Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

marcushedenstrom
11 timmar sedan, iMarc säger:

På min startbara High Sierra SSD finns ingen VM som tar utrymme.

Kör en `diskutil list` så borde du se den.

  • Gilla 2
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får ni bestämma er!

3 timmar sedan, Svolder säger:

Frustrerad eftersom tiodygnsprognosen bara innehåller skitväder. Jag vill ha sommar NU :irriteradtjej:

 

2 timmar sedan, Axelman säger:

Jag vill ha riktig vår NU! :pinch:

 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker på hur snabbt den tekniska utvecklingen fortskridit. 6 megapixlar är ju inte mycket idag. Blev fint ändå tycker jag som haft mycket roligt med min gamla Canon IXUS 65. 
 

EDD8A24D-C567-49B0-B0BF-B061E4274F67.jpeg

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, mikaellq säger:

Tänker på hur snabbt den tekniska utvecklingen fortskridit. 6 megapixlar är ju inte mycket idag. Blev fint ändå tycker jag som haft mycket roligt med min gamla Canon IXUS 65. 
 

EDD8A24D-C567-49B0-B0BF-B061E4274F67.jpeg

Minns en tid när pressfotografernas nya digitala proffskameror hade så låg upplösning att bilderna inte gick att dra upp över ett mittuppslag utan att bli gryniga. Men overheadfolket (de som egentligen inte har med produktionen att göra) ville förstås att fotograferna ÄNDÅ skulle ha det nyaste nya... :armskeptisk:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade fibern hos Speedtest och föga förvånande gör iCloud Private Relay surfandet betydligt slöare men jag märker inte av det i det dagliga slösurfandet som går snabbare än någonsin.

 

ipr.png

noipr.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Svolder säger:

Nikon D1 (proffskamera) hade 2,74 megapixel och lanserades 1999. Tänk vad tiden har gått fort ändå.

Ja, så hette den! Tack, minnet behöver stöd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, mikaellq säger:

Testade fibern hos Speedtest och föga förvånande gör iCloud Private Relay surfandet betydligt slöare men jag märker inte av det i det dagliga slösurfandet som går snabbare än någonsin.

 

ipr.png

noipr.png

Vad är det för skillnad i förutsättning på bilderna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jösses! Jag har fått elpriskompensation för december och januari med 100 kronor per månad. Plötsligt händer det. Jag begriper dock inte varför för jag har haft fast elpris sedan 1 oktober 2019 (femårsavtal). :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

55 minuter sedan, Alix säger:

Vad är det för skillnad i förutsättning på bilderna?

Den snabbaste är med iPR avstängt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Yngsta dottern har haft sin i snart 3,5 år och har 80 procent i batterihälsa. Men jag gissar att hon använder den mer än du.

 

1 timme sedan, Alix säger:

Har du Snapchat? Om inte, svar jo.

Så,där har vi haken @mikaellq och jag får prata i snabbchat med varandra istället för att vara här 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Den snabbaste är med iPR avstängt. 

Jaha, fast det står IPR i den bilden också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag är det uschligt väder och jag stannar inne. Lika bra det, för kroppen är sliten. Bar tunga möbler i lördags. Fick hjälp av en snäll yngling som tyvärr saknade erfarenhet, så jag fick parera en hel del, hans rörelser. Men han var snäll som alls ställde upp. Känner av flytten i höger biceps ännu. Fast den krånglande SI-leden är snällare idag. Hjärnan var dock på sådant högvarv i natt att jag fick ta lugnande. Det gjorde susen och nu känner jag mig okej. Relativt, i alla fall. Dock drömmer jag intensivare av lugnande och drömde återigen om ett brinnande hus. Drömde redan i drömmen att jag återdrömde detta. Synd att man inte kan tolka drömmar alls. Contrary to some popular belief.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, Mr Walker säger:

Den fungerande strategin?

Ja tillvägagångssättet, den mest framgångsrika.

En stor del av glädjen i spelet är att få upptäcka eller snarare räkna ut det optimala.

Så även om det debatterats här på forumet förut så tänker jag inte förstöra det eventuellt roliga för någon här genom att berätta allt om det.

 

Men egentligen är det bara självklarheter, åtminstone när man räknat ut strategin den framgångsrika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Svolder säger:

Underbart väder idag - tre plus, regn och vinden friskar i med femton sekundmeter. Man skulle nästan kunna tro att det är midsommarafton...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Alix säger:

B03DB265-9583-43D6-96DE-6FD88DBB959E.thumb.jpeg.69168e3f46500bdf6ba1d996eeeff001.jpeg

Det ser ut som hos dig, hos mig. Men det är inte så långt mellan oss medan det är en bit upp till Falun. Aprilväder… :rolleyes:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, mikaellq säger:

Det ser ut som hos dig, hos mig. Men det är inte så långt mellan oss medan det är en bit upp till Falun. Aprilväder… :rolleyes:

Det var tidigare idag. Alldeles nyss såg det ut så här:

 

IMG_5032.thumb.jpg.bb7555e041d09ba8264831333762e6d1.jpg

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

58 minuter sedan, Axelman säger:

CBF6EDD9-F254-44B5-9029-51986F75AD61.jpeg

Snöbollskrig!!!!! :galetglad:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kom precis en färsk version av den Chromium jag vill ha (Woolyss). Så nu byter jag igen till den. Jag har kvar Chrome, dock, i bakgrunden, för alla andra profiler.

Redigerad av Alix
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Alix säger:

Det kom precis en färsk version av den Chromium jag vill ha (Woolyss). Så nu byter jag igen till den. Jag har kvar Chrome, dock, i bakgrunden, för alla andra profiler.

Google-appen den oumbärliga och Maps i iPhone. För ros skull även Chrome i min iMac.

Förbättrat skydd skriver de, snabbare, proaktivt skydd mot farliga webbplatser, nedladdningar och tillägg. Du får varningar om lösenordsläckor. Kräver att webbinformationen skickas till Google. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så här såg det ut 4e April förra året

 

169274370_10159179428028281_886076863294064010_n.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, mikaellq säger:

Google-appen den oumbärliga och Maps i iPhone. För ros skull även Chrome i min iMac.

Förbättrat skydd skriver de, snabbare, proaktivt skydd mot farliga webbplatser, nedladdningar och tillägg. Du får varningar om lösenordsläckor. Kräver att webbinformationen skickas till Google. :hihihi:

Ja, och när du klickar på länkar skickas information om dina surfvanor till NextDNS. :) 

 

Men de lovar dyrt och heligt att låta det stanna mellan dig och dem! :crossfingers:

 

 

”1. We do not (and will never) sell, license, sublicense or share any of the data submitted directly or indirectly by our users with any person or entity.
NextDNS Inc. is an independent company 100% funded, owned and controlled by its founders and will never engage in any data sharing or selling activities, now or in the future.”
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...