Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

I Norge måste man tydligen fortfarande ha munskydd 

jag trodde att det var borttaget i hela Europa

men det kanske bara är i  🇸🇪 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Jag misstänkte att något inte stämde när han visade upp sin falsk-skyltade värstingbil. 

👍

och när Alix tackade nej till hans mobil 

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Axelman säger:

Handlat på Coop idag. Extra många alkoholfria Mariestads nu när ryssen är på G.

Ska du dränka dem? Eller dödschocka deras fysik med dryck som är alkoholfri? :D 

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Alix säger:

Ska du dränka dem? Eller dödschocka deras fysik med dryck som är alkoholfri? :D 

Jag ska trösta mig.:cry:

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Band nyss elpriset till fast 3 år. Inte billigt, men då har jag koll och får inga hysteriska chocker i vinter. Eftersom jag har solfångare är det bättre med ett något högt men fast pris då vi knappt gör av med el på sommarhalvåret. Vill INTE ha elfakturor som i dec-jan-feb! :stjarnsmall:

...

Ska ringa och beställa mycket ved. Har beställ mycket ved! Blir det svinkall vinter får veden jobba i kaminen stället för tillsatsel. Plus att man vet aldrig vad Putte Putins hackare gör som straff åt oss. Axelman har bestämt sig för att preppa.

Redigerad av Axelman
  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Fick nära på spel i morse, och frugan en smärre chock

 

Fick min slutskattesedel igår, får tillbaka en del,som tänkt då jag höjt mitt skatteavdrag.

Frugan har också höjt sitt, då vi båda står för huset.

Idag kom hennes och hon loggade in på Kivra och blev alldeles tyst, häpen eller i chock..

 

Hon skulle betala drygt 44.828, exklusive ränta..

Hon fatta ingenting , inte jag heller trots att jag kollade alla siffror, bara siffrorna 44.828 som var helt åt helvete.

Borde bli 3001 kr enligt min miniräknare, och den tror jag mer på.

 

Gick inte ringa Skatteverket eller logga in...i morse, vårt Skattekontor i Kungsbacka öppnade kl 10.00

Så jag var där nån minut efter öppningen och det stod några bilar på parkeringen och ut kom det pensionärer som skulle in på samma ställe.  

 

Kölappsapparaten funkade inte " behövde service " stod det.

När jag såg att mannen framför vid expiditionsluckan viftade med något som liknande mina medhavda utskrifter, kunde jag inte hålla mig och gick fram och frågade om han också fått fel skattebesked...

Nej , men min fru, så förstod jag det var  något galet, för de övriga bakom mig såg ut att vara där i samma  ärende.

 

Den stackars tjejen bakom luckan kom inte in på sin dator, och inte heller kom hon fram på telefon..

Så hon sa att är tydligen något som är ett stort fel...    i samma veva kom det en annan innefrån kontoret och sa att hörde på nyheterna att det var fel...

 

Ska banne mig skcka in reseräkning för vårt besök på Skattekontoret

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Nu kom det banne mig ett nytt Slutskattebesked, det var snabbt jobbat hur fasen de nu bar sig åt..

 

Nu stämde det

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, Pocahontas säger:

Nu kom det banne mig ett nytt Slutskattebesked, det var snabbt jobbat hur fasen de nu bar sig åt..

 

Nu stämde det

Frugan nöjd 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, Alix säger:

Tur att man inte är gift,

fruar verkar dyra i drift.

 

:D;) 

De kostar allt. :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas
8 minuter sedan, ronny säger:

Frugan nöjd 

Nja, inte över mitt humör, har kort stubin på sån här skit. datorerna hos skatteverket är det nog inte fel på men de som  skapar program som inte fungerar

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tankat upp två jeepdunkar med bensin. Nu kan jag fly till Norge.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

51 minuter sedan, Pocahontas säger:

Fick nära på spel i morse, och frugan en smärre chock

 

Fick min slutskattesedel igår, får tillbaka en del,som tänkt då jag höjt mitt skatteavdrag.

Frugan har också höjt sitt, då vi båda står för huset.

Idag kom hennes och hon loggade in på Kivra och blev alldeles tyst, häpen eller i chock..

 

Hon skulle betala drygt 44.828, exklusive ränta..

Hon fatta ingenting , inte jag heller trots att jag kollade alla siffror, bara siffrorna 44.828 som var helt åt helvete.

Borde bli 3001 kr enligt min miniräknare, och den tror jag mer på.

 

Gick inte ringa Skatteverket eller logga in...i morse, vårt Skattekontor i Kungsbacka öppnade kl 10.00

Så jag var där nån minut efter öppningen och det stod några bilar på parkeringen och ut kom det pensionärer som skulle in på samma ställe.  

 

Kölappsapparaten funkade inte " behövde service " stod det.

När jag såg att mannen framför vid expiditionsluckan viftade med något som liknande mina medhavda utskrifter, kunde jag inte hålla mig och gick fram och frågade om han också fått fel skattebesked...

Nej , men min fru, så förstod jag det var  något galet, för de övriga bakom mig såg ut att vara där i samma  ärende.

 

Den stackars tjejen bakom luckan kom inte in på sin dator, och inte heller kom hon fram på telefon..

Så hon sa att är tydligen något som är ett stort fel...    i samma veva kom det en annan innefrån kontoret och sa att hörde på nyheterna att det var fel...

 

Ska banne mig skcka in reseräkning för vårt besök på Skattekontoret

 

 

PUTIN!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas
1 timme sedan, Telly82 säger:

Det är inget man vill få i sin digitala brevlåda när man förväntat sig något annat... 😊

Trodde till att börja med att det kanske bara drabbat äldre, men så var det inte, det väl det att vi kunde storma Skatteverket i morse, arga gamlingar är inte  att leka med. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Pocahontas säger:

datorerna hos skatteverket är det nog inte fel på

Eller att de är programmerade med Windows?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, boevil säger:

Svär inte!

Det är ändå hjärtevärmande att konstatera hur avskyvärt alla tycker att det är Putin gör. 🥰

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Pocahontas säger:

Det är inget man vill få i sin digitala brevlåda när man förväntat sig något annat... 😊

Trodde till att börja med att det kanske bara drabbat äldre, men så var det inte, det väl det att vi kunde storma Skatteverket i morse, arga gamlingar är inte  att leka med. 

Frun fick 44.009:- tillbaka på skatten. Tänker inte klaga! 😆

  • Gilla 2
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Axelman säger:

Frun fick 44.009:- tillbaka på skatten. Tänker inte klaga! 😆

Axelman Rockefeller. 🎩

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

Axelman Rockefeller. 🎩

Putin har öppnat plånboken 

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, ronny säger:

Putin har öppnat plånboken 

Till Axelman? Det tvivlar jag på. Jag tror han ställt in sig bra hos fru Fortuna. ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

Till Axelman? Det tvivlar jag på. Jag tror han ställt in sig bra hos fru Fortuna. ;) 

ja precis ... han har ett antal miljarder

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Övervärderade några, så det blev bara 

Skärmavbild 2022-03-03 kl. 21.02.23.jpg

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...