Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

3 minuter sedan, Svolder säger:

Jag undrar mest bara när Putin kommer.

Vi har anat att det är så. :hihihi:

 

Men just nu har han annat att tänka på, så hotet är i vart fall inte överhängande. ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Svolder säger:

Om det är ett hot eller en möjlighet återstår väl att se. Med de sandlådepolitiker vi har i Stockholm kan kanske allt räknas som en förbättring.

Telly82 skrev att bostäderna i Danmark är för dyra, så danskarna övernattar här, till och med. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Svolder säger:

Storstadsfenomen. Malmö är en mindre stad än Köpenhamn, alltså är bostäderna billigare. Det är tveksamt om Köpenhamn är dyrare än Stockholm.

Så då kanske den arga danska malmöiten, som inte får placera dottern i dansk balettskola, skulle kunna bo utanför Köpenhamn, fast i Danmark, för samma penning som i Malmö, men ändå bo lika dyrt och ”nära”? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Alix säger:

Telly82 skrev att bokstäverna i Danmark är för dyra, så danskarna övernattar här, till och med. :fundersam:

:tappahakan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
19 minuter sedan, Svolder säger:

Nå, undergången är oundviklig. Jag undrar mest bara när Putin kommer.

Forumet har gått under långt innan. Det är altså forumet bilden syftar till.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Svolder säger:

Förmodligen är bostäderna i Köge, Roskilde eller Ishöj billigare än i Malmö, men konkurrensen är förmodligen hård mellan alla de som vill bo billigare en bit från centrum.

Säkert, men inte omöjligt, alltså. Hon ska inte klaga, med andra ord. Tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste för något år sedan om ett ungt danskt par som skulle köpa sin första bostad inom pendlingsavstånd till Köpenhamn. De hittade en bostad i Höör som de hade råd med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Telly82 säger:

Jag läste för något år sedan om ett ungt danskt par som skulle köpa sin första bostad inom pendlingsavstånd till Köpenhamn. De hittade en bostad i Höör som de hade råd med.

Och de tänkte säkert att det bara var att köpa den och sedan leva precis som i Danmark. :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Svolder säger:

Grejen är kanske mer pendlingsmöjligheter - det är utmärkt förbindelse mellan Malmö och Köpenhamn där Malmö funkar som vilken förort till hovedstaden som helst. Mycket hade förbättrats om riksgränsen återställts till 1644 års dragning ;)

Med tanke på vår försvarsstatus har nog danskarna större möjligheter än sedan 1710 och dessförinnan att återta förlorad mark. Stockholmspolitikerna skulle nog glädjas åt att bli av med alla migranter som tenderar att ackumuleras i Malmö. De blir nog inte lika glada... :P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Svolder säger:

Jag undrar hur Morgan Johansson hade klarat sig som dansk politiker... 🥰

Eftersom han är sosse hade han i vart fall klamrat sig fast vid regeringsmakten... :D 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, Svolder säger:

Jo, men det hade förmodligen kommit krav på att han skulle göra något mer än att bara dricka kaffe.

Gå på möten, kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vatten ingår inte i hyran, jag får lämna självavläsning två gånger om året, och såg nu, via bildarkivet och ny extraordinär avläsning nyss, att jag har gjort åt 230 kubikmeter vatten sedan augusti 2016. Jösses... :o 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Vatten ingår inte i hyran, jag får lämna självavläsning två gånger om året, och såg nu, via bildarkivet och ny extraordinär avläsning nyss, att jag har gjort åt 230 kubikmeter vatten sedan augusti 2016. Jösses... :o 

230 kbm på 6 år blir 105 liter om dagen.

 

Citat

I genomsnitt använder varje person i Sverige 140 liter vatten per dygn.

https://sydvatten.se/vattenfakta/vattenforbrukning/

 

Så du är under genomsnittet. :) 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Svolder säger:

Grejen är kanske mer pendlingsmöjligheter - det är utmärkt förbindelse mellan Malmö och Köpenhamn där Malmö funkar som vilken förort till hovedstaden som helst. Mycket hade förbättrats om riksgränsen återställts till 1644 års dragning ;)

Förbindelsen är utmärkt så länge det inte är pandemi eller flyktingkaos.

2 timmar sedan, Telly82 säger:

Jag läste för något år sedan om ett ungt danskt par som skulle köpa sin första bostad inom pendlingsavstånd till Köpenhamn. De hittade en bostad i Höör som de hade råd med.

Det hade varit roligare om du höörde det.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Svolder säger:

Det hade löst sig om nationsgränsen hade återställts till sitt ursprungliga läge.

Du menar den 5 juni 1849? Det år Danmark räknar som sin nations födelsedag? :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Svolder säger:

Men... det är ju en hel vecka dit. Och vi slipper tjabbet inför valet :skondans:

..som är så roligt! :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dump.png.3ea36cda69253a72d5d1b0dbe09b7e48.png

 

Fick, nej, hittade nyss en uppdatering. Att uppdatera automatiskt verkar inte funka, den kom 9 juni... Fast, det klart, automatiskt säger inget om tidsspannet... 2024?

Redigerad av Alix
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, Alix säger:

dump.png.3ea36cda69253a72d5d1b0dbe09b7e48.png

 

Fick, nej, hittade nyss en uppdatering. Att uppdatera automatiskt verkar inte funka, den kom 9 juni... Fast, det klart, automatiskt säger inget om tidsspannet... 2024?

Automatiken tar hänsyn även till serverbelastning och försöker därför att undvika att alla uppdaterar samtidigt. 
 

Men det manuella är roligare, om du minns? :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, mikaellq säger:

Automatiken tar hänsyn även till serverbelastning och försöker därför att undvika att alla uppdaterar samtidigt. 
 

Men det manuella är roligare, om du minns? :) 

Det manuella verkar krävas, hur som helst, om det ska hända något inom rimlig tid. :) 

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:oroligoledsen:

IMG_0065.jpeg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har prövat både Notability och GoodNotes!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

:oroligoledsen:

IMG_0065.jpeg

Det är väl 1 vecka kvar att posta inlägg?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Vad är det? :fundersam:

 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...