Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden

Axelman

Rekommendera Poster

mikaellq
21 timmar sedan, Alix säger:

Ja, jag har sett det där ibland, ses inte överallt. Det måste vara en bugg i den nya forumprogramvaran... :P 

Det var det kanske som nu dock verkar ha försvunnit. :D 

4 timmar sedan, ronny säger:

nu står det på svenska

Skärmavbild 2021-05-22 kl. 10.25.30.png

Härligt! Det går så sakteliga framåt! :ThumbsUp:

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • Svars 256,2k
  • Created
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

• ronny

41129

• Axelman

19983

• Alix

15672

• Pocahontas

13075

Mest aktiva i detta ämne

Populära inlägg

Har blivit morfar idag! 

Nu har jag sagt upp mig som moderator från detta vuxendagis. Dels är det en gnällnivå som hos femåringar, men den totala avsaknaden av hjälp och stöttning från MW är noll och intet. Jag vill inte läng

Äntligen är sista rycket med grävarn gjort. De byggde en nedgång vid garageporten i källaren som ska bort och ersättas i höst med dörr och fönster. Från krigszon till hyfsad gård.... ( "Kulorna" sprut

Uppladdade bilder

Maria1
23 timmar sedan, Maria1 säger:

Jag ska göra det...  Alternativ telefoni ska jag också försöka ringa till eller åka till ... De har  service mottagning på tisdagar. De på alternativ telefoni kanske har Mac book som alternativ också... Det är bara det att jag skriver långsammare på ett mac tangentbord. Det är ju inte bara till Supporten jag ringer till... Det avbröts när jag ringde skatteförvaltningen också. 😞

/Maria

Nu har jag äntligen bokat tid med supporten i Täby. Hoppas jag får tolk också... Det är visirkrav där så jag måste nog beställa skrivtolkning. En teckenspråkstolk kan inte tolka med visir på sej. 

/Maria

• Rösta upp 2
  • Gilla 1
Länk till inlägg
sefr
18 minuter sedan, Maria1 säger:

Nu har jag äntligen bokat tid med supporten i Täby. Hoppas jag får tolk också... Det är visirkrav där så jag måste nog beställa skrivtolkning. En teckenspråkstolk kan inte tolka med visir på sej. 

/Maria

Bra att du får personlig support på plats.

Men du får förklara för mig som inte vet. Teckenspråkstolk kan inte tolka med visir. Varför? Tolken lyssnar, munnen kanske gör rörelser, händerna gör tecknen. Jag förstår inte hur visiret hindrar? Att ett munskydd som döljer munnen gör läppavläsning omöjlig, det har jag varit med om.

Sven

Länk till inlägg
Alix
7 minuter sedan, sefr säger:

Bra att du får personlig support på plats.

Men du får förklara för mig som inte vet. Teckenspråkstolk kan inte tolka med visir. Varför? Tolken lyssnar, munnen kanske gör rörelser, händerna gör tecknen. Jag förstår inte hur visiret hindrar? Att ett munskydd som döljer munnen gör läppavläsning omöjlig, det har jag varit med om.

Sven

Vet att ansiktet är involverat i teckenspråk, till exempel ordet ”bra” som utgår från hakan med en öppen hand.

• Rösta upp 1
Länk till inlägg
Maria1
1 timme sedan, Alix säger:

Vet att ansiktet är involverat i teckenspråk, till exempel ordet ”bra” som utgår från hakan med en öppen hand.

Ja bra att du förklarade... Det finns många fler tecken. För övrigt så tecknar jag alldeles för lite så jag måste teckna med mej själv för att inte få stela händer. Äpple är också ett tecken som tecknas i ansiktet .  Jag äter nog för få äpplen 🍏 det är nog därför det blir problem . 🙂🍏    

/Maria

• Rösta upp 2
  • Haha 1
Länk till inlägg
Pocahontas

Roar mig att färglägga kort tagna på en ung indian på  tidigt 40-tal..

Skärmavbild 2021-05-22 kl. 22.17.23.jpg

• Rösta upp 2
  • Gilla 3
Länk till inlägg
ronny
10 timmar sedan, Axelman säger:

Grannen tittade förbi och meddelade att han skulle klippa häcken på vår sida. Jag frågade honom för en månad sen om inte hans son i övre tonåren kunde hjälpa mig att bära ut källargolvet i hinkar. Grannen suckade och lät meddela att han nog försökte få honom att hjälpa mig, men sonen tyckte att han hade tillräckligt med pengar!! :totaltgalen:

Bra jobbat!

hälsa grabben att om han tycker att han har tillräckligt med  💶 

så kan han låna ut till fattiga Axelman 🤷🏼

• Haha 1
Länk till inlägg
mikaellq
9 timmar sedan, Pocahontas säger:

Roar mig att färglägga kort tagna på en ung indian på  tidigt 40-tal..

Skärmavbild 2021-05-22 kl. 22.17.23.jpg

Hur gör du om man får fråga?
Det finns ju flera sätt som till exempel automatik som sidor på internet erbjuder men också appar som Affinity Photo eller Photoshop.

Länk till inlägg
Pocahontas
28 minuter sedan, mikaellq säger:

Hur gör du om man får fråga?
Det finns ju flera sätt som till exempel automatik som sidor på internet erbjuder men också appar som Affinity Photo eller Photoshop.

har släktforskningsprogrammet MacFamilyTree och upptäckte igår att det nu fanns möjligheten att färglägga mina gamla svartvita foton jag har lagt in.

Skärmavbild 2021-05-23 kl. 08.29.52.jpg

• Rösta upp 2
  • Gilla 1
Länk till inlägg
Maria1
15 timmar sedan, Maria1 säger:

Ja bra att du förklarade... Det finns många fler tecken. För övrigt så tecknar jag alldeles för lite så jag måste teckna med mej själv för att inte få stela händer. Äpple är också ett tecken som tecknas i ansiktet .  Jag äter nog för få äpplen 🍏 det är nog därför det blir problem . 🙂🍏    

/Maria

Jag undrar om jag behöver tolk överhuvud taget  och varför ? Jag ska ju inte få någon riktig support. Då behövs väl inget möte ?? Jag åker dit och säger att plattan måste raderas p.g.a av att jag har kommit till activation lock. Jag vet inte vilken email adressen är men jag tror det. Jag säger sen email adressen som den är kopplad till och de raderar plattan. Under tiden som de raderar plattan kan ju jag gå ut från affären och titta i andra affärer eller titta runt i apple store... Vad behöver jag tolk till ? Det lilla de ska säga till mej kan de väl skriva. Tolkcentralen vill veta sånt när jag ringer om jag ringer . 

/Maria

Länk till inlägg
Alix

Idag funderar jag på Dr Martin Luther King Jr:s avvisande ord (trovärdigt återgivna av Seymour Martin Lipset, inte vem som helst): ”When people criticize Zionists, they mean Jews. You’re talking anti-Semitism!” Källa.

Är det så enkelt? Ja, jag tror det. Definitivt så.

Men det innebär å andra sidan inte att de som uttalar sig mot Israel och sionismen behöver vara medvetna om att det är antisemitiskt till sin egentliga natur. Det ska man också komma ihåg.

Och den som till äventyrs tror att Hamas är något annat är en jihadistisk, antisemitisk terrororganisation kan läsa Hamas stadgar. Citat:

”The time(16) will not come until Muslims will fight the Jews (and kill them); until the Jews hide behind rocks and trees, which will cry: 0 Muslim! there is a Jew hiding behind me, come on and kill him!
...

[Peace] initiatives, the so-called peaceful solutions, and the international conferences to resolve the Palestinian problem, are all contrary to the beliefs of the Islamic Resistance Movement.”

Annars är jag sugen på en fika. Jag har köpt nybakta kanelbullar. 😋

Länk till inlägg
Axelman
Postad (redigerade)

Har köpt en husvagn idag. 

Skärmavbild 2021-05-23 kl. 10.53.21.png

Redigerad av Axelman
  • Gilla 1
Länk till inlägg
mikaellq

Har ändrat tillbaka inställningen för anslutning av AirPods till automatiskt. iOS och macOS är tillräckligt duktiga på att gissa vad jag vill lyssna på.

Idag orkar jag inte med vetenskap och politik och lyssnar därför på radio-drama, podcasten "The Cleansed: A Post-Apocalyptic Saga".

Radio i digital form via internet = Podcasts och kan innehålla precis vad som helst. B) 

Cleansed2.png

Länk till inlägg
Axelman
15 timmar sedan, ronny säger:

Bra jobbat!

hälsa grabben att om han tycker att han har tillräckligt med  💶 

så kan han låna ut till fattiga Axelman 🤷🏼

Jag är rik som ett troll. Men har tunt med kontanter..... rofl.gif.3fbc262b7ab728745209c9338927b722.gif

Länk till inlägg
Telly82
22 minuter sedan, Axelman säger:

Jag är rik som ett troll. Men har tunt med kontanter..... rofl.gif.3fbc262b7ab728745209c9338927b722.gif

Kontanter? Lever du på 1900-talet, eller?

Länk till inlägg
Axelman
Postad (redigerade)
16 minuter sedan, Telly82 säger:

Kontanter? Lever du på 1900-talet, eller?

Typ...   Laie_79.gif

Redigerad av Axelman
  • Haha 1
Länk till inlägg
Telly82
7 timmar sedan, Axelman säger:

Har köpt en husvagn idag. 

Du skämta med oss aprillo. Eller?

Länk till inlägg
ronny
2 minuter sedan, Telly82 säger:

Länk till inlägg
Alix
2021-05-12 21:14, Alix säger:

Jag har starka åsikter om vissa saker och uttrycker mig både drastiskt och sarkastiskt. Jag har också en politisk utgångspunkt som inte är progressiv (tidsenlig eller ”politiskt korrekt”). Jag kan förstå att det är irriterande. Idag inser jag att det inte är så kul att ventilera sina åsikter just på grund av det. Åsikterna som sådana når ändå inte fram till någon. Och om det gör folk upprörda är det inte värt det. Ytterst är jag en fredlig varelse. Tro't eller ej.

Jag ska väl förtydliga att jag således inte längre skriver i tidningstråden. 

Länk till inlägg
mikaellq
4 minuter sedan, Alix säger:

Jag ska väl förtydliga att jag således inte längre skriver i tidningstråden. 

Upprör betyder också berör och varför skulle det vara fel?
Måste all kommunikation vara lika förtvivlat slätstruken som avslagen, fisljummen öl?
Nu är det förstås inte så värst många som läser inläggen här, tror jag.
Om det är den gamle journalisten som känner klådan efter att nå ut igen så är Twitter och Facebook fortfarande störst.

För mig får du tycka precis som du vill som förstår värdet i det fria samhället.
Från mig blir det inga mer hetlevrade haranger. Kanske ett skratt eller roat fnitter på sin höjd. Hi hi. :)  

• Gilla 1
Länk till inlägg
Pocahontas

Tittar på Apple TV+ och 1971, mycket bra dokumentär

• Gilla 1
Länk till inlägg
mikaellq

Jag är tydligen inte mycket för att se på TV men vill gärna se Wolfwalker, "Vargvandrare", innan min gratistid löper ut.

wolfwalker.png

• Gilla 1
Länk till inlägg
Axelman
14 timmar sedan, Telly82 säger:

Si...si! rofl.gif.d1c8dd81f8f0c5854197b2cf555654db.gif

• Gilla 1
Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...