Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Just nu, Alix säger:

Kollade på e-sim som Hallon stöder. Finns det någon annan bra anledning att ha det om man inte behöver utnyttja mobilen för två sim?

Slipper skaffa ett fysiskt kort och fippla med?

Men har man redan ett passande kort så vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Telly82 säger:

Slipper skaffa ett fysiskt kort och fippla med?

Men har man redan ett passande kort så vet jag inte.

Skulle mobilen gå sönder får man ju problem att snabbt byta till en reserv, som kanske inte har e-sim, så då får man huvudvärk i onödan. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, Alix säger:

Det blir en regular. Bättre batteritid än en Pro i motsvarande storlek. Och billigare... Minin har inte tillräckligt bra batteritid för mina behov (det ska videochattas så in i bängen). Regular är inte större än den MotoG3 jag hade länge och den var okej i storlek. Tekniskt är det hur jag än gör ett sjumilakliv jämfört med min gamla SE.

Batteritid är viktigt 

hur lång tid kan din SE gå utan att du måste ladda?

 

iphone se 2022 , iPhone 11-13 står det att den klarar 10 timmars streaming

utan att ladda

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, ronny säger:

hur lång tid kan din SE gå utan att du måste ladda?

Omräknat, med tanke på att jag satt i ett kraftigare batteri än original i den, så klarar den drygt 90 procent jämfört med Iphone 13 (jämte GSMArenas tester). Så batteritiden blir bättre.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... speciellt sommartiden så ökar man ljusstyrkan

för att skärmen reflekterar så mycket ljus

så blir det direkt 1 timme mindre batteritid

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

42 minuter sedan, ronny säger:

... speciellt sommartiden så ökar man ljusstyrkan

för att skärmen reflekterar så mycket ljus

så blir det direkt 1 timme mindre batteritid

Sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska inte köpa någon ny iPhone just nu. Jag skjuter upp det på obestämd tid. Jag blev nämligen av med min bilskjuts och ser det som ett tecken från ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 timmar sedan, Alix säger:

när jag har bilskjuts. :) 

Krösus. Det är inte alla som har råd med privatchaufför. :) 

7 minuter sedan, Alix säger:

Jag blev nämligen av med min bilskjuts och ser det som ett tecken från ovan.

Dyrare bränsle, så du måste göra dig av med bilen och säga upp chauffören? 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dum fråga, säkert, men funkar ett trådlöst tangentbord (Magic Keyboard) som ett trådat tangentbord om man ansluter lightningkabeln?

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, Alix säger:

Dum fråga, säkert, men funkar ett trådlöst tangentbord (Magic Keyboard) som ett trådat tangentbord om man ansluter lightningkabeln?

Så har jag förstått saken.

 

I varje fall om man ansluter kabeln både i datorn och tangentbordet. :totaltgalen:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Telly82 säger:

Så har jag förstått saken.

 

I varje fall om man ansluter kabeln både i datorn och tangentbordet. :totaltgalen:

Ja, jag testar just nu med blåtand avslaget och med kabeln i, på båda ställena, så du verkar ha rätt!

 

Ska se att det funkar under uppstart också, bara, jag återkommer. :crossfingers:

 

Edit: Jo, det funkade. :) 

 

Bra det, för då kan jag köra minin med Monterey så småningom (då blåtand annars krånglade).

Redigerad av Alix
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Alix säger:

Jag ska inte köpa någon ny iPhone just nu. Jag skjuter upp det på obestämd tid. Jag blev nämligen av med min bilskjuts och ser det som ett tecken från ovan.

Äh, fuck bilskjuts, jag handlade en Iphone 13 nyss via internet! Kommer imorrn. :skondans:

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Dum fråga, säkert, men funkar ett trådlöst tangentbord (Magic Keyboard) som ett trådat tangentbord om man ansluter lightningkabeln?

Ja det gör den. Du kan lita på att åtminstone tangentbordet alltid är tillgänglig även när Blåtand krånglar. 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Alix säger:

Äh, fuck bilskjuts, jag handlade en Iphone 13 nyss via internet! Kommer imorrn. :skondans:

Hagalen. :devil: 

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Svolder säger:

Jag har en iPhone 6s som jag köpte direkt den släpptes och är inte ens intresserad av att uppgradera förrän jag blir absolut tvingad till det. Jag har dessutom en MacBook Pro som är över tio år gammal och en PC från 2014. Jag är genomusel på konsumtion och är förmodligen räddningslöst förlorad... :detvarintejag:

Jag har vacklat om köpet så länge nu att jag för min egen hälsas skull var tvungen att avgöra saken. Hellre då att köpa än att inte göra det... :D 

Mer seriöst vill jag möta vår och sommar med resor och möten med människor; släkt, vänner och främlingar, med en förstärkt dokumentationsförmåga. :nerd:

Jag skulle tro att känslan bakom är ungefär densamma som den du känner för din hoj. :) 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

...

Mer seriöst vill jag möta vår och sommar med resor och möten med människor; släkt, vänner och främlingar, med en förstärkt dokumentationsförmåga. :nerd:

...

Jag har hört mig för de som hade spelmansstämman vid midsommar på Lovön det ser ut att bli en i år också

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, ronny säger:

Jag har hört mig för de som hade spelmansstämman vid midsommar på Lovön det ser ut att bli en i år också

Kul! Jag ska garanterat dit, eftersom jag är i Hogsta då. Rörby gård ligger bara några hundra meter bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Svolder säger:

Jag har en iPhone 6s som jag köpte direkt den släpptes och är inte ens intresserad av att uppgradera förrän jag blir absolut tvingad till det. Jag har dessutom en MacBook Pro som är över tio år gammal och en PC från 2014. Jag är genomusel på konsumtion och är förmodligen räddningslöst förlorad... :detvarintejag:

Jag har en iPhone SE (2016) som jag köpte för min gamla iPhone 4s hängde upp sig gång efter annan.

Jag har en MBP 15" 2015 köpt begagnad för kanske ett år sedan, för att den från 2011 började krångla.

Jag har en iMac Pro för att min iMac 27" 2011 inte kunde ha ett tillräckligt bra OS för att surfa längre. 

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Alix säger:

Ska jogga efter kl 10! :totaltgalen:

Jag också. Men jag talar inte om hur långt efter....

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

 Ska jogga efter kl 10! :totaltgalen:

Vilket år? :elaktflin:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj vad snön har smält!

 

 

3B5696A7-D693-4F78-BDB7-F98178945F04.jpeg

  • Haha 1
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Innan midsommar ser du marken!

Japp! :)

  • Rösta upp 1
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...