Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

3 minuter sedan, Axelman säger:

I mitt slut samlas en familj i enkelhet och med värme och väntar på smällen. Utan det slutet hade det blivit mycket mer cyniskt.

Jag förstod nog det. Man kan se det på lite annat sätt, men, men. Själv tänker jag på Meryl Streep.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, Svolder säger:

Risken för en asteriodträff av episka proportioner är ohyggligt liten. Sannolikheten är ofantligt mycket högre att vi drabbas av ett kärnvapenkrig. Problemet med kärnvapen är naturligtvis att man inte kan glömma bort att de är uppfunna även om alla destrueras. Vi vet hur man gör nya.

Äh, vi dör snart iallafall. :totaltgalen:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föll för frestelsen och har köpt en månads Netflix 1080p för 129 kr/månad.

”Don’t look up” och ”Stranger things” lockar men också ”The 100” och lite annat.

Ska bli kul att titta på kvällarna. Börjar med ”Don’t look up”.

 

Netflix.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

55 minuter sedan, Svolder säger:

Risken för en asteriodträff av episka proportioner är ohyggligt liten. 

Ändå finns det ett stort antal träffar på jordklotet. Men de hör förmodligen till en tid med en betydligt högre mängd bitar snurrande i systemet. Annars handlar filmen om risken av att "träffas" av dårar som inte vill se verkligheten som thruthers, Trumpers, antivaxers, earthflatters..... you name it!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

58 minuter sedan, Svolder säger:

Risken för en asteriodträff av episka proportioner är ohyggligt liten. Sannolikheten är ofantligt mycket högre att vi drabbas av ett kärnvapenkrig. Problemet med kärnvapen är naturligtvis att man inte kan glömma bort att de är uppfunna även om alla destrueras. Vi vet hur man gör nya.

Jag håller med. Risken för asteroider är också liten, men större.

 

 

:hihihi:;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Svolder säger:

Jo, men det går årmiljoner mellan träffarna. Att det skall komma en inom de närmaste 1.000.000 åren är osannolikt, om än inte omöjligt.

Folk satsar gladeligen på spel med samma odds.... :lol:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många tror att det här blir måndagens stora grej på wwdc?

CEA30678-1B25-4FC3-9F8E-32F04292522E.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filmen ”Don’t look up” får 7.2 I betyg hos IMDB. Jag gav den 5.

Budskapet om korkad politik och de ytliga medierna som egentligen borde skrämma är ju tyvärr sant, så jag förstår vetenskapsmännens frustration, sympatiserar med dem.

Filmen var dock såååå seg! Jag snabbspolade mig igenom den på 1.5x hastigheten.

Nivån på filmen kräver ingen större fokus.

Kul ändå att ha sett den, 1.5x snabbare än de flesta. :) 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morrn! Av nyfikenhet vägde jag mig innan jag gick och lade mig och sedan när jag hade vaknat. Jag hade tappat 0,6 kilo över natt! Utan att gå på toa. Värme och vatten, antar jag? Vaknar alltid tidigt numera. Nästan alltid, i alla fall. Gubbvanor, hehe.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag behöver man inte sätta på tv för att se idrott 

det är Live utanför fönstret 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Morrn! Av nyfikenhet vägde jag mig innan jag gick och lade mig och sedan när jag hade vaknat. Jag hade tappat 0,6 kilo över natt! Utan att gå på toa. Värme och vatten, antar jag? Vaknar alltid tidigt numera. Nästan alltid, i alla fall. Gubbvanor, hehe.

Jordens dragningskraft varierar och så och lufttrycket. I morgon bitti kan du ha gått upp 0,6 kg!

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Morrn! Av nyfikenhet vägde jag mig innan jag gick och lade mig och sedan när jag hade vaknat. Jag hade tappat 0,6 kilo över natt! Utan att gå på toa. Värme och vatten, antar jag? Vaknar alltid tidigt numera. Nästan alltid, i alla fall. Gubbvanor, hehe.

Samma här. Misstänker att de flesta ”tappar vikt” över natten, speciellt efter morgonpinket. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

47 minuter sedan, ronny säger:

Idag behöver man inte sätta på tv för att se idrott 

det är Live utanför fönstret 

Ungdomar som spelar fotboll? ^_^ 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som varit med om detta?

Jag fattar att någon försökt ansluta till min iMac men det brukar invänta ett godkännande, aldrig att jag behövt mata in eller jämföra sifferharanger som denna. :fundersam:

 

Skärmavbild 2022-06-04 kl. 09.27.29.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grannen har en tv som brukar dyka upp då och då på det viset. Säkert inget som hon försöker göra, det är bara det att signalen når fram emellanåt och att tv:n är inställd så.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, mikaellq säger:

Ungdomar som spelar fotboll? ^_^ 

Inte riktigt

hela djurgården är avstängd 

 

85E3F547-4AD8-4E5C-A48F-4FA9034BE710.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis Valhallavägen är väl startsträckan 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, ronny säger:

Precis Valhallavägen är väl startsträckan 

”Nära Dej”. Du gick inte dit och tittade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

”Nära Dej”. Du gick inte dit och tittade?

På husknuten…

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på att sommarstädar i lagringen kopplad till min iMac.

Den gamla mekaniska 4TB Seagate är okrypterad och långsam.

Vill föra över så mycket jag kan till SSD men kommer att bli tvungen att radera mycket skräp.

Målet är att kunna kryptera den mekaniska, om möjligt, samt enbart ha mindre viktigt på den. Kan snart braka ihop. Har haft den i 7 år ungefär. (Kollar i min mejl och ser köpet från CDON)

 

progress_.png

drives.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

55 minuter sedan, Svolder säger:

Det blev en runda på i runda slängar 70 mil idag, till Öland och hem igen, kroppkakor i Arontorp, glass i hamnen i Färjestaden, kaffe på Stora Alvaret och en väldig massa motorcyklar på ön (internationell HD-träff, det sägs att det var cirka 15 000 HD i Löttorp). Nu rätt trött och knät värker, det kostar på att köra 70 mil på motorcykel på en dag för en gammal gubbe.

Jag har ont i nacken efter att större delen av dagen stirrat på min iPad, så jag förstår hur du menar. 🤔

 

🤭

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är bara trött ikväll efter träning, farit runt i stan tidigare och ikväll sett på flera filmer. Tehran, The year Earth changed och ännu ett avsnitt av Arkiv X. 
 

Nu: :nattinatti:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fint väder idag också

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...