får förhoppningsvis erbjudande om jobb.

 

Hoppsan, kommer upp sig i leden, han gör? :yoda: :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska gå ut och klyva ved, fällde lite träd igår, och nu ligger de uppkapade i väntan på min klyv.

Efter det ska jag montera ihop hammocken, ska bli varmt och soligt närmsta veckan..just nu är det inte så gott ute, varit nattfrost...

 

Motorsågen behöver en genomgång..sedan orkar jag nog inte mer.. :closedeyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström

I morse, när jag var på väg för att lämna yngsta dottern på dagis, satt Hackspetten så stilig och hackade i en gammal björk. Vi stannade och spanade lite på den. Sedan, till min förvåning, flög den iväg till nästa träd som råkade vara en kraftledningsstolpe (metall), och började hacka på den! Två gånger försökte den innan den förstod att något var fel… :stjarnsmall: Nej Herr Hackspett, man ska inte börja dagen med en grogg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahaha way to go Hackspett! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inne och tar en break, genomsvett redan, vatten är ett måste...bara en liten hög kvar att klyva, staplar samtidigt. Har säkert ved för 4 år nu :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntar på att Joppe2 skall höra av sig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska ta mig en kopp kaffe till :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

sitter i skolan och väntar på min lektion som börjar om cirkus 2 timmar

 

idag skall jag lämna tillbaka den trasiga MacBooken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sitter i skolan och väntar på min lektion som börjar om cirkus 2 timmar

 

idag skall jag lämna tillbaka den trasiga MacBooken

 

Va? Din nya är väl inte trasig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Va? Din nya är väl inte trasig?

 

 

jupp

 

öppnade den igår för att byta RAM, döm om min förvåning, men RAM-minnet som sitter i är alldeles ärgat, gissar att det andra ser likadant ut.

 

iaf, problemen kvarstår, igår badbollade Safari i 45 sekunder, då hade jag bara det igång, med 1.25GB RAM i

 

då gav jag upp, lämnar tillbaka datorn till Media Markt och får pengarna tillbaka, sen blir det som jag lovade mig själv, ALDRIG mer nån bärbar Mac.

 

enligt mig, så är MacBooken en riktig skräpdator

 

blir en ny Mac när G4:an pajjar, men då en iMac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbar dag i dag!

 

Kom nyss hem från årets första "backrunda" upp på Ramberget. Bränner gött i lårmusklerna när man närmar sig toppen! :D I ärlighetens namn gjorde jag bara en vända upp och ner, främst för att jag ville hem och få i mig käk.

 

I kväll ska jag köra lagtempoträning med klubben, är det tänkt. Blir en riktigt intensiv cykeldag.

 

Till helgen är det å andra sidan inplanerat distaaaaaansträning. Kanske, kanske, ger jag mig på en 200 km brevet-runda. Det som talar emot det hela är att cykeln jag ska använda inte riktigt är i rätt konfiguration för tillfället, och jag tror inte jag har tid att fixa till den innan det är dags. Blir det inte brevet, kör jag en "normal" distansrunda på kanske 10-12 mil, skulle jag tro, och på singlespeeden då.

 

I går köpte jag en sån vattenryggsäck (Camelbak-kopia) på Biltema, som jag tänkte premiäranvända under helgen. Rymmer 1.5 liter vatten och har en slang upp till ett munstycke som placeras nära munnen. Gör det lättare att dricka ofta, vilket jag ofta glömmer att göra normalt. Lägger man till en vattenflaska i ramen, blir det drygt två liter vatten, och det räcker långt. När jag konfigurerat min långfärdscykel senare i vår, kommer den ha plats för fem vattenflaskor, med sammanlagt 3.5 liter vatten. Lägg till 1.5 liter på ryggen, så blir det fem liter vatten, vilket är tillräckligt för en riiiktigt lång runda! :) Skulle jag vilja, skulle jag kunna fylla fler vattenbehållare och placera på pakethållaren på nåt vis... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbar dag i dag!

 

............/..........

I går köpte jag en sån vattenryggsäck (Camelbak-kopia) på Biltema, som jag tänkte premiäranvända under helgen. Rymmer 1.5 liter vatten och har en slang upp till ett munstycke som placeras nära munnen. Gör det lättare att dricka ofta, vilket jag ofta glömmer att göra normalt. Lägger man till en vattenflaska i ramen, blir det drygt två liter vatten, och det räcker långt. När jag konfigurerat min långfärdscykel senare i vår, kommer den ha plats för fem vattenflaskor, med sammanlagt 3.5 liter vatten. Lägg till 1.5 liter på ryggen, så blir det fem liter vatten, vilket är tillräckligt för en riiiktigt lång runda! :) Skulle jag vilja, skulle jag kunna fylla fler vattenbehållare och placera på pakethållaren på nåt vis... :D

 

Ja och placerar du en vattenbehållare på hjälmen så tar du dig verkligen vatten över huvudet :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jupp

 

öppnade den igår för att byta RAM, döm om min förvåning, men RAM-minnet som sitter i är alldeles ärgat, gissar att det andra ser likadant ut.

 

iaf, problemen kvarstår, igår badbollade Safari i 45 sekunder, då hade jag bara det igång, med 1.25GB RAM i

 

då gav jag upp, lämnar tillbaka datorn till Media Markt och får pengarna tillbaka, sen blir det som jag lovade mig själv, ALDRIG mer nån bärbar Mac.

 

enligt mig, så är MacBooken en riktig skräpdator

 

blir en ny Mac när G4:an pajjar, men då en iMac

 

Ouch..sorry to hear that. Men du har ju globen iaf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja och placerar du en vattenbehållare på hjälmen så tar du dig verkligen vatten över huvudet :D

 

Två drickburkar kanske? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två drickburkar kanske? :lol:

Javisst, och helst aerodynaiskt utformade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det ja - jag fick svar från postorderfirman i Tyskland. Det var mycket riktigt så att det var extra siffror både före och efter det korrekta numret. Fick rätt nummer, och ser att paketet är på väg till mitt utlämningsställe just nu! :D Kan förmodligen hämta det om 1-2 timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det ja - jag fick svar från postorderfirman i Tyskland. Det var mycket riktigt så att det var extra siffror både före och efter det korrekta numret. Fick rätt nummer, och ser att paketet är på väg till mitt utlämningsställe just nu! :D Kan förmodligen hämta det om 1-2 timmar.

Lilla (h)julafton

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dubbel (h)julafton! Det kommer både fram- och bakhjul! :w00t::D

 

Knivis, tråkigt på jobbet just nu, eller? :lol:

Redigerad av ClCdCm
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dubbel (h)julafton! Det kommer både fram- och bakhjul! :w00t::D

 

Knivis, tråkigt på jobbet just nu, eller? :lol:

Faktiskt en dag när det är lite lugnare...har varit mycket ett bra tag nu, men tråkigt? Nix!! Forumet finns ju :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu åker jag till teatern för att bygga en jättekorv. ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har klippt ner lavendelhäcken idag, lite svettigt, dusch snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Ouch..sorry to hear that. Men du har ju globen iaf?

 

 

jupp, och i ärlighetens namn, helt klart den bästa dator jag har ägt

 

hoppas den håller i många år till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...