Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden

Axelman

Rekommendera Poster

Axelman
6 minuter sedan, Alix säger:

Jag vet. 97 procent av alla Indiens gamar dog pga att bönderna började ge diklofenak till sina kreatur. Till exempel.
96 procent av all däggdjursbiomassa består av oss och våra husdjur. 4 procent är vildlevande.

En galen värld där jag knappast gör skillnad om jag använder diklofenak eller inte.

Domedagen ter sig inte långt borta.

Men intill dess är det fest!

Poängen är att dess verkan på oss är ytterst liten enligt nyare rön och biverkningarna stora. redan 2013 skrev man att diklofenak borde förbjudas.

https://www.lakemedelsvarlden.se/forskare-vill-skrota-diklofenak/

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • Svars 256,7k
  • Created
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

• ronny

41222

• Axelman

20055

• Alix

15768

• Pocahontas

13078

Mest aktiva i detta ämne

Populära inlägg

Har blivit morfar idag! 

Nu har jag sagt upp mig som moderator från detta vuxendagis. Dels är det en gnällnivå som hos femåringar, men den totala avsaknaden av hjälp och stöttning från MW är noll och intet. Jag vill inte läng

Äntligen är sista rycket med grävarn gjort. De byggde en nedgång vid garageporten i källaren som ska bort och ersättas i höst med dörr och fönster. Från krigszon till hyfsad gård.... ( "Kulorna" sprut

Uppladdade bilder

Axelman

Liknande ologiska politiska ageranden är att amalgam ansågs ofarligt trots att amalgam innehåller kvicksilver. Kvicksilver är vansinnigt farligt på hela jordklotet på varje kvadratdecimeter. Utom i munnen. Vi försäkrades om att det var ofarligt av män och kvinnor i vita rockar, samtidigt som vid sanering av tandläkarmottagningar utlystes mycket farlig miljö för sanerare vilket krävde omfattande skydd. Men som sagt i MUNNEN är/var det ofarligt. 

...

Vem vet vidden av den krypande förgiftningen som hela västvärlden utsatts för. Hur mycket av allergier, astma, elöverkänslighet, demens, als, fibromyalgi mm mm kan tillskrivas amalgam. Vi får aldrig veta.

Länk till inlägg
Axelman

Köpt en ny dammsugare. Miele C3. Miele inte billigast men de håller i evighet. Typ... :P

Länk till inlägg
Axelman

Hoppsan! Det kom en minispamvåg här nyss. Tack till alla som håller ögonen öppna och rapporterar! :kramis:

• Rösta upp 1
Länk till inlägg
ronny

Ja falukuriren antecknar

Länk till inlägg
Stereotypen
51 minuter sedan, Axelman säger:

Köpt en ny dammsugare. Miele C3. Miele inte billigast men de håller i evighet. Typ... :P

Får mig att tänka på Electrolux slogan i USA tidigt:

5b780909-219d-4c11-af72-d70a87a755cd?fit

• Haha 1
Länk till inlägg
Axelman
2 timmar sedan, Stereotypen säger:

Får mig att tänka på Electrolux slogan i USA tidigt:

5b780909-219d-4c11-af72-d70a87a755cd?fit

Den ser mer ut som en tub med mjukost!  rofl.gif.1c24c4faa8d1a557aacaadd300aa66eb.gif

• Gilla 1
Länk till inlägg
mikaellq

Himmelska fridens sköna dagar va SKÖNT det var att komma hem idag!

Det sista av sommaren vill jag nu åtnjuta ute på gården under syrenerna som nu visserligen är bortvissnade men lövverket finns ju kvar som skydd från värsta solen när jag läser någon bok eller lyssnar på någon podcast.

Jag har saknat det. :foralskad:

• Rösta upp 1
  • Gilla 2
Länk till inlägg
mikaellq

Försökte leta rätt på en Kivra-app för Mac, slog mig på pannan och kände mig dum. Bara mobilen behöver dessa appar som egentligen bara är en bättre anpassning till mobilens begränsade yta och ibland begränsade nätverksdata.

Logga in på webbsidan med mobilt BankID funkar utmärkt på Kivra som nu dessutom fått ett snyggt & stilrent nytt gränssnitt.

Mobilt BankID känns väldigt säkert med först säkrad identifikation av MIG genom banken sedan även plats med QR-koden på Macens skärm och tydligen även bruk av plats genom platstjänsten som jag ställt in på exakt position för säkerhets skull. MFA, Multi-Faktors-Autentisering, fler än två sätt att försäkra sig om att jag är jag alltså.

Höstens uppdateringar från Apple blir ännu mer intressanta och efterlängtade i ljuset av förståelsen för hur nu en hel industri i denna värld skruvar upp säkerhetskraven flera snäpp så att det verkligen ska gå att lita på maskinen och att skurkar inte kommer åt mitt privata, som med dagens utvecklade BankID.

Apples plattformar är de som jag nu och länge känt mest förtroende för och det bara växer detta förtroende.

IMG_7634.png

Länk till inlägg
ronny

Nu är jag i @Mattiasgbg stad

• Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till inlägg
mikaellq
14 minuter sedan, ronny säger:

Nu är jag i @Mattiasgbg stad

Hoppas du begriper vad de säger. :hihihi:

Länk till inlägg
ronny

Ni hade bra väder i Falköping som tåget åkte förbi

Länk till inlägg
mikaellq
46 minuter sedan, ronny säger:

Idag ja, inget regn och en hel del sol. Tryckande värme.

Har du det bra i Göteborg? :) 

Länk till inlägg
Alix

Jag har ryckt hår från öronen. Begriper inte varför de måste börja växa där och i näsan.

• Haha 2
Länk till inlägg
mikaellq
11 minuter sedan, Alix säger:

Jag har ryckt hår från öronen. Begriper inte varför de måste börja växa där och i näsan.

På gubbar & kärringar... ;) 

Länk till inlägg
Alix
5 minuter sedan, mikaellq säger:

På gubbar & kärringar... ;) 

Jag vet, men varför? :fundersam:

Oh, why…

Länk till inlägg
mikaellq
8 minuter sedan, Alix säger:

Jag vet, men varför? :fundersam:

Oh, why…

Hormonella förändringar kanske?

Länk till inlägg
Alix
27 minuter sedan, mikaellq säger:

Hormonella förändringar kanske?

Jo.

Länk till inlägg
boevil
1 timme sedan, Alix säger:

Jo.

Håret i öronen förstår jag, dämpar ju ljudvågorna ifrån allt skitsnack som sprids. Håret i näsan hajar jag inte, blir ju svårt att andas o så väser det när hårstråna vibrerar i vinddraget.

• Haha 3
Länk till inlägg
mikaellq
34 minuter sedan, boevil säger:

Håret i öronen förstår jag, dämpar ju ljudvågorna ifrån allt skitsnack som sprids. Håret i näsan hajar jag inte, blir ju svårt att andas o så väser det när hårstråna vibrerar i vinddraget.

Håret i näsan, på västgötska, "snôrbrums". 🙂

Länk till inlägg
Telly82
3 timmar sedan, Alix säger:

Begriper inte varför de måste börja växa där och i näsan.

För att kompensera att det växer så dåligt på andra ställen på skallen? :devil: 

En man sätter sig i frisörstolen.

Frisören: Ska det vara satellitklippning?

Mannen: ?????

Frisören: Ja, ett varv runt månen!

• Haha 1
Länk till inlägg
Alix
24 minuter sedan, mikaellq säger:

Håret i näsan, på västgötska, "snôrbrums". 🙂

Det var synonymt med mustasch när jag växte upp. 

4 minuter sedan, Telly82 säger:

För att kompensera att det växer så dåligt på andra ställen på skallen? :devil: 

I så fall är det därför jag bara har ett mindre antal strån på öron och i näsa. Jag har det mesta av kalufsen kvar. Inte har den blivit grå heller, bara lite de grå tinningarnas charm. Inte illa för 55+, om jag får säga det själv... :blushing:

kalufs.jpg.f7321910692df6235626b347050a0582.jpg

• Gilla 1
Länk till inlägg
mikaellq
15 minuter sedan, Alix säger:

Det var synonymt med mustasch när jag växte upp. 

Sant, men det i näsan funkar ju också för detta enkla syfte. 😄

http://www.halsanet.com/9/2015/08/Varfor-vUxer-nUshar-lUnge-nUr-du-blir-Uldre.html

• Rösta upp 1
Länk till inlägg
Mattiasgbg
7 timmar sedan, ronny säger:

Välkommen, men du valde helt fel år. Om fem år är förhoppningsvis alla pandemirestriktioner och de flesta gatuarbetena borta.

Gillas saltvatten rekommenderas Saltholmen och båt till valfri ö.

• Rösta upp 2
Länk till inlägg
mikaellq

Jag funderar ständigt på vad som kan stärka säkerheten. Nu senast återställningen av lösenordet. Men är inte det något som kan anses vara standard praktiskt taget överallt?

Så jag är inte riktigt säker på hur Twitter tänkt med den inställningen. :fundersam:

Jag har aktiverat den iallafall.

5FC9646E-1CF0-4D37-A992-CEAF5B754D44.jpeg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...