Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

1 timme sedan, Svolder säger:

Finns inte hos mig. Det krävs nog en nyare lur för det.

Det finns lite undangömt:

 

189B6E8E-B7F1-4619-BF4E-7AEDF447F2BF.thumb.jpeg.0e43e44fc163dae5b8f921ccb3c6d62f.jpeg


6905532D-7DAC-400A-8E79-F9A6E8662359.thumb.jpeg.cfe23e1629396f75abd2883f512c2799.jpeg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, mikaellq säger:

Någon som fått Smart Aktivering till att fungera (i Fokus)? Hos mig kan jag inte se att det gör någonting. 
 

07AE825B-FCFF-4014-8DF1-A480D04579FC.jpeg

Slog på det för att testa, men tyckte att det verkar dumt. Däremot har jag ett platsstyrt fokus som slås på/av när jag kommer till/lämnar en viss plats.

Redigerad av Mattiasgbg
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Däremot har jag ett platsstyrt fokus som slås på/av när jag kommer till/lämnar en viss plats.

Det hade jag också, men det visade sig föga pålitligt. Kanske beroende på hårdvaran, en gammal SE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Slog på det för att testa, men tyckte att det verkar dumt. Däremot har jag ett platsstyrt fokus som slås på/av när jag kommer till/lämnar en viss plats.

Inte alla platser har en exakt adress men jag har nu funnit det vara möjligt att hitta mer exakt adress (som inte var alldeles uppenbart) och när allt annat misslyckas går det också att använda koordinater.

 

 Plats är den helt klart mest användbara för att starta Fokus. Så jag har nu raderat Smart aktivering som inte är så smart. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det behövs bara två Fokus, Stör ej och Sömn. 
I Stör ej har jag nu lagt till platserna jobbet, favorit-pizzerian och sjukhuset.

 

 Jag vill ha automatisering som glömmer ibland. Maskinen glömmer aldrig. 
🗺

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Det hade jag också, men det visade sig föga pålitligt. Kanske beroende på hårdvaran, en gammal SE.

 

16 minuter sedan, mikaellq säger:

Inte alla platser har en exakt adress men jag har nu funnit det vara möjligt att hitta mer exakt adress (som inte var alldeles uppenbart) och när allt annat misslyckas går det också att använda koordinater.

 

 Plats är den helt klart mest användbara för att starta Fokus. Så jag har nu raderat Smart aktivering som inte är så smart. :totaltgalen:

I mitt fall handlar det om en plats där jag aldrig besöker någon grannverksamhet, men ibland passerar jag hastigt.

Så det händer att mitt platsfokus snabbt slås på/av i onödan.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

 

I mitt fall handlar det om en plats där jag aldrig besöker någon grannverksamhet, men ibland passerar jag hastigt.

Så det händer att mitt platsfokus snabbt slås på/av i onödan.

Jag drabbades både av att det inte slogs på alls och att det slogs på i en alldeles för stor geografisk yta. Att avge påminnelse när jag kommer hem verkar funka bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Mattiasgbg säger:

 

I mitt fall handlar det om en plats där jag aldrig besöker någon grannverksamhet, men ibland passerar jag hastigt.

Så det händer att mitt platsfokus snabbt slås på/av i onödan.

Ja Fokus behöver bli smartare den med, exempelvis att vi måste vara på platsen en viss tid, eller att plats kan kombineras med tid till exempel. Ett villkor OCH ett annat, inte ELLER. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dottern har gått igenom en svår tid så för att försöka trösta och uppmuntra köpte vi en iPhone 12 mini som hon ska få nu när hon fyller år. Hon har en 8-a som batteriet är nästan slut i. Det blev dyrt men jag tror att det är värt det. Normalt ger vi inte dyra prylar till barnen alls. Men det kändes som om det var läge nu.

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Axelman säger:

Dottern har gått igenom en svår tid så för att försöka trösta och uppmuntra köpte vi en iPhone 12 mini som hon ska få nu när hon fyller år. Hon har en 8-a som batteriet är nästan slut i. Det blev dyrt men jag tror att det är värt det. Normalt ger vi inte dyra prylar till barnen alls. Men det kändes som om det var läge nu.

:bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Axelman säger:

Dottern har gått igenom en svår tid så för att försöka trösta och uppmuntra köpte vi en iPhone 12 mini som hon ska få nu när hon fyller år. Hon har en 8-a som batteriet är nästan slut i. Det blev dyrt men jag tror att det är värt det. Normalt ger vi inte dyra prylar till barnen alls. Men det kändes som om det var läge nu.

🥰

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Axelman säger:

Dottern har gått igenom en svår tid så för att försöka trösta och uppmuntra köpte vi en iPhone 12 mini som hon ska få nu när hon fyller år. Hon har en 8-a som batteriet är nästan slut i. Det blev dyrt men jag tror att det är värt det. Normalt ger vi inte dyra prylar till barnen alls. Men det kändes som om det var läge nu.

Då hoppas vi att hon kommer att må bättre den kommande tiden då vi slipper oroa oss för Corona 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, Svolder säger:

Jag planerade att ge mig ut på en runda med motorcykeln, fint väder när man tittar ut på det, men jag ändrade mig när jag gått en runda med hundarna. Det blåser så öronen fladdrar i vindbyarna och jag är själva arketypen av "fint-väder-förare". Skall jag sitta och passa på kastvindar hela tiden kan det vara, det blir bättre väder om någon vecka. Idag kan jag syssla med att skriva på min tenta i stället. Jag tycker det är överdrivet att kräva in en 8-sidig tentamen med betygsgradering från A-F för en 7,5 hp kurs på grundnivå, men det är vad det är.

lycka till med den

 

Nu är det vinterstudion

och sedan bio

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Svolder säger:

Tack, ja, dags att ta fram min gamla MacBook Pro. Jag jobbar mycket bättre i MacOS än i Windows. Märkligt. Jag kanske skall köpa en modern Mac ändå...

De va de vässta!!:donjuan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

schacktävling på gång

och sedan vinterstudion

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, ronny säger:

schacktävling på gång

och sedan vinterstudion

Schacktävling? På klubben?
Ha en skön söndag! image.gif.046f5a2181bae226e2fc478ce7f2a205.gif

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chrome ska dissas i alla sammanhang, verkar det som. Men om jag öppnar en ukrainsk sida (på ryska) i Chrome på min Iphone kan jag få den översatt i webbläsaren. Hittar inget sådant i Safari.

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andra dagen jag tagit mig uppför berg. Gäller att ha stenkoll på terräng, planera vägar upp och inte ta någon risk. Blev fast på ett ställe så jag fick klättra upp igen och ta en annan väg ned. Rejäla kängor med bra grepp i sulorna är ett måste. 

3679F916-145A-452A-B468-8F4C0ACADBFA.jpeg

653D3A01-B3B0-467F-AA2E-78A5F6BE5CCF.jpeg

723C0A57-89E8-4D3A-BCED-F1646F464767.jpeg

2D65776B-1482-41B2-ACE2-F585B06ADB17.jpeg

  • Rösta upp 2
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Chrome ska dissas i alla sammanhang, verkar det som. Men om jag öppnar en ukrainsk sida (på ryska) i Chrome på min Iphone kan jag få den översatt i webbläsaren. Hittar inget sådant i Safari.

Vad spelar det för roll? Du vet ju vad du tycker om. Åt helsike med folks åsikter! ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

Vad spelar det för roll? Du vet ju vad du tycker om. Åt helsike med folks åsikter! ;) 

Jag kanske ska omformulera: Hur får man det att funka i Safari? Jag använder helst Safari i Iphone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, Alix säger:

Jag kanske ska omformulera: Hur får man det att funka i Safari? Jag använder helst Safari i Iphone.

Det här använde jag när det begav sig och Sir Bug var ny. :) 

Det enda som fattas är svenska.

 

https://macworld.idg.se/2.1038/1.743515/aktivera-oversattning-safari-14

Redigerad av mikaellq
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...