Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Så nu är det klart med iPad 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ryssland har kanske ett par veckor kvar av anfallskraft mot Ukraina, sedan blir det stillestånd av rent logistiska skäl (slut på ammunition och träng, manskap och befäl som revolterar, m m). Ryssland har sedan drygt en vecka ägnat sig åt meningslös artilleribeskjutning, vilket stärker bilden av en militär som brister i anfallskraft och initiativ. Tittar man på kartorna ser man att Ryssland knappt kommer någon vart på slagfältet. Ukrainas militär utför ett lysande försvar. Snart är krigshandlingarna över. Hoppas jag.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Ryssland har kanske ett par veckor kvar av anfallskraft mot Ukraina, sedan blir det stillestånd av rent logistiska skäl (slut på ammunition och träng, manskap och befäl som revolterar, m m). Ryssland har sedan drygt en vecka ägnat sig åt meningslös artilleribeskjutning, vilket stärker bilden av en militär som brister i anfallskraft och initiativ. Tittar man på kartorna ser man att Ryssland knappt kommer någon vart på slagfältet. Ukrainas militär utför ett lysande försvar. Snart är krigshandlingarna över. Hoppas jag.

Vi är många som tycker och känner likadant. Jag postar i tidningstråden strax en bra artikel jag läst som många bör tycka om, förmodligen sann dessutom. :kramis:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag ska jag iväg och skaffa pass och id-kort inom EU. Till Ulricehamn. Blir en liten utflykt samtidigt. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Alix säger:

Idag ska jag iväg och skaffa pass och id-kort inom EU. Till Ulricehamn. Blir en liten utflykt samtidigt. :) 

Viskafors-Borås, Borås-Ulricehamn.

Ha en skön dag. Själv måste jag stanna hemma och ta hand om en förkylning. 😶🌫️

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

Viskafors-Borås, Borås-Ulricehamn.

Ha en skön dag. Själv måste jag stanna hemma och ta hand om en förkylning. 😶🌫️

Intressant att forumet inte kunde visa smileyn med bandage om huvudet. Varför? :fundersam:

 

Skärmavbild 2022-03-15 kl. 09.28.09.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är det ekonomi för hela slanten just nu. Får mäklarbesök som ska göra en värdering av ombyggnaden i källaren så jag kan klämma SBAB på pulsen. För ett år sedan var samma mäklare här och satte ett osannolikt värde på 4 mille. Sedan dess har marknaden ökat med 22% och ovan på detta renoverad källare. Jag gissar på att dagens värdering blir runt 5,6 mille! Det innebär dubblering av värde på fyra år. Det känns totalt overkligt som om man handskas med Monopolpengar. Men hellre det än en halvering.... :hihihi:

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, mikaellq säger:

Har du uppdaterat din iPad och Mac, kanske även iPhone?

minin håller på att uppdateras nu

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Busschauffören är under utbildning. Utbildningsspråk är arabiska. Jag kände igen ”inshallah”. Lite oroväckande… :D 

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Svolder säger:

Köp en Tesla för värdeökningen :)

Jag är mångmiljonär! Men inte ett öre kontant...... :hihihi:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, ronny säger:

minin håller på att uppdateras nu

Klart 

 

10821C43-634B-4800-9123-579BE00C8687.jpeg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Idag ska jag iväg och skaffa pass och id-kort inom EU. Till Ulricehamn. Blir en liten utflykt samtidigt. :) 

Jag fick tid i oktober

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, iMarc säger:

Jag fick tid i oktober

ingen utlandsresa i sommar då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, ronny säger:

ingen utlandsresa i sommar då

Det beror väl på hur länge det gamla passet gäller. Och inom EU kan man väl bara ha med nationellt ID-kort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Svolder säger:

tänker att det kan vara bra att ha som världen ser ut just nu. Mitt senaste pass gick ut för flera år sedan...

Samma här! Blir både pass och id-kort… :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Svolder säger:

Mitt senaste pass gick ut för flera år sedan...

Kan ju vara bra att ha flera ID-handlingar ifall man förlorar den enda handlingen man har...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, Svolder säger:

Skönt väder i eftermiddag trots att det varit mulet (för en gångs skull blåste det inte). Nyhetens behag, visst, men det är påtagligt hur mycket jag saknat hojåkandet.

DBBBFFA5-841E-4245-A62B-B1456CEE9E13.jpeg

Jo som sagt en riktig skönhet du har, om man nu vågar säga så.

En del män kan ta illa upp när man omtalar deras hoj eller bil som en skönhet, alltså feminint.

Ser ut att gå lagom fort och bekvämt. 👍

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch fy & blä för att vara förkyld. Funderar på att se ett avsnitt Arkiv X hos Disney+ innan sängdags. :nattinatti:

 

ArkivXs1a7.jpeg

  • Rösta upp 1
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, mikaellq säger:

Usch fy & blä för att vara förkyld. Funderar på att se ett avsnitt Arkiv X hos Disney+ innan sängdags. :nattinatti:

 

ArkivXs1a7.jpeg

Krya på dig. :kramis:

Jag blev matförgiftad idag. Med täta besök på toaletten som följd. Måttligt kul.
Hoppas morgondagen blir bättre. :crossfingers:

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Svolder säger:

Dynan är stenhård.

Kan den bytas till något bekvämare? Eller kläs om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Svolder säger:

Den kan bytas, men det kostar massor om man skall ha någon som är bra för långtur. Billiga dynor om man bara skall ersätta ett trasigt original finns, men det är inte mycket lönt - sadeln är i nyskick (cykeln har inte ens gått 2000 mil). En Mustang touringsadel kostar drygt 8000 kronor.

Oj, då! Då kanske du kan skaffa vadderade cykelbyxor att ha under stället i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, Svolder säger:

Krya på dig. Har du kollat om det är Covid? Inget kul att vara sjuk.

Tack för omtanken men det enda jag vill är att bli frisk igen. Skönt att vara hemma dock. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, Svolder säger:

Bekvämligheten däremot... Dynan är stenhård. Inga problem på korta rundor, som de 15 milen idag, men jag har svårt att föreställa mig hur det skulle vara att köra en lite längre runda, som till Öland eller Norrland.

Du kommer att gå som Zeb McCahan... :hihihi:

 

 

 

 

Skärmavbild 2022-03-15 kl. 20.27.48.png

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Axelman säger:

Du kommer att gå som Zeb McCahan... :hihihi:

 

 

 

 

Skärmavbild 2022-03-15 kl. 20.27.48.png

ja minsann han har vadderat sina byxor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...