Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

9 timmar sedan, Svolder säger:

Nedräkning. 15. 16. 17. 18. 19. Fem dagar kvar. :chock: :irriteradtjej:

Är det stängt den 20:e eller är 20/6 sista dagen/natten?😭😫

Redigerad av boevil
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var uttryckt som ett futuralt presens, ”stänger”, den 20 juni. Någon gång det dygnet alltså. :nerd:

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, Alix säger:

Det var uttryckt som ett futuralt presens, ”stänger”, den 20 juni. Någon gång det dygnet alltså. :nerd:

Eller som Einstein uttryckte det angående tid och rum

E=sen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4503… tillåts man spamma de här sista skälvande dagarna @Axelman, så man når upp till 4567 inlägg till den futurala tidpunkten 20/6?

Jag tänker mig det modesta antalet 10 - 12 inlägg/dag.

 

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick rejält utslag på metalldetektorn idag, slet som ett djur och fick upp en pakethållare till en cykel som låg 5cm under gräset. 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Svolder säger:

Det känns lite märkligt, ungefär som att man är närvarande för att dokumentera avsomnandet, ungefär som om man vakar över en döende vän som man vet att man aldrig kommer att få träffa igen. Frågan är egentligen varför man inte lämnar redan nu eftersom man vet att det kommer att ta slut om fem dagar, och till skillnad från en vän så är ett datorforum bara kod på en server. Den kommer inte att sakna något eller någon. Jag då? Jodå, jag saknar Write Now också. Det var ett väldigt bra ordbehandlingsprogram för System 6 under slutet av åttiotalet, och forumet har blivit en del av det dagliga. Så jag kommer att sakna forumet även om forumet inte kommer att sakna mig.

Sandby.jpg

För mig känns det som att det inte går in att det blir så, eller accepterar det.
Förövrigt tycker jag det är fruktansvärt hur denna stängning ens kan ske, det känns som man blir stulen på all tid man varit här. Ord kan inte uttrycka hur mycket jag föraktar dem som stänger ned. Rena diktaturen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Svolder säger:

"Metallsökare, eller metalldetektor, definieras i kulturmiljölagen som ”en apparat som kan användas för att på elektronisk väg spåra metallföremål under markytan”. Har du en apparat som träffas av denna definition krävs vanligen ett tillstånd från länsstyrelsen för att få användas."

https://www.raa.se/om-riksantikvarieambetet/fragor-och-svar/metallsokare/

Ihjälskjutningar på öppen gata är också förbjudna. Gissar att uppklarningsprocenten på sådant är i klass med detta. :P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, Svolder säger:

Satsa på att nå upp till 5K. Vad skall någon göra? Stänga av dig? :propellerbaver: 😁

Ja, det är det jag fruktar.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, boevil säger:

4503… tillåts man spamma de här sista skälvande dagarna @Axelman, så man når upp till 4567 inlägg till den futurala tidpunkten 20/6?

Jag tänker mig det modesta antalet 10 - 12 inlägg/dag.

 

Förutom att jag snöpte några spambotar i går så skiter jag högaktningsfullt i resten. Lets have a party!

 

 

 

dancing_banana.gif~c200.gif

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, iMarc säger:

För mig känns det som att det inte går in att det blir så, eller accepterar det.
Förövrigt tycker jag det är fruktansvärt hur denna stängning ens kan ske, det känns som man blir stulen på all tid man varit här. Ord kan inte uttrycka hur mycket jag föraktar dem som stänger ned. Rena diktaturen. 

Nej. Ren marknadsekonomi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, iMarc säger:

För mig känns det som att det inte går in att det blir så, eller accepterar det.
Förövrigt tycker jag det är fruktansvärt hur denna stängning ens kan ske, det känns som man blir stulen på all tid man varit här. 

För mig är det inte riktigt så. Jag har varit här och använt forumet som ett andningshål. Så jag har kunnat andas bättre i 20 år eller så. Jag har fått vänner som blivit som arbetskamrater vilket jag har saknat sedan jag blev utbränd. Jag har lärt mig massor om Macar och annat tack vare alla väldigt trevliga och vänliga människor inklusive du. :)

...

Jo, jag kommer att sakna det vi byggt här och plattformen som är bättre än PeeMe. Men det är ändå människorna i stunden just NU som är 90% och det fortsätter.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Svolder säger:

Till skillnad från gängkriminella är metalldetektoranvändare inte kända för att kapa polisbilar, kasta sten och försöka döda poliser under tjänsteutövning...

...ÄN! Vänta bara!! :ninja:

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

52 minuter sedan, Svolder säger:

"Metallsökare, eller metalldetektor, definieras i kulturmiljölagen som ”en apparat som kan användas för att på elektronisk väg spåra metallföremål under markytan”. Har du en apparat som träffas av denna definition krävs vanligen ett tillstånd från länsstyrelsen för att få användas."

https://www.raa.se/om-riksantikvarieambetet/fragor-och-svar/metallsokare/

Har läst om reglerna tidigare. Jag skulle aldrig behålla något som är av historisk betydelse. Sen K-märkta platser så måste man ha tillstånd för att överhuvudtaget använda detektor. 
Det är egentligen när man börja gräva efter ett fynd som lagarna träder in. 
Man kan ju sen fråga sig sen om dessa Neodynmagneter (jordmagneter) verkligen är lagliga, finns att få tag på som lyfter 150-300kg. Går att plocka upp mycket ifrån en båt, bro tex. Jag har en liten 4mm bred som lyfter 9kg, men den används för att testa om mineraler och bergarter är magnetiska

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Axelman säger:

För mig är det inte riktigt så. Jag har varit här och använt forumet som ett andningshål. Så jag har kunnat andas bättre i 20 år eller så. Jag har fått vänner som blivit som arbetskamrater vilket jag har saknat sedan jag blev utbränd. Jag har lärt mig massor om Macar och annat tack vare alla väldigt trevliga och vänliga människor inklusive du. :)

...

Jo, jag kommer att sakna det vi byggt här och plattformen som är bättre än PeeMe. Men det är ändå människorna i stunden just NU som är 90% och det fortsätter.

Det fortsätter isåfall på MeWe

 

Men jag förstår inte vad chefred skriver om att forumet stängs och nämner nya medlemmar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, Axelman säger:

För mig är det inte riktigt så. Jag har varit här och använt forumet som ett andningshål. Så jag har kunnat andas bättre i 20 år eller så. Jag har fått vänner som blivit som arbetskamrater vilket jag har saknat sedan jag blev utbränd. Jag har lärt mig massor om Macar och annat tack vare alla väldigt trevliga och vänliga människor inklusive du. :)

...

Jo, jag kommer att sakna det vi byggt här och plattformen som är bättre än PeeMe. Men det är ändå människorna i stunden just NU som är 90% och det fortsätter.

21 minuter sedan, Axelman säger:

...ÄN! Vänta bara!! :ninja:

Du stal min replik! :byrakrat::D;) 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, iMarc säger:

Det fortsätter isåfall på MeWe

 

Men jag förstår inte vad chefred skriver om att forumet stängs och nämner nya medlemmar. 

Redundant information; ett stängt forum kan inte få nya medlemmar, men de gamla blir kvar, som ett eko av en svunnen värld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Alix säger:

Redundant information; ett stängt forum kan inte få nya medlemmar, men de gamla blir kvar, som ett eko av en svunnen värld.

Kan man förvänta sig spamutskick till oss gamla medlemmar?

eg. Undrar jag vad som händer med våra mejladresser om man inte väljer att helt anonymisera sin profil.

 

Min kära, numera avlidna, katt joppe’s profilbild får gärna vara kvar (är så vacker), men min mejladress vill jag inte ha kvar här.

 

Redigerad av boevil
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det skall bli intressant att se vad det står den 21/6

om IDG överhuvudtaget bryr sig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

52 minuter sedan, Axelman säger:

Förutom att jag snöpte några spambotar i går så skiter jag högaktningsfullt i resten. Lets have a party!

 

 

 

dancing_banana.gif~c200.gif

Du har inga speciella spakar eller knappar du kan trycka på för att hjälpa mig på traven, mot mitt mål på 4567 inlägg?

vet inte om jag orkar…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, boevil säger:

Kan man förvänta sig spamutskick till oss gamla medlemmar?

eg. Undrar jag vad som händer med våra mejladresser om man inte väljer att helt anonymisera sin profil.

 

Min kära, numera avlidna, katt joppe’s profilbild får gärna vara kvar (är så vacker), men min mejladress vill jag inte ha kvar här.

 

För att förtydliga… bilden visar joppe, min avlidne katt, jag använder bilden som profilbild. Joppe var aldrig medlem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då måste Joppe spurta bra då för att komma till 5000 inlägg innan veckans slut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, Alix säger:

Du stal min replik! :byrakrat::D;) 

 

Född sån!! :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ronny goes Bananas! Verkar satsa på 100k! Mer inlägg och OFTARE!!  :w00t:

 

 

Skärmavbild 2022-06-16 kl. 10.51.05.png

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...