Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Ringt apple support. Ska få ett nytt batteri till min MBP då batterikapaciteten sjunkit ovanligt mycket. Ligger på 61% efter bara 41 laddningscykler. Ersättningsbatteriet ska komma om 1-3 arbetsdagar. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadan, vadan detta?

 

Tidigare idag drog jag ut kontakten ur väggen när jag skulle gå hemifrån, (gör så framförallt för att min strömkabel inte är helt tillförlitlig...) datorn var fortfarande på, jag hade bråttom. Nåväl, när jag gör detta, i samma sekund bli skärmen nästan svart. Jag kan ana konturer av allt på skärmen och jag kan med lite tur se vad jag gör och skriver. Det gick inte att återställa i några inställningar, jag var tvungen att starta om för att skärmen skulle bli normal. Vaffö blir det så da?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadan, vadan detta?

 

Tidigare idag drog jag ut kontakten ur väggen när jag skulle gå hemifrån, (gör så framförallt för att min strömkabel inte är helt tillförlitlig...) datorn var fortfarande på, jag hade bråttom. Nåväl, när jag gör detta, i samma sekund bli skärmen nästan svart. Jag kan ana konturer av allt på skärmen och jag kan med lite tur se vad jag gör och skriver. Det gick inte att återställa i några inställningar, jag var tvungen att starta om för att skärmen skulle bli normal. Vaffö blir det så da?

 

 

Bakgrundsbelysningen på skärmen slocknade, men vad som hände är värre att svara på.

Nån form av strömspik...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
Ska snart lägga mig o sova. Ska upp tidigt i morgon o jobba.. som vanligt. :sleeping:

:tappahakan: På helger med!? Vad har du för nåt jobbigt jobb :chockadskeptisk: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234
:tappahakan: På helger med!? Vad har du för nåt jobbigt jobb :chockadskeptisk: ?

Jag kör lastbil för Arla. Levererar mjölk till affärer, skolor m fl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
Jag kör lastbil för Arla. Levererar mjölk till affärer, skolor m fl.

:o Om du ska förbi min skola (Hovåsskolan :deppig: ) nån dag för du säga till! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234
:o Om du ska förbi min skola (Hovåsskolan :deppig: ) nån dag för du säga till! ^_^

Jag kör inte åt det hållet i vanliga fall, men om jag gör det nån vacker dag så säger jag till. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förbereder mig på att plåstra om Knubbis. Vet inte vad han gjort, men höger baktass är blodig frame i tån. Han har förmodligen slagits och tappat en eller kanske två klor :( måste nog rulla in honom i nåt medans jag gör rent. Han verkar ha riktigt ont stackarn :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
Jag kör inte åt det hållet i vanliga fall, men om jag gör det nån vacker dag så säger jag till. ^_^

Oki :) Då får vi hoppas jag har håltimme eller lunch just då ^_^:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Månadsskifte, dags att beta av min långa "attgöravarjemånadlista".

Börjar med backup på Mac Minin, under tiden den går blir det luft/luftpumpen som får en översyn och jag hinner nog tömma centraldammsugaren och fylla på spolarvätska på båda bilarna samt läsa av elmätaren.

 

Klippa klorna på katten får vi ta ute i solen sedan ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska ut och fixa i hagen till hästarna idag. Ska nog försöka göra ren badkaret som dom har ute i hagen, så att de kan dricka vatten ute. Det är ju inte så kallt på nätterna så att jag tror det klarar sig ganska bra :) Dessutom hoppas jag att höet kommer idag och då är det 2 ton som ska in på överlogen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag bär det av till stan (Stockholm) för att ta lite sköna kort på människor i farten. Köpt ett nytt objektiv till kameran som ska hårdtestas..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har hästarna fått frukost och jag har gjort rent vattenkaret till dom. Så nu har dom 250 liter vatten i det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har grannen varit hit med traktorn och röjt snö på norrsidan. Vi har lite nerförslut mot ladugården från vägen och på norrsidan tinar snön så dåligt. När det tinar rinner det ner till hästboxarna om man inte tar undan före. Dessutom ska jag dit med 40-50 kubik långved som ska kapas och klyvas senare. Men nu ser det bättre ut iaf :)

Så nu tar jag en :kaffe: får se om huvudvärken släpper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om 24 minuter ska jag dra mig till staden och grilla och dricka öl ^_^ Så jag värmer upp med en tiny whiskey för tillfället, sol ist krieg :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på att jag skrev fel :lol: nu är det 29 minuter till avfärd :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Flickan blev nekad att köpa öl på systemet för att jag inte hade mitt legg med mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit i Mölndal och tittat på DM i Cheerleaderuppvisningar, mitt barnbarn tävlar i gruppen Jags, som betyder Jaguarerna, märkte att alla grupperna hade samma namn som Apples operativ, de enda som inte fanns med var Tigrarna.. ^_^

Wild Cats har förstås inte Apple med, kommer kanske efter Leopard.

 

Musiken de tävlar till är inte riktigt i min smak, men det fick man uthärda.

Om en månad är det SM i Cheerleading, och det blir 28 April i Jönköping, går deras grupp vidare idag så blir det väl en resa dit upp.

 

 

post-113-1175348563.jpg

 

 

 

Lite livebilder också, lite suddiga, har ingen bra video i min stillbildskamera

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då har man sålt sin pc, och även roat sig med att tvätta bilen och sätta på sommardäcken. Och nu en liten kvalitetstid med min Le Mac. :bultandehjarta: Har aldrig tidigare varit så nöjd med en dator som denna lilla vita MacBook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte 5 kg järnsulfat idag, varit ute och vattnat mossan med lite av detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

bilden du skickade Poca är från min gymnastiksal :yeahbaby:

 

hur gick det för barnbarnet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...