Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Iranskt öl hete det väl..... :rolleyes:

det skulle stå irlänskt öl :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det gör det säkert men det var ju inte det som var poängen...

Guiness heter väl ölet på Irland om jag inte minns fel....

 

 

men nu skall jag iväg till jobbet höres i kväll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Extra Stout är det. Mörkt och krämigt och mättande.

Men det finns väl andra, för oss normalare, öl på Irland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket ölsnack här. :foralskad: Får nog vänta till kvällen.

Nu ska jag gå och köpa lunch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis käkat makaroner och Bullens Pilsnerkorv (på tal om öl... :P )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hämtat några rejäla klampar som jag får klyva på lämpligt sätt...

Från träd vi sågade ner i höstas

 

post-113-1175169983.jpg

 

Klöv en igår, och den var inte helt lätt, men det gick :galetglad:

Ena halvan kvar

 

 

post-113-1175170139.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Ska sätta mig på balkongen o sola lite nu. Skulle vara gott o ta en öl oxå, men jag har ingen öl hemma. Får dricka saft ist. Sen ska jag ner till MacForum o hämta min nya Airport Extreme som äntligen kommit. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på om jag ska göra nåt vettigt... som att betala en faktura innan det är för sent :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på om jag ska göra nåt vettigt... som att betala en faktura innan det är för sent :fundersam:

Ja det är riktigt vettigt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha det där hade jag redan glömt av igen :lol: hmm... jag måste göra något åt mitt minne :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har just lagt in en bokning på SAS hotellet i Köpenhamn som jag och frugan ska fira våran ettårsdag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft en lång labb i dag. Ca åtta timmar totalt. Med en halvtimme kvar, och i näst sista momentet, läste jag fel och hade i för mycket vatten. Och så var hela dagens arbete bortkastat... :)

Meningen var att vi skulle renframställa koffein från teblad. Det var i slutfasen av det hela, när koffeinet skulle kristalliseras ut från en vattenlösning som jag hade för mycket vatten i lösningen. Och det blev inga kristaller då...

 

Jaja...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har just lagt in en bokning på SAS hotellet i Köpenhamn som jag och frugan ska fira våran ettårsdag :)

 

Ojoj, grattis :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
Har haft en lång labb i dag. Ca åtta timmar totalt. Med en halvtimme kvar, och i näst sista momentet, läste jag fel och hade i för mycket vatten. Och så var hela dagens arbete bortkastat... :)

Meningen var att vi skulle renframställa koffein från teblad. Det var i slutfasen av det hela, när koffeinet skulle kristalliseras ut från en vattenlösning som jag hade för mycket vatten i lösningen. Och det blev inga kristaller då...

 

Jaja...

Du vill händelsevis inte göra mitt kemiprov imorn :) ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojoj, grattis :)

Tackar tackar :) men dyrt blev det, 3000 för en natt men då bor man ju på Arne Jakobsens fina hotell :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har just lagt in en bokning på SAS hotellet i Köpenhamn som jag och frugan ska fira våran ettårsdag :)

 

 

Se där ja, Grattis.

 

Kanske jag borde hitta på något åt det hållet också 7 Juli..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se där ja, Grattis.

 

Kanske jag borde hitta på något åt det hållet också 7 Juli..

Ja just det du gifte dig den 7:e och jag den 8:e :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående korv så ville brossan ha en dubbelkorvmeny på statoil med mycket räksallad till födelsedagspresent medan jag sjunger "ja må han leva"......... ( +att jag trimmar hans pelletsbrännare...) Han fyller i dag och jag har nyss grattat via trådtelefonen. Ja..jag vet... jag är gammalmodig.... :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GuitarFreak
Hann med att åka förbi Cyberphoto idag, så nu sitter jag här med min nya K100D och läser manualen :) Blev mörkt innan jag fick möjlighet att gå ut och fota något dock. Hoppas det objektiv jag vann häromdagen kommer innan helgen!

 

Fick det redan idag, oj vad kul jag kommer att ha med det :) Fasligt trevligt med så fina gejer måste jag säga när jag kommer direkt ifrån en P&S-kamera som inte gav speciellt mycket utrymme för kreativitet. celb%20(7).gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...