Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

12 minuter sedan, Telly82 säger:

Har du varit och tullat i barskåpet? :devil:

Nä jag kopplar bara ihop Sivan och Bob som Svolder nämnde ovan. :hihihi:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Avnjutit årets första bit rabarberpaj..

ingen sommar utan rabarber i mitt liv..

Minns än idag när jag som liten knatte följde med min farmor ut i trädgården och hämtade in rabarber. 

Dock minns jag inte hur det smakade..😁

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, Pocahontas säger:

Avnjutit årets första bit rabarberpaj..

ingen sommar utan rabarber i mitt liv..

Minns än idag när jag som liten knatte följde med min farmor ut i trädgården och hämtade in rabarber. 

Dock minns jag inte hur det smakade..😁

Har du testat att sätta en murarhink över rabarberna tidigt på våren? De lär bli ännu mjällare och godare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas
9 minuter sedan, Alix säger:

Har du testat att sätta en murarhink över rabarberna tidigt på våren? De lär bli ännu mjällare och godare.

Nä..får testa nästa år👍

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står ingenting om kameran på baksidan så jag antar att det är samma 

 

03E2F1B6-B117-447D-BFFE-B5E835AEC2F3.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bekräftat 

 

Citat

En ny kamera har den också begåvats med. Såväl den bakre som främre kameran har 12-megapixel sensorer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Svolder säger:

Jag utgår från att min tenta blir underkänd, det är naturligtvis fullständigt snurrigt att koppla Siw Malmkvist till Bob Dylan, men jag hade kul när jag skrev den. Jag skall inte använda kursen till något, så det spelar inte så stor roll, målet är ingenting, vägen är allt som Robert Broberg uttryckte det på någon skiva :)

Jag gillar din inställning! :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har avstyrt ett plötsligt inkassokrav av min hyra där det fattades 80kr för parkeringsplatsen som ingår i min hyra. 
För några månader sedan fick jag 80kr plötsligt extra i hyra. Undrade vad detta var och kontaktade värden. Det visade sig att de ansåg att min gamla bänkdismaskin som sattes in för 9 år sedan som avbetalades via hyran plötsligt blivit en standardhöjning. Jag sa att maskin är betald för flera år sedan. Hon återkom med ett mail fullt med paragrafer. Jag svarade att jag betalar inte. 
Hon återkommer då och säger att betalar du inte så servar eller reparerar vi inte maskinen, men betalar du 80kr så har du fri service och vi byter den vid behov. 
Jag svarar att hon kunde ta bort de extra 80kr då maskinen är betald och gammal och går den sönder så ordnar jag en ny själv. 
Jag fixar detta! blev svaret. 
Ingenting hände, betalade två månader med höjd hyra, sen drog jag bort 80kr själv. Månaden efter inkasso. 
Förklaringen av henne blev efter hon tagit bort ärendet från inkasso att det är först på Juli fakturan denna ändring sker och jag får återbetalning då och att något fel blivit hos HSB och ursäktade sig. 

Har ingen info fått alls om detta tidigare. 
Passade på att fråga om slutbesiktning av stamrenoveringen förra året kommer snart, då jag som elektriker ser 4 brister som gör att det inte går att ställa in en tvättmaskin i detta avsedda utrymmet i badrummet. Påpekade att fast anslutning krävs, skyddsavstånd till område 1, skydd av område 1, samt att fall i golvet är fel så vatten finns på golvet i hela utrymmet vilket betyder att hela vadrummet blir område 0+1. 
Om man går efter föreskrifterna enligt skydd mot elchock så får inte ens en tvättmaskin ställas in överhuvudtaget och sa att det är bra kanske för er att veta och för hyresgästernas säkerhet dessutom om bristerna åtgärdas innan slutbesiktning. 

Vidare sa jag att belysning in efter allt var rivet, samt ett vägguttag blev uppsatt av elfirman, och avslutade med att jag kan ju bara fråga elfirman om vägguttaget är avsett för att användas till tvättmaskin. Och tillägga att nu när när allt är klart så är uttaget avsett för detta och jordfelsbrytaren märktes i efterhand med en lapp där det står tvättmaskin. 

 

Kan säga att om elfirman fick all info så skulle inte ens det vägguttaget sättas upp. 
 

Inget svar på detta mail. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vårstädar men containern är knökafull och jag vill slänga mer.

Satte mig istället och tog mig en glass med vanilj, apelsin och choklad. Smaskens!

 

IMG_9754.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Vårstädar men containern är knökafull och jag vill slänga mer.

Satte mig istället och tog mig en glass med vanilj, apelsin och choklad. Smaskens!

 

IMG_9754.jpeg

det gjorde du rätt i

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, ronny säger:

det gjorde du rätt i

Blir nog 🍦 i morgon här också 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis Noreg! :pompoms:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, Axelman säger:

Grattis Noreg! :pompoms:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

på gårdagens podcast så diskuterades om lyssnarnas önskemål om ios16image.png.ccd2c6e632aee8b44c286e5fbe5aa437.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Attraktiv kvinna ville lägga till mig på Instagram. Verkade inte orimligt, av olika privata skäl, så jag accepterade förfrågan, men snart såg man att det var scam (rätt säkert i alla fall). Tröttsamt. :mellow:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sommarväder idag också 

så jag hoppas ni är ute i solskenet 

 

jag skall vara på möte efter jobbet 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och nu är jag tillbaks

hoppas att alla haft en fin dag 

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, ronny säger:

och nu är jag tillbaks

hoppas att alla haft en fin dag 

Helt okej. Detsamma!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, ronny säger:

på gårdagens podcast så diskuterades om lyssnarnas önskemål om ios16image.png.ccd2c6e632aee8b44c286e5fbe5aa437.png

Jag lyssnade idag på avsnittet. Tyvärr utan mina kära AirPods Pro som jag i brådskan hade glömt hemma. :pinch:

  • Gilla 1
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Svolder säger:

Skogspromenerat hundarna på Söderåsen, och därefter badat den av dem som är pollenallergiker. Trots att det är fullständigt omöjligt att hon är smutsig (hon badade senast i förrgår) så är vattnet som rinner av henne gulbrunt av allt pollen som sitter i pälsen efter en promenad.

Just nu är det tall- (och gran-) pollen som ger allt det gula, som man ser särskilt i sjökanterna. Det är sällan det ger allergier. Men annan pollen finns förstås också. Den är dock mer osynlig. Vet du vilket eller vilka pollen hunden är allergisk emot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

42 minuter sedan, Svolder säger:

Nej, bara att det är rent förfärligt just nu. Ögonen svullnar igen, hon kliar sig så det ligger i farans riktning att hon får sår, nosen rinner, hon mår riktigt dåligt av det. Jag vet inte vad som finns mer. Just nu är det höga halter av ekpollen och ganska höga halter av gräspollen här.

Vad tråkigt. :( 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
9 timmar sedan, Svolder säger:

Skogspromenerat hundarna på Söderåsen, och därefter badat den av dem som är pollenallergiker. Trots att det är fullständigt omöjligt att hon är smutsig (hon badade senast i förrgår) så är vattnet som rinner av henne gulbrunt av allt pollen som sitter i pälsen efter en promenad.

Bad eller liknande kan vara lämpligt även för människor. Alltså att skölja bort pollen från exempelvis håret innan man kryper ner i sängen. Pollen som annars kan störa alla allergiker i sängen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...