Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Rensat lite mera rabatter idag när det var så fint väder. Satte lite mer plant oxå. Dessutom fick Emmy och jag beskåda några vettvillingar som skulle åka bil över isen idag....med sommardäck.... snacka om att det måste vara lucka lucka i knoppen på dom. Dom åkte ut på isen men väl där inser dom att det kan bli problem. Men med sommardäck kan dom inte komma upp igen eftersom det är en uppförsbacke och man måste ta sats. Så efter mycket snurrande i cirklar beslöt dom sig för att försöka åka över iaf. Dom kom till andra sidan... bara för att inse att det inte fanns is vid kanten på sjön :armskeptisk: dom vände och fick använda hela sjön för att sakta öka farten för att klara backen.

Måste bara vara korsdrag mellan öronen på de ungdommarna :armskeptisk::armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234
Rensat lite mera rabatter idag när det var så fint väder. Satte lite mer plant oxå. Dessutom fick Emmy och jag beskåda några vettvillingar som skulle åka bil över isen idag....med sommardäck.... snacka om att det måste vara lucka lucka i knoppen på dom. Dom åkte ut på isen men väl där inser dom att det kan bli problem. Men med sommardäck kan dom inte komma upp igen eftersom det är en uppförsbacke och man måste ta sats. Så efter mycket snurrande i cirklar beslöt dom sig för att försöka åka över iaf. Dom kom till andra sidan... bara för att inse att det inte fanns is vid kanten på sjön :armskeptisk: dom vände och fick använda hela sjön för att sakta öka farten för att klara backen.

Måste bara vara korsdrag mellan öronen på de ungdommarna :armskeptisk::armskeptisk:

Uppförsbacke på sjön? :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tittat på Doctor Who, frugan tror nu att jag tillhör de Aliens som var med i detta avsnittet.. :glare:

De fes ohämmat... :sorry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
Uppförsbacke på sjön? :stjarnsmall:

Ner till sjön förstod jag det som.. Men jag kanske läste fel :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppförsbacke på sjön? :stjarnsmall:

:lol: nä inte på sjön. Men om man är på sjön och ska upp till min sida så att säga, så är det en skarp uppförsbacke från "stranden" och till stora vägen. Vilket gör att man måste ha lite fart annars fastnar man i nedredelen på backen. Speciellt om man har sommardäck :lol: Dom försökte 2 ggr innan de kom upp. Att dom kom upp var för att de sakta ökat farten under färden över isen. Fast även denna gång var det svårt. Jag hörde hur de slirade sista biten innan de fick fast grus under däcken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollat på lost. Förhoppningsvis lyckades jag fixa lite knäck åt en polare oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tittat på Doctor Who, frugan tror nu att jag tillhör de Aliens som var med i detta avsnittet.. :glare:

De fes ohämmat... :sorry:

ja vi tycker också att det osar bränt här på forumet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft en lång labb i dag. Ca åtta timmar totalt. Med en halvtimme kvar, och i näst sista momentet, läste jag fel och hade i för mycket vatten. Och så var hela dagens arbete bortkastat... :)

Meningen var att vi skulle renframställa koffein från teblad. Det var i slutfasen av det hela, när koffeinet skulle kristalliseras ut från en vattenlösning som jag hade för mycket vatten i lösningen. Och det blev inga kristaller då...

 

Jaja...

då har du 8 timmar arbete i morgon då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se där ja, Grattis.

Kanske jag borde hitta på något åt det hållet också 7 Juli..

Vad händer den 7 Juli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag ska gå till Gymmet och biffa :P

Behöver bävrar biffa ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket ölsnack här. :foralskad: Får nog vänta till kvällen.

Nu ska jag gå och köpa lunch.

Ja de där typerna som sprang på fotbillsplan kommer ju från samma land

och besegrade vårat landslag....

 

så inget Irlands snack idag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver bävrar biffa ?

 

Ja... tänderna såklart! så jag kan tugga genom stockar jättefort så alla damer blir imponerade :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja... tänderna såklart! så jag kan tugga genom stockar jättefort så alla damer blir imponerade :galetglad:

Oj där har man att lära ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknat och precis hunnit med en :kaffe: Ska skicka iväg Emmy till skolan och sedan är det städning.

Pussel har tydligen inte blivit med kattungar :( för hon löper nu, en vecka för sent eftersom kattfräsen Edor nu inte är nån fräs utan bara konsult :lol: Det finns en långhårig skogis till på byn och han ska få komma på besök idag.

Pussel är alldeles tossig. Hon åker omkring på magen med ändan i vädret och bara kuttrar och jalmar. Det räcker med att ropa på henne för att hon ska börja igen :lol: Hon har försökt med en plastpåsen som ramlat ner på golvet, våra honkatter och konsulten Knubbis, stolsbenen i köket och gud vet vad :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssnar på musikein och borde börja pinna på med arbetet... arbete befriar i arbetslägret Strängbetong ^_^ Men först får man lov att skriva av sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft en lång labb i dag. Ca åtta timmar totalt. Med en halvtimme kvar, och i näst sista momentet, läste jag fel och hade i för mycket vatten. Och så var hela dagens arbete bortkastat... :)

Meningen var att vi skulle renframställa koffein från teblad. Det var i slutfasen av det hela, när koffeinet skulle kristalliseras ut från en vattenlösning som jag hade för mycket vatten i lösningen. Och det blev inga kristaller då...

 

Jaja...

Får du göra om labben eller bara kolla på nån annan grupps resultat?

 

När jag skulle göra ananas-lukt en gång, fick jag i vatten i provet, när det absolut inte fick va vatten i.....4 gånger om jag inte minns fel :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Får du göra om labben eller bara kolla på nån annan grupps resultat?

 

När jag skulle göra ananas-lukt en gång, fick jag i vatten i provet, när det absolut inte fick va vatten i.....4 gånger om jag inte minns fel :(

 

Hade varit värre om du fått vatten i knäna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Freda... va ä de för dag? STÄDDAG! <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kluvet de stora vedklampar jag visade igår, styvt jobb, sega med mycket kvist i, men skam den som ger sig :P

 

 

Nu ska jag fara till återvinningstippen och slänga mer skräp jag hittat i uthusen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska gå och köpa lite jord och några frukter som jag ska äta. Sedan blir det allt att så lite olika fruktsaker. Fast får man ha med sig växter när man flyttar mellan olika länder? Flyttar ju i slutet av juni...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man går och sparar på sig en hel del saker, som man tror att man skall få användning av, men nu tänker jag kasta en hel del.

 

En del saker åker jag med till en inrättning som kommunen har och som andra kan köpa billigt.

 

Annars är det mycket att göra ute på tomten så här års, med krattning, mossrivning osv. Några småhus på tomten måste tvättas rena från den besvärliga mögelbildningen som förekommer så mycket nu för tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Städat :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska gå och köpa lite jord och några frukter som jag ska äta.

:o Äter du jord? :tappahakan: Måste väl vara matjord då eller? :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...